• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Suckxxx
    Doftljuset skrev 2019-12-02 08:04:46 följande:

Skickar en kram till alla och positivitet!

Det man behöver men ibland inte orkar höra eller ta till sig.

Vad vi är bra och starka.

Jag är på ivf karusell 2

Första försöket sket sig totales, äggen slutade dela sig på dag 5.

Så otroligt rädd att detta ska ske igen. Ska på 3:dej ul imorgon så hoppas nu på äggplock i veckan.

Kram alla!

Om man får mens som vanligt utan att plussat hur vet man när äggen slutade dela sig? Samt vilken ruvardag.

Jag fick mens på ruvardag 8 redan två dagar innan ordinarie menadag. Jag är osäker på om jag kommer få plus då jag känner på mig att det inte tog sig. Det är hemskt att veta att det inte ens tar sig :(((
  • Hoppet19
    Jooosen skrev 2019-12-02 16:56:47 följande:

Ruvardag 5 med femdagars. Känner mig helt som vanligt. Ingen molvärk eller nått. Magkänslan säger starkt att även 3e försöket gått åt helvete. Jag orkar inte!!! Nästan frustrerande att dom inte hittar något fel på oss! Nåt fel är det ju!!!!! Ska försöka göra hysteroskopi innan nästa gång isf. Känns helt jävla onödigt att sätta in fina embryon som bara dör direkt. Förlåt för klagomål :(

Skönt med en till som kan klaga och inte känner något, eller ja såklart inte skönt att du har samma besvär. Men känns som alla överallt bara får molvärk och plussar hejvilt! Såklart kul för alla, men jaaaaag vill också... ge mig lite mensvärk! Min 6e omgång, känner lika lite som alla gånger tidigare. Längtar tills nästa försök..... Hoppas ändå att det tar sig för dig, och för mig :) ja är på RD 7!
  • Jooosen
    Hoppet19 skrev 2019-12-02 19:34:47 följande:

Skönt med en till som kan klaga och inte känner något, eller ja såklart inte skönt att du har samma besvär. Men känns som alla överallt bara får molvärk och plussar hejvilt! Såklart kul för alla, men jaaaaag vill också... ge mig lite mensvärk! Min 6e omgång, känner lika lite som alla gånger tidigare. Längtar tills nästa försök..... Hoppas ändå att det tar sig för dig, och för mig :) ja är på RD 7!

Ja fyfan jag pallar inte! Ruvar du på femdagars eller tvådagars? Har ni några uttalade fel? Man undrar varför fina embryon inte bara kan fästa ;( ... känns som att min livmoderslemhinna är knas !!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • njetnjet
    Doftljuset skrev 2019-12-02 16:22:35 följande:

[quote=80073314][quote-nick]njetnjet skrev 2019-12-02 14:03:16 följande:[/quote-nick]

Nej, vi fick ingen förklaring, de tyckte bara att allt såg bra ut hela tiden. Därför ville de göra likadant försök två men jag frågade om det inte var bra att ändra något med tanke på hur det gick. Då fick jag menopur istället för gonal-f, för att det möjligen kunde ge bättre kvalitet på äggen. Det var iaf 10-11 som växt till sig så vi får väl hoppas att de är bra då.

Har ni fått någon förklaring? Tråkigt att du varit svårstimulerad, hoppas det tar fart till nästa UL och att vi båda får göra lyckade äggplock nu! Det är ju isf första steget.

Låter precis som för oss- läkarna såg dessutom chockade ut. Det sker inte allt för ofta att alla delar på sig. Vi fick veta det 1 timme innan insättning. Fick bara höra att det kanske var en dålig månad kanske för många ägg kanske bara otur- dom vet inte själva! Jag är livrädd nu.

Får jag fråga va du går någonstans? Vi höjde dosen i torsdags o var inne i lördags, tycker kanske att man borde haft högre dos från början. Dock hoppas ju dom på färre och ev bättre kvalite, sist plockades 20 st var av 17 var mogna och 10 blev befruktade. Usch vad snopen man blev!

Om de ändå kunde säga eller veta vad problemet är! När de inte vet känns allt så osäkert-tänk om det alltid blir likadant?? Förstår att du är livrädd. Försöker tänka positivt men det är svårt.

