• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-12-18 08:58:46 följande:

Ja precis!! Förhoppningsvis. Ja alltså det är en dröm. Händer det verkligen. Jag hoppas SÅ jävla mkt på dina små nu. Hur känns kroppen? Börjar den återgå till sitt normala eller vad man ska säga? Kommer du ta något när du ruvar?

Det är så svårt att ta in! Efter allt vi gått igenom är det ju inte konstigt egentligen. Jag hade jättesvårt att se framåt, men man får försöka sätta upp små delmål och längta efter dom :) som att få 3+ på testet tillexempel :)

Kroppen känns okej, men har ju knappt rört mig de senaste veckorna när jag varit sjukskriven så lite slö och otränad är jag ju tyvärr! Inte vågat träna sen äggplocket, vilket ju är ett par månader sen. Men inget ont i magen längre och känner ingenting från infektionen iallafall.

Jag ska ta samma mediciner som sist. Så lutinus, trombyl, kortison och intralipiddropp. Börjar med allt på fredag enligt kliniken. Egentligen hade jag velat börja med lutinus redan nu då min lutealfas är så kort. Har du tagit något nu till din FET?
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-12-18 08:51:06 följande:

Ska du inte ringa och fråga då? Så du vet? Egentligen borde det ju inte vara någon fara att göra återföring efter.. när jag gjorde min hade vi ju inte börjat med ivf än, men har för mig att man inte fick ha sex innan iallafall om man haft ägglossning så det inte kunde finnas en chans att man var gravid, som med spolningen.

Den här jävla väntan :( jag ska fråga kliniken om vi kan förbereda för att den här återföringen inte tar sig, även om det känns tråkigt att vara negativt inställd. Men om vi inte får göra ny behandling på den mensen så blir det inte förrän slutet av februari/början på mars för oss då vi är bortresta i januari. Tänker att om man får recept på menopur och fyremadel så man kan köra igång direkt, för mensen nu är beräknad mitt i deras julstängt så kan inte ringa då och starta upp. Åååh det snurrar i huvudet.

Har precis börjat mitt nya jobb och sitter i kontorslandskap så vågar ej ringa men kanske skriva på 1177. Men det står i papperna att man kan få blödningar i upp till en vecka efter hysteroskopi så känns bara som att det kanske inte är lämpligt? Sen beror det väl på om de hittar något eller ej då...

De borde väl absolut kunna skriva ut recept osv så du i värsta fall kan starta så snabbt som möjligt sen!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster
    TrueLove12 skrev 2019-12-18 16:54:23 följande:

Vi fick tyvärr avslag nu så blir ingen ivf

Oj, beklagar! Vad beror det på?! :(
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Jooosen
    Aryzza skrev 2019-12-18 10:03:28 följande:

Vill du ventilera så kan du skriva till mig :) hade all ångest i början.. och googlade ihjäl mig osv.

Tack söta!
    Plussade fredagen den 13 december 2019 efter vår tredje insättning med ivf
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-18 10:24:15 följande:

Det är så svårt att ta in! Efter allt vi gått igenom är det ju inte konstigt egentligen. Jag hade jättesvårt att se framåt, men man får försöka sätta upp små delmål och längta efter dom :) som att få 3+ på testet tillexempel :)

Kroppen känns okej, men har ju knappt rört mig de senaste veckorna när jag varit sjukskriven så lite slö och otränad är jag ju tyvärr! Inte vågat träna sen äggplocket, vilket ju är ett par månader sen. Men inget ont i magen längre och känner ingenting från infektionen iallafall.

Jag ska ta samma mediciner som sist. Så lutinus, trombyl, kortison och intralipiddropp. Börjar med allt på fredag enligt kliniken. Egentligen hade jag velat börja med lutinus redan nu då min lutealfas är så kort. Har du tagit något nu till din FET?

Ja men precis. Man får verkligen dela upp det för att överleva första väntan! Nej man är inte i sitt bästa form efter alla vändor alltså! Känns som att man pausat träningen hela tiden!! Men så får det vara..

Skönt att du inte känner något från infektionen iallafall. När borde din testdag bli om allt går vägen med insättning? Jag tog ovitrelle för att få ägglossning. Sedan en till efter 2 dagar sen ytterligare en på kvällen samma dag som insättningen va. 3 totalt. Känns lite ovanligt... gjorde samma sak vid förra FET!
  • TrueLove12
    Hedblomster skrev 2019-12-18 17:54:08 följande:

Oj, beklagar! Vad beror det på?! :(

Tack vet bara avslag dom har inte skrivit någon direkt jätte info vrf mer än boka möte och prata om beslutet
  • Jooosen

Lycka till LLW!!

• Najo

Var på inskrivning idag och har bokat tider för kub etc. BM föreslog ett extra UL 28 dec mht till.min ålder, oro och att jag gör detta själv (ivf med don spermier). Dessutom bokade hon in mig hos en läkare även idag direkt efter inskrivningen. Så nu har jag fått se den lilla igen med tickande hjärta, de gjorde UL utanpå så det var ju väldigt bra att det fungerar så här tidigt!

• LLW
    Jooosen skrev 2019-12-20 09:12:48 följande:

Lycka till LLW!!

Tack vännen! :) påväg hem nu! Allt har gått bra och jag ruvar nu på två små blastocyster!! Fått intralipiddoppet och medicin utskrivet, så nu är det bara hålla tummarna! Vi fick se dom på bild innan och en av dom hade börjat kläckas, båda såg jättebra ut :) sjätte gången gillt!
Svar på tråden IVF hösten 2019