• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Hoppet19
    Ölandstoka skrev 2019-11-30 07:35:55 följande:
    Testade neg nu på morgonen men visste det redan, blev inte ens ledsen, har redan gråtit klart (hoppas jag) för den här gången.

Det här var tredje insättning men första fet. Eftersom jag får mens så tidigt efter behandling så hann jag dumt nog bli lite hoppfull men det kom några dagar senare bara.

Håller tummarna hårt för er allihopa!
    aj fan va tråkigt. Förlåt för mitt klumpiga meddelande, hade inte sett de senaste inläggen från dig.... Lutinus är ju bra lurigt, får aldrig mens förrns jag slutar med dem. 
  • Blåask
    Hoppet19 skrev 2019-12-01 17:08:31 följande:

Ja såklart det är, grattis!

Har du några symtom som fick dig att testa tidigare?

Har en massa symtom men de är nog sponsrade av lutinus! Fick dock mensvärk i fredags som kommit till och från under helgen så tog en chansning och testade.. Nu håller jag bara tummarna för att den ska stanna!:)
  • Greatexpectations

Jag är på ruvardag 10 med ett 4 celligt embryo, har haft ömma bröst och molvärk typ hela tiden och väldigt vattniga lutinusflytningar (sorry) men det har avtagit i dag det mesta förutom flytningarna, lite molvärk och öm är jag än men inte alls lika mkt som för nån dag sen. Förra ruvningen avtog symtomen dag 6 och jag hade inte dessa vattniga flytningarna alls (sorry igen)och jag fick mens på förväntad dag, dock tycker jag att det är svårt att avgöra om det är gravsymtom eller lutinus men har läst om folk som plussat trots att symtomen avtagit, vad tror ni?

• Najo
    Greatexpectations skrev 2019-12-01 18:44:09 följande:

Jag är på ruvardag 10 med ett 4 celligt embryo, har haft ömma bröst och molvärk typ hela tiden och väldigt vattniga lutinusflytningar (sorry) men det har avtagit i dag det mesta förutom flytningarna, lite molvärk och öm är jag än men inte alls lika mkt som för nån dag sen. Förra ruvningen avtog symtomen dag 6 och jag hade inte dessa vattniga flytningarna alls (sorry igen)och jag fick mens på förväntad dag, dock tycker jag att det är svårt att avgöra om det är gravsymtom eller lutinus men har läst om folk som plussat trots att symtomen avtagit, vad tror ni?

Jättesvårt att veta. Jag har haft mensvärk och det har blivit minus. Men det jag har lärt mig (efter att jag också fått minus efter ruvning) är att om de vattniga flygningarna håller i sig och helst ökar under ruvningen är det ett gott tecken. Jag har haft vattniga flytningar direkt efter äggplock men även efter FET och då kan man väl tro att lutinus delvis bidrar till detta. Men när flytningarna om ngt tilltar och mer vattniga och då menar jag vattniga som att det kan rinna till ordentligt tex när man går upp på morgonen, ja då kan man börja ana ngt. Nu när jag är gravid (plussade förra v) vet jag redan innan jag stiger upp om det blir mkt vatten när jag ställer mig upp eller inte beroende på hur mkt livmodern känts under natten.
  • Greatexpectations
    Najo skrev 2019-12-01 18:58:11 följande:

Jättesvårt att veta. Jag har haft mensvärk och det har blivit minus. Men det jag har lärt mig (efter att jag också fått minus efter ruvning) är att om de vattniga flygningarna håller i sig och helst ökar under ruvningen är det ett gott tecken. Jag har haft vattniga flytningar direkt efter äggplock men även efter FET och då kan man väl tro att lutinus delvis bidrar till detta. Men när flytningarna om ngt tilltar och mer vattniga och då menar jag vattniga som att det kan rinna till ordentligt tex när man går upp på morgonen, ja då kan man börja ana ngt. Nu när jag är gravid (plussade förra v) vet jag redan innan jag stiger upp om det blir mkt vatten när jag ställer mig upp eller inte beroende på hur mkt livmodern känts under natten.

Tack för svar! Ja men det låter ju positivt för att det riktigt rinner som vatten då jag stiger upp och så även nån gång under dagen, får väl vänta och se då, mensen borde dyka upp i dagarna annars, Hoppas inte :).
  • Esmes
    Greatexpectations skrev 2019-12-01 19:28:16 följande:

Tack för svar! Ja men det låter ju positivt för att det riktigt rinner som vatten då jag stiger upp och så även nån gång under dagen, får väl vänta och se då, mensen borde dyka upp i dagarna annars, Hoppas inte :).

Har också precis som du. Har tänkt att det är lutinus som gör det, men efter att ha läst vad ni båda skrivit här så känner jag mig också mer positiv. Det är väldigt svårt att veta vad man ska tro om allt. Vågar inte hoppas men gör det ändå förstås. Ruvardag 8 för mig i dag. Eftersom det är första omgången så vet jag inte alls när jag kan förvänta mig mensen om den kommer. För dig låter det ju verkligen lovande att det känns annorlunda den här gången!
  • Doftljuset

Skickar en kram till alla och positivitet!

Det man behöver men ibland inte orkar höra eller ta till sig.

Vad vi är bra och starka.

Jag är på ivf karusell 2

Första försöket sket sig totales, äggen slutade dela sig på dag 5.

Så otroligt rädd att detta ska ske igen. Ska på 3:dej ul imorgon så hoppas nu på äggplock i veckan.

Kram alla!

• Doftljuset

Skickar en kram till alla och positivitet!

Det man behöver men ibland inte orkar höra eller ta till sig.

Vad vi är bra och starka.

Jag är på ivf karusell 2

Första försöket sket sig totales, äggen slutade dela sig på dag 5.

Så otroligt rädd att detta ska ske igen. Ska på 3:dej ul imorgon så hoppas nu på äggplock i veckan.

Kram alla!

• Ölandstoka
    Najo skrev 2019-11-30 08:07:42 följande:

Beklagar, jäkla skit alltså! Visst var detta landstingsförsök? Kan varmt rek carl von linne i uppsala om du ska gå vidare privat, de är så bra. Världens bästa läkare, embryologer och sköterskor.

Jag gjorde mitt första försök där, håller med om att de är bra. Har två försök hos landstinget kvar så kör vi ett trepack på Linné sen.
Svar på tråden IVF hösten 2019