• Anonym (Oh)

Lång ögonkontakt

När en man och kvinna tittar på varandra samtidigt och ögonen liksom "låser" fast i varandra (längre än vanlig ögonkontakt) samtidigt som båda ler, kan detta vara ett tecken på ömsesidig attraktion? Mannen och kvinnan känner varandra litegrann. De sitter mitt emot varandra men pratar inte med varandra just vid tillfället.

• Svar på tråden Lång ögonkontakt
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-02 12:03:19 följande:
    Precis, såna blickar när man känner att ögonen liksom hakar fast i varandra och lägg till ett leende där. Nej så skulle jag aldrig göra om jag inte var intresserad. Vill inte uppmuntra något.
    Och du tror att män kan avgöra skillnaden på såna blickar och blickar som inte tyder på intresse?
  • Anonym (dummerjöns)

Faktum är att män är dummerjönsar. Vi antingen missar signalerna, eller inbillar oss att kvinnan är intresserad.

• Anonym (Oh)
    Anonym (kärlek) skrev 2019-09-02 12:10:35 följande:

Precis! Man märker ju skillnad på såna blickar, och blickar och leenden som kan dröja sig kvar två sekund efter att man pratat med någon. Vet inte om folk i den här tråden tror det handlar om såna blickar också?? För jag tycker det är sån tydlig skillnad på dem blickarna och de liksom trånande blickarna. Och de sistnämnda tror jag bara betyder att hen ÄR intresserad eller att hen vill uppmuntra den andre till att bli intresserad av hen för att få egen tillfredsställelse, eller att hen inte har koll på sociala koder alls.

I mitt fall var det ju att vi satt tillsammans, han mittöver mig och jag sa något till en annan person och skrattade. Sen när jag tittade upp så möttes våra blickar och hakade fast och vi båda log. Jag vet inte om vi tittade upp samtidigt eller om han hade haft blicken på mig när jag skrattade innan jag kollade upp.
  • Anonym (dåså)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-02 09:49:21 följande:
    Lång ögonkontakt, dvs att låsa blicken, tillsammans med ett leende ger jag aldrig om jag inte är intresserad.
    Så varför undrar du då?
    Är det någon som gett dig en lång blick och du hoppas att det ska betyda att han är intresserad och därför måste du fråga alla så de jag hålla med dig och du ska känna dig överlyckligt över att han känner som du gör?

Tror inte det är så stor skillnad mellan män och kvinnor vad en lång blick signalerar. Vad det sen betyder i praktiken kan ju ingen annan än den som ger blicken avgöra. Det behöver liksom inte betyda att han är dödskär och vill leva resten av sitt liv med dig, vad han tänker vet bara han och man ska nog inte tolka in allt för mycket i en blick, utan se det för vad det är, en blick, resten finns mest i ens egen fantasi och drömmar.
  • Anonym (dåså)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-02 12:55:39 följande:
    I mitt fall var det ju att vi satt tillsammans, han mittöver mig och jag sa något till en annan person och skrattade. Sen när jag tittade upp så möttes våra blickar och hakade fast och vi båda log. Jag vet inte om vi tittade upp samtidigt eller om han hade haft blicken på mig när jag skrattade innan jag kollade upp.
    Om du vill veta vad han tänker får du väl fråga honom?
    Allt annat är ju gissningar, drömmar och förhoppningar.
  • Anonym (dåså)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-09-02 12:40:35 följande:

Faktum är att män är dummerjönsar. Vi antingen missar signalerna, eller inbillar oss att kvinnan är intresserad.

Eller hur, säg det till min polare som är expert på att ragga upp tjejer och är en hejare på att både förstå och använda kroppsspråk och signaler för att linda dem runt sitt finger. Tycker mig snarare se att det är tjejerna som är naiva och inte fattar att han bara vill ligga.
  • Anonym (kärlek)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-02 12:55:39 följande:
    Jag tror han har något intresse för dig, men sen om det är mest ytligt eller något mera är väl svårt att säga.
  • Anonym (kärlek)
    Anonym (dåså) skrev 2019-09-02 14:10:30 följande:
    Eller hur, säg det till min polare som är expert på att ragga upp tjejer och är en hejare på att både förstå och använda kroppsspråk och signaler för att linda dem runt sitt finger. Tycker mig snarare se att det är tjejerna som är naiva och inte fattar att han bara vill ligga.
    Finns dummjönsar av båda könen.
  • Anonym (dåså)
    Anonym (kärlek) skrev 2019-09-02 14:39:22 följande:
    Finns dummjönsar av båda könen.
    Sant, men man ska nog inte blanda ihop andras signaler med sina egna drömmar och önskemål. En signal som säger "jag är intresserad" betyder BARA jag är intresserad, det säger ingenting om vad man är intresserad av. Det visar sig senare.
  • Anonym (kärlek)
    Anonym (dåså) skrev 2019-09-02 14:48:57 följande:
    Sant, men man ska nog inte blanda ihop andras signaler med sina egna drömmar och önskemål. En signal som säger "jag är intresserad" betyder BARA jag är intresserad, det säger ingenting om vad man är intresserad av. Det visar sig senare.
    Men... vad kan det vara för annat en person vill signalera om hen tittar länge på någon och småler när man inte ingår i en konversation? Min uppfattning är att man inte gör det om man inte har någon form av attraktion till personen, eller att man vill få den andre personen att tro att man är intresserad.

Sen om man ingår i en diskussion och pratar med varann så betyder det ju inte nåt intresse för då tittar man ju på varann helt naturligt. Eller om man märker att nån tittar på en och sen tittar på bort så bewgöver ju inte det betyda nåt heller. Men en blick som dröjer sig kvar och verkligen borrar sig in i någons ögon med ett leende, det sänder ju ut en väldigt stark signal om attraktion.
Svar på tråden Lång ögonkontakt