• Anonym (Oh)

Lång ögonkontakt

När en man och kvinna tittar på varandra samtidigt och ögonen liksom "låser" fast i varandra (längre än vanlig ögonkontakt) samtidigt som båda ler, kan detta vara ett tecken på ömsesidig attraktion? Mannen och kvinnan känner varandra litegrann. De sitter mitt emot varandra men pratar inte med varandra just vid tillfället.

• Svar på tråden Lång ögonkontakt
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-31 12:23:32 följande:
    Var hon singel då? En del är ju intresserade av andra även om de är upptagna men sen när det väl gäller backar de eftersom de är upptagna.
    Ja, hon var singel.
  • Anonym (Drunkna i ögon)

Alltså det är är ingen lätt fråga.

Jag vet själv att jag tittat längre på en kille jag var intresserad av och han höll blicken kvar på mig lika länge innan jag vred bort min blick.

När jag tittade tillbaka tittade han fortfarande på mig. Rakt in i ögonen. Intresserad? Kanske, kanske inte. Lättast är ju att alltid fråga. Många läser också av kroppsspråket.

• Anonym (Härligt)
    Anonym (.) skrev 2019-08-31 12:04:19 följande:

Vad får dig att göra så. Är det rädsla att göra bort sig, att hålla pokerface för att inte avslöja sitt intresse, eller ?  Jag är ganska bra på att läsa ögon, men hon är svår. Allt jag har att gå på är att hon söker mig ofta och att hennes pupiler ökar, men det kan dom göra även när någon är en bra och engagerad lyssnare. Ofta brukar kvinnor le och vara lite nervösa och många gånger så kan man se i ögonen och kroppsspråket.

Jag har ett intresse men hon är svår. Situationen är lite svår , eftersom det är på jobbet. Men jag är helt klart intresserad.

Ja det kan man fråga sig.. ? Jag tror bara att jag blir helt tagen av situationen. Har nog aldrig upplevt något liknande tidigare. Svårt att beskriva.. Visst har jag en rädsla över att andra ska se att jag gillar personen. Det känns som att alla kan läsa mig som en öppen bok när jag tittar in i hans ögon. Det känns som jag blottar mig.

Så helst undviker jag "öppen" kontakt.. Dock har det varit svårt med tanke på att det oftast är folk runt i kring.

Ja det är en rätt så komplicerad situation för oss också. Dock så kommer jag nog inte att träffa på honom på jobbet framöver.

Tänker du göra något åt situationen ? För det låter som att hon är intresserad av dig. :)
  • Anonym (.)
    Anonym (Härligt) skrev 2019-08-31 13:49:12 följande:
    Ja det kan man fråga sig.. ? Jag tror bara att jag blir helt tagen av situationen. Har nog aldrig upplevt något liknande tidigare. Svårt att beskriva.. Visst har jag en rädsla över att andra ska se att jag gillar personen. Det känns som att alla kan läsa mig som en öppen bok när jag tittar in i hans ögon. Det känns som jag blottar mig.

Så helst undviker jag "öppen" kontakt.. Dock har det varit svårt med tanke på att det oftast är folk runt i kring.

Ja det är en rätt så komplicerad situation för oss också. Dock så kommer jag nog inte att träffa på honom på jobbet framöver.

Tänker du göra något åt situationen ? För det låter som att hon är intresserad av dig. :)
    Ja någon dag så får man ta det vidare, för det är sällan en tjej tar steget rätt ut. Sedan så vet jag inte om hon är singel, eller ja hon har nog inte ett fast förhållande iaf. Kanske dejtar å så. Hon är svår och lite mystisk. Det är det som lockar. Det är svårt att lära känna på jobbet då vi inte jobbar nära och alltid folk omkring eller bredvid.   Din ögonkaramell jobbar inte på ditt jobb då ?
  • Anonym (Nope)

Män överskattar ofta sig själva och tror felaktigt att en kvinna är intresserad.

Kvinnor underskattar ofta sig själva och försöker inte ens flirta eller ta kontakt.

Klart att det blir problem

• Anonym (Härligt)
    Anonym (.) skrev 2019-08-31 14:10:58 följande:

Ja någon dag så får man ta det vidare, för det är sällan en tjej tar steget rätt ut. Sedan så vet jag inte om hon är singel, eller ja hon har nog inte ett fast förhållande iaf. Kanske dejtar å så. Hon är svår och lite mystisk. Det är det som lockar. Det är svårt att lära känna på jobbet då vi inte jobbar nära och alltid folk omkring eller bredvid.   Din ögonkaramell jobbar inte på ditt jobb då ?

Ja det händer nog inte lika ofta att en kvinna tar steget först men ibland så ;)

Tidigare var han min chef men inte nu längre och snart lär han nog byta jobb så jag lär inte se honom mer. Vi befinner oss ibland på samma ställe men nu händer det sällan. Vi träffar på varandra då och då men inte lika ofta som förut då han var min chef.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (Nope) skrev 2019-08-31 14:13:46 följande:

Män överskattar ofta sig själva och tror felaktigt att en kvinna är intresserad.

Kvinnor underskattar ofta sig själva och försöker inte ens flirta eller ta kontakt.

Klart att det blir problem

Känns som jag överskattar mig i det här fallet. Jag är ganska säker på att han tycker jag är tilldragande, därav ögonkontakten m.m. MEN det betyder ju (frustrerande nog) inte att han vill inleda något med mig. Han fattar att jag är intresserad, jag har varit tydlig med det. Fattar han inte det så vet jag inte hur han tänker.
  • Anonym (.)
    Anonym (Härligt) skrev 2019-08-31 14:26:36 följande:
    Ja det händer nog inte lika ofta att en kvinna tar steget först men ibland så ;)

Tidigare var han min chef men inte nu längre och snart lär han nog byta jobb så jag lär inte se honom mer. Vi befinner oss ibland på samma ställe men nu händer det sällan. Vi träffar på varandra då och då men inte lika ofta som förut då han var min chef.
    Kan faktiskt vara lättare om en slutar på jobbet. Då kan man kontakta och fråga ut. Får man en nej så syns man ju inte dagligen längre. Det blir ju inte stelt.
    Jag är säker på att om hon slutar eller jag, så tvekar jag inte att fråga.
  • Gameofthrones

Ibland i livet träffar man på sånt man känner klick och attraktion. Fick en sådan igår när jag käkade lunch vi tittade på varandra och log. För mig räcker det, kul med en sådan för man känner sig attraktiv. Känner mig uppskattad just för stunden.

Jätteroligt.

• Anonym (Oh)
    Gameofthrones skrev 2019-08-31 15:40:04 följande:

Ibland i livet träffar man på sånt man känner klick och attraktion. Fick en sådan igår när jag käkade lunch vi tittade på varandra och log. För mig räcker det, kul med en sådan för man känner sig attraktiv. Känner mig uppskattad just för stunden.

Jätteroligt.

Ja precis! Det var just det där klicket och sen våra ögon och våra leenden som sa "Jag är attraherad av dig och jag vet att du är attraherad av mig också". Det var något slags samförstånd.

Visst är det trevligt att vara uppskattad men jag vill mer tyvärr.
Svar på tråden Lång ögonkontakt