• Anonym (Oh)

Lång ögonkontakt

När en man och kvinna tittar på varandra samtidigt och ögonen liksom "låser" fast i varandra (längre än vanlig ögonkontakt) samtidigt som båda ler, kan detta vara ett tecken på ömsesidig attraktion? Mannen och kvinnan känner varandra litegrann. De sitter mitt emot varandra men pratar inte med varandra just vid tillfället.

• Svar på tråden Lång ögonkontakt
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (.) skrev 2019-08-31 11:00:05 följande:
    Intressant , jag har en kollega som uppför sig så. Jag har ofta kollat hur hon är mot andra, hon ler och har ögonkontakt. Men mot mig ser hon allvarlig ut typ. Men hon söker mig mer än dubbelt mot de andra för att prata/fråga om allt möjligt.
    Jag utgår från att du är man. Du inbillar dig.
  • Anonym (Tjej)

Omöjligt att säga. Mina erfarenheter säger både att ögonkontakt kan betyda något men också att lång ögonkontakt inte behöver betyda någonting alls.

• Anonym (dummerjöns)
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-31 07:58:58 följande:
    Fast då tog du ändå steget. Bättre att göra något än att ångra att man inte gjorde något..
    Ja. fast många tyckte att jag inte skulle göra det. Och alla visste att hon inte var intresserad. Ironiskt, för i den här tråden är det många som tycker det är svårt att veta om den andre är intresserad.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (Tjej) skrev 2019-08-31 11:09:27 följande:

Omöjligt att säga. Mina erfarenheter säger både att ögonkontakt kan betyda något men också att lång ögonkontakt inte behöver betyda någonting alls.

Det har hänt tidigare också men den här gången var det en sån speciell känsla när ögonen liksom låste fast. Vi tittade båda upp och fastnade och log.
  • Anonym (dummerjöns)

Läst mycket om attraktion och signaler. Betyder inte ett dugg om en tjej ler och tittar på dig. Tjejer är ofta vänskapliga. Män däremot, inbillar sig alltid intresse.

• Anonym (Härligt)
    Anonym (.) skrev 2019-08-31 11:00:05 följande:

Intressant , jag har en kollega som uppför sig så. Jag har ofta kollat hur hon är mot andra, hon ler och har ögonkontakt. Men mot mig ser hon allvarlig ut typ. Men hon söker mig mer än dubbelt mot de andra för att prata/fråga om allt möjligt.

Skönt att höra att jag inte är ensam med mitt udda beteende ;)
  • Anonym (Esme)

Aj då!
    Om det stämmer skulle i stort sett de flesta grannar vara intresserade av mig. Flera av männen tittar mig djupt och länge i ögonen och ler, men jag har svårt att tro att de är intresserade på det viset. Samtliga har liksom redan fru och barn, och jag är säkert närmare 5-10 år äldre dem Skrattande.

Jag tror att det är lätt att förväxla ren artighet med attraktion.

• Anonym (Oh)
    Anonym (Esme) skrev 2019-08-31 11:52:50 följande:

Aj då!
    Om det stämmer skulle i stort sett de flesta grannar vara intresserade av mig. Flera av männen tittar mig djupt och länge i ögonen och ler, men jag har svårt att tro att de är intresserade på det viset. Samtliga har liksom redan fru och barn, och jag är säkert närmare 5-10 år äldre dem Skrattande.

Jag tror att det är lätt att förväxla ren artighet med attraktion.

Men då kanske ni har en konversation eller? Och vad spelar det för roll om du är 5-10 år äldre, man attraheras väl inte alltid av de som är exakt lika gamla. 

Att låsa blicken med någon och le utan att man har en konversation vet jag inte om det är ren artighet, det är väl i alla fall inte ett direkt nödvändigt artigt beteende.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-08-31 11:28:37 följande:

Läst mycket om attraktion och signaler. Betyder inte ett dugg om en tjej ler och tittar på dig. Tjejer är ofta vänskapliga. Män däremot, inbillar sig alltid intresse.

Jag som är TS är kvinna. Personligen låser jag aldrig blicken i någon annans ögon och ler om vi inte har en konversation, då kan jag titta lite längre men aldrig att bara sitta och le och titta in i ögonen. Gör jag det är jag intresserad. Jag är ganska noga med att inte uppmuntra någon om jag inte gillar personen tillbaka. Men är jag attraherad kollar jag gärna djupt och länge in i ögonen under förutsättning att de låter mig göra det.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-30 20:38:29 följande:

När en man och kvinna tittar på varandra samtidigt och ögonen liksom "låser" fast i varandra (längre än vanlig ögonkontakt) samtidigt som båda ler, kan detta vara ett tecken på ömsesidig attraktion? Mannen och kvinnan känner varandra litegrann. De sitter mitt emot varandra men pratar inte med varandra just vid tillfället.

Nej det behöver inte vara så. Man kan vara väldigt glad och trevlig och därmed uppmärksamma sina medmänniskor på detta sätt, genom ögonkontakt och att visa "jag ser dig!" . Dock kan det även betyda intresse, men det är inte säkert. Har varit med om några gånger att folk trott att jag varit intresserad av dem när jag bara velat vara trevlig och uppmärksam och därför sett dem i ögonen länge. Så det kan missuppfattas med.
Svar på tråden Lång ögonkontakt