Jag går på Livio i Stockholm, där är det inte ens helgöppet. Du då? Hur många ägg såg de nu då och hur många vill de att det ska bli, ungefär? Där jag går verkar de sikta på 10-15 men jag tycker det känns lite.
  • Doftljuset

[quote=80073977][quote-nick]njetnjet skrev 2019-12-02 19:56:26 följande:[/quote-nick]

Om de ändå kunde säga eller veta vad problemet är! När de inte vet känns allt så osäkert-tänk om det alltid blir likadant?? Förstår att du är livrädd. Försöker tänka positivt men det är svårt.

Jag går på Livio i Stockholm, där är det inte ens helgöppet. Du då? Hur många ägg såg de nu då och hur många vill de att det ska bli, ungefär? Där jag går verkar de sikta på 10-15 men jag tycker det känns lite.

Jag går på Sophiahemmet :) Tycker dom är väldigt bra och bemötande, hoppas dom kan hjälpa mig i hamn bara!!Försöker också tänka positivt men ibland alltså det är ju avgrunds djupt sorg.. vet inte men frågade om det va antal eller storlek och var storleken dem sökte. Hoppas den högre dosen gett resultat nu- teori bre det är många ägg det rör sig om.

• HarmoniMalin87

Sprutstart 1, januari 2017 , 2 till frys.

1. + 2v efter insättning kom blödning.

2. -

Sprutomgång 2, 2018, 4 till frys.

3. + blödning nån dag efter beräknad mens.

4. + missed abortion v.8

5. -

6. + gravid. Abort v.21, gravt hjärtfel.

Sprutomgång 3, 2019, 9 till frys.

7. + 2,5v efter insättning kom blödning.

Liiiiiiiite tjötigt detta är nu..... försökte få barn 2år själva innan vi sökte hjälp. 3år med IVF (manlig faktor). Detta e såååå jobbigt nu... så trött på o plussa, blöda, börja om... kan det inte bara ge med mig... livet flyger förbi, ingen energi kvar till nått annat känns de som ibland... hur ska man orka va social, glad och trevlig mot folk, mot ?allas? nyfödda barn som ploppar ut till höger och vänster... allt man önskar är att få en lite gosing själv som man kan få hålla om :(

• Greatexpectations

Ojoj, ruvardag 12 lite illamående och extrem mensvärk i natt men inget blod, hade fortfarande de där vattniga flytningarna i går och även i morse, törs man tjuvtesta i morgon om inte mensen dyker upp?

• Greatexpectations

Ojoj, ruvardag 12 lite illamående och extrem mensvärk i natt men inget blod, hade fortfarande de där vattniga flytningarna i går och även i morse, törs man tjuvtesta i morgon om inte mensen dyker upp?

• Kallamakka

Halloj!

Jag hoppar in jag med! Idag på ruvardag 1 med blastis.

Det här är ivf nummer 2, får förmodligen 2(kanske 4) till frys.

Har under min första ivf gjort 4 återföringar. Fått två plus men blivit missfall i vecka 13 respektive 20.

Men nu är jag så jävla taggad på det här! Känner mig hoppfull, tänker inte förminska några positiva känslor i rädsla. Lever på hoppet.

Ser det snarare som positivt att man gått igenom detta förut, för då vågar jag vara glad i onödan. Vet ju att mn blir ledsen och besviken, men även att det hår över isåfall! :)

När har ni testdag? :)

• Esmes

Jag är gravid! Det känns helt overkligt att skriva det efter många års kämpande. Jag har aldrig någonsin fått ett plus tidigare så för vår del gjorde ivf hela skillnaden. Det här är vår första ivf och vi gjorde icsi direkt. Jag fyller snart 41 så jag är ju inte ung i de här sammanhangen direkt.

Nu börjar såklart direkt oron för att graviditeten inte ska hålla i sig men jag ska försöka njuta av att just nu är jag ju faktiskt gravid. Jag testade två dagar tidigare, klinikens testdag är i övermorgon.

Lycka till nu alla ruvare!
Svar på tråden IVF hösten 2019