Anonym (kärlek) skrev 2019-09-02 15:00:44 följande:
Men... vad kan det vara för annat en person vill signalera om hen tittar länge på någon och småler när man inte ingår i en konversation? Min uppfattning är att man inte gör det om man inte har någon form av attraktion till personen, eller att man vill få den andre personen att tro att man är intresserad.
Sen om man ingår i en diskussion och pratar med varann så betyder det ju inte nåt intresse för då tittar man ju på varann helt naturligt. Eller om man märker att nån tittar på en och sen tittar på bort så bewgöver ju inte det betyda nåt heller. Men en blick som dröjer sig kvar och verkligen borrar sig in i någons ögon med ett leende, det sänder ju ut en väldigt stark signal om attraktion.
Absolut, som jag skrev, så håller jag med om att såna signaler betyder oftast att man är intresserad.
MEN, det finns kanske lite mer att fundera över än om han är intresserad eller inte? Är han singel? Är TS singel? Vad vill TS och är det förenligt med vad han vill?
Bara för att han visar sitt intresse så betyder det inte att det är lämpligt, och TS ska kanske inte tolka in allt för mycket i en blick vilket många har en tendens att göra, speciellt om man varit intresserad av den andra ett tag. En sån blick betyder "jag är intresserad av dig", varken mer eller mindre.