• Anonym (Oh)

Lång ögonkontakt

När en man och kvinna tittar på varandra samtidigt och ögonen liksom "låser" fast i varandra (längre än vanlig ögonkontakt) samtidigt som båda ler, kan detta vara ett tecken på ömsesidig attraktion? Mannen och kvinnan känner varandra litegrann. De sitter mitt emot varandra men pratar inte med varandra just vid tillfället.

• Svar på tråden Lång ögonkontakt
  • Anonym (Penis 19 cm.)
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-30 20:38:29 följande:

När en man och kvinna tittar på varandra samtidigt och ögonen liksom "låser" fast i varandra (längre än vanlig ögonkontakt) samtidigt som båda ler, kan detta vara ett tecken på ömsesidig attraktion? Mannen och kvinnan känner varandra litegrann. De sitter mitt emot varandra men pratar inte med varandra just vid tillfället.

Helt omöjligt att säga. Chansen att attraktion finns är såklart större vid lång ögonkontakt än vid ingen ögonkontakt alls.

Vi är olika, finan en kvinna på jobbet som är väldigt fysisk med andra och ex lägger en hand på någons axel någon gång ibland.

Hon är gift och att hon för så betyder inget, bara hennes sätt att vara.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (Oh yes!) skrev 2019-08-30 23:54:15 följande:

Japp.

Du tror att det är ett tecken på ömsesidig attraktion? Det tror jag också och båda två vet om att den andre är attraherad men ingen säger det rakt ut.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-08-30 23:17:49 följande:

Jag kontaktade henne, frågade om hon ville ses, det ville hon inte.

Fast då tog du ändå steget. Bättre att göra något än att ångra att man inte gjorde något..
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-31 07:55:17 följande:

Du tror att det är ett tecken på ömsesidig attraktion? Det tror jag också och båda två vet om att den andre är attraherad men ingen säger det rakt ut.

Kanske, testa. Ta kontakt med henne och känn av stämningen.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (Penis 19 cm.) skrev 2019-08-31 00:40:09 följande:

Helt omöjligt att säga. Chansen att attraktion finns är såklart större vid lång ögonkontakt än vid ingen ögonkontakt alls.

Vi är olika, finan en kvinna på jobbet som är väldigt fysisk med andra och ex lägger en hand på någons axel någon gång ibland.

Hon är gift och att hon för så betyder inget, bara hennes sätt att vara.

Det var bara en sån underlig (och bra) känsla när ögonen liksom hakade fast och stannade där samtidigt som vi log mot varandra. Jag personligen fastnar inte på det där sättet om jag inte är attraherad, då försöker jag titta bort snabbt men här bara låste det sig.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (Igen) skrev 2019-08-31 07:59:27 följande:

Jag är kvinnan i det här fallet. Och ja, jag tror det finns attraktion men kanske inte tillräckligt intresse för att ta något vidare.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (Härligt) skrev 2019-08-30 22:51:46 följande:

berätta mera ;)

Ja alltså detta med ögonkontakt. Jag tänker att det känns när det är ömsesidigt, testa låsa fast blicken igen så märker du om den andra hänger på..

Jag har en kollega på jobbet där jag totalt stelnar till när vi kollar på varandra. Jag varken ler eller ser vidare trevlig ut. Jag bara spärrar in ögonen i honom, varför jag riktigt gör så här jag ingen aning, brukar vanligtvis le när jag kollar in någon som jag gillar.. men honom blir jag så allvarlig kring. Så jag tänker att det behöver inte alltid vara leenden .. en blick säger mycket ;)

Jag vet att min blickfångare är intresserad av mig iaf..

Jag tror det är ömsesidigt, det kändes som ett slags samförstånd när blickarna låstes, allt skedde liksom automatiskt och vi båda log. Jag tror personen är fysiskt attraherad av mig, vid några tillfällen senaste tiden har han stått väldigt nära mig, nästan så vi suddat vid varandra. Vi kan ha 1 mm mellan oss och ingen känner obehag.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-31 07:55:17 följande:

Anonym (Oh) skrev 2019-08-31 08:08:28 följande:

Jag är kvinnan i det här fallet. Och ja, jag tror det finns attraktion men kanske inte tillräckligt intresse för att ta något vidare.

Du får väl pröva dig fram försiktigt och se vad som händer.
  • Anonym (.)
    Anonym (Härligt) skrev 2019-08-30 22:51:46 följande:
    berätta mera ;)

Ja alltså detta med ögonkontakt. Jag tänker att det känns när det är ömsesidigt, testa låsa fast blicken igen så märker du om den andra hänger på..

Jag har en kollega på jobbet där jag totalt stelnar till när vi kollar på varandra. Jag varken ler eller ser vidare trevlig ut. Jag bara spärrar in ögonen i honom, varför jag riktigt gör så här jag ingen aning, brukar vanligtvis le när jag kollar in någon som jag gillar.. men honom blir jag så allvarlig kring. Så jag tänker att det behöver inte alltid vara leenden .. en blick säger mycket ;)

Jag vet att min blickfångare är intresserad av mig iaf..
    Intressant , jag har en kollega som uppför sig så. Jag har ofta kollat hur hon är mot andra, hon ler och har ögonkontakt. Men mot mig ser hon allvarlig ut typ. Men hon söker mig mer än dubbelt mot de andra för att prata/fråga om allt möjligt.
Svar på tråden Lång ögonkontakt