• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-20 15:42:06 följande:

Tack vännen! :) påväg hem nu! Allt har gått bra och jag ruvar nu på två små blastocyster!! Fått intralipiddoppet och medicin utskrivet, så nu är det bara hålla tummarna! Vi fick se dom på bild innan och en av dom hade börjat kläckas, båda såg jättebra ut :) sjätte gången gillt!

Åh underbart att båda klarade upptining! Tänk att du har två i dig nu. Så himla bra. När blev testdagen denna gång? Ja nu e det sjätte ggn gillt!!!
    Plussade fredagen den 13 december 2019 efter vår tredje insättning med ivf
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-12-20 17:00:26 följande:

Åh underbart att båda klarade upptining! Tänk att du har två i dig nu. Så himla bra. När blev testdagen denna gång? Ja nu e det sjätte ggn gillt!!!

Vi var så inställda på att inget eller kanske ev ett skulle klara sig, så att få tillbaka båda känns helt sjukt! Dubbelruvning nu då, haha. Testdatum är 2/1. Jag kommer ju tjuvtesta dock, haha. Har inte din disciplin! Sist fick jag tydligt plus ruvardag 7, så kanske testar nästa helg... :)
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-20 17:43:32 följande:

Vi var så inställda på att inget eller kanske ev ett skulle klara sig, så att få tillbaka båda känns helt sjukt! Dubbelruvning nu då, haha. Testdatum är 2/1. Jag kommer ju tjuvtesta dock, haha. Har inte din disciplin! Sist fick jag tydligt plus ruvardag 7, så kanske testar nästa helg... :)

Å! Du anar inte hur jäkla mkt jag hoppas för er nu!! Känns som ni iaf har dubbel chans nu :) neee fattar att man vill tjuvtesta... förstår inte hur ja höll mig nu i efterhand haha...
    Plussade fredagen den 13 december 2019 efter vår tredje insättning med ivf
  • fannylinnea

Hej och god fortsättning!

Här kommer en liten fundering från mig. Vad har era kliniker sagt om lutinus efter plus? Hur länge ska ni fortsätta med lutinus? Kram

• Najo
    fannylinnea skrev 2019-12-26 12:19:04 följande:

Hej och god fortsättning!

Här kommer en liten fundering från mig. Vad har era kliniker sagt om lutinus efter plus? Hur länge ska ni fortsätta med lutinus? Kram

Hej! Jag tog lutinus fr o m kvällen efter äggplock och är nu gravid (v 8+3) och ska ta t o m 9+6 5 jan. Förra gången tog jag bara 2 v så det varierar nog med ålder. Jag är 44 nu o då skadar det inte att köra på.
  • fannylinnea

Tack för svar. Och grattis till graviditeten!

Jag fyller 28 i april. Är så sjukt orolig över att sluta med tabletterna. Tog sista igårkväll och är utan nu.

Najo skrev 2019-12-26 12:35:45 följande:

Hej! Jag tog lutinus fr o m kvällen efter äggplock och är nu gravid (v 8+3) och ska ta t o m 9+6 5 jan. Förra gången tog jag bara 2 v så det varierar nog med ålder. Jag är 44 nu o då skadar det inte att köra på.

• Najo
    fannylinnea skrev 2019-12-26 12:49:51 följande:

Tack för svar. Och grattis till graviditeten!

Jag fyller 28 i april. Är så sjukt orolig över att sluta med tabletterna. Tog sista igårkväll och är utan nu.

Så du ruvar och har testdag snart?
  • fannylinnea
    Najo skrev 2019-12-26 13:57:24 följande:

Så du ruvar och har testdag snart?

Testade positivt i lördags :) Satte in ett tvådagars den 6/12. Vågar dock inte bli alltför glad. Fick ?gravid 1-2? i lördags. Gjorde om testet igår och det stod fortfara de ?1-2?... Jag tycker att det bör ha stått ?2-3? eftersom det igår var tre veckor sedan ägguttaget/befruktningen.
  • Najo
    fannylinnea skrev 2019-12-26 14:07:57 följande:

Testade positivt i lördags :) Satte in ett tvådagars den 6/12. Vågar dock inte bli alltför glad. Fick ?gravid 1-2? i lördags. Gjorde om testet igår och det stod fortfara de ?1-2?... Jag tycker att det bör ha stått ?2-3? eftersom det igår var tre veckor sedan ägguttaget/befruktningen.

Grattis! Jag testade i v 4+3 och fick då 2-3 v och i v5+3 fick jag +3. Hcg nivåer kan variera mkt mellan individer. Vilka nivåer clearblue har för de olika stegen är wn företagshemlighet..
  • Fifen

Hoppas alla haft en bra jul!

Följt allt på lite avstånd ett tag nu. Vi gjorde ett fjärde försök i stimulerad cykel som inte resulterade i någon graviditet i slutet av november/början på december. Jag mådde fruktansvärt dåligt av hormonerna jag proppade i mig. Jag åt hormoner i 35 dagar och jag tror jag grät mig igenom alla de dagarna. Blev helt psykiskt utmattad av det försöket. Det blev inte riktigt bättre av att vid den sista återföringen upptäckte min IVF läkare att de satt tillbaka de tre tidigare försöken på fel ställe i livmodern. Hur kan det ens hända?! Så enligt honom har vi nu egentligen bara gjort ETT "riktigt" försök. Känns som att man lite är tillbaka på noll. Tur att vi inte hann "slösa" bort alla blastocyter vi har i frysen innan de kom på det...

Annars känns det som att det regnar in vänner som är gravida just nu. Tror att varenda människa vi träffat den sista månaden velat berätta att de eller deras respektive är gravida. Känns ännu tuffare att hela tiden vara den som är kvar, den som inte kommer gå där med en barnvagn till sommaren. Självklart är man otroligt lycklig och glad för deras skull, men avundsjukan växer lite hela tiden. När ska det bli vår tur att berätta en glad nyhet?!

Vi hamn inte med något nytt försök innan jul, kanske skönt att vila kroppen lite, men just nu längtar jag verkligen efter att få sätt igång igen! Vid nästa mens påbörjar jag nästa stimulering för ytterligare en återföring i stimulerad cykel. 2020 måste bli bättre än 2019, nytt decennium, nya möjligheter. I år måste vara året det händer!

Svar på tråden IVF hösten 2019