• Anonym (Oh)

Lång ögonkontakt

När en man och kvinna tittar på varandra samtidigt och ögonen liksom "låser" fast i varandra (längre än vanlig ögonkontakt) samtidigt som båda ler, kan detta vara ett tecken på ömsesidig attraktion? Mannen och kvinnan känner varandra litegrann. De sitter mitt emot varandra men pratar inte med varandra just vid tillfället.

• Svar på tråden Lång ögonkontakt
  • Anonym (Härligt)
    Anonym (.) skrev 2019-08-31 14:42:42 följande:

Kan faktiskt vara lättare om en slutar på jobbet. Då kan man kontakta och fråga ut. Får man en nej så syns man ju inte dagligen längre. Det blir ju inte stelt.

Jag är säker på att om hon slutar eller jag, så tvekar jag inte att fråga.

Jo det är sant Men känner väl lite sorg att jag inte kommer träffa på personen. Jag tror nog inte han lär ta kontakt med mig.. tyvärr.
  • Gameofthrones
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-31 15:44:36 följande:

Ja precis! Det var just det där klicket och sen våra ögon och våra leenden som sa "Jag är attraherad av dig och jag vet att du är attraherad av mig också". Det var något slags samförstånd.

Visst är det trevligt att vara uppskattad men jag vill mer tyvärr.

Vad är det som hindrar? Man kan sköta det väldigt bra, vara proffisionell, om det är på arbetsplatsen. Kom överens. Är det spännande? Mer än så vad vill du få ut av det bara ha sex, förhållande? Bara dejta och se? Åh sånt är så himla roligt och få på en arbetsplats, eller andra ställen. Åh vad Nice.

Det kanske är svårt är han upptagen?
  • Anonym (Dålig syn)

Själv har jag dålig syn och tittar ofta allt för länge på folk ibland. Misstolkas därför också ofta, tills de ser att jag gör så med alla.. 

• Pissarro2
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-30 20:38:29 följande:

När en man och kvinna tittar på varandra samtidigt och ögonen liksom "låser" fast i varandra (längre än vanlig ögonkontakt) samtidigt som båda ler, kan detta vara ett tecken på ömsesidig attraktion? Mannen och kvinnan känner varandra litegrann. De sitter mitt emot varandra men pratar inte med varandra just vid tillfället.

Koila hur hon är med andra. Om hon har samma typ av blick med dem så är det troligt bara hennes sätt att vara, men om hon gör det särskilt med dig så är det nog attraktion.
  • Pissarro2
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-08-31 11:28:37 följande:

Läst mycket om attraktion och signaler. Betyder inte ett dugg om en tjej ler och tittar på dig. Tjejer är ofta vänskapliga. Män däremot, inbillar sig alltid intresse.

Jo det kan absolut betyda något! Gör hen det bara med en person så är det nog  nån form av intresse. Men man måste ju få en helheltbild och läsa in andra saker också
  • Pissarro2
    Anonym (Nope) skrev 2019-08-31 14:13:46 följande:

Män överskattar ofta sig själva och tror felaktigt att en kvinna är intresserad.

Kvinnor underskattar ofta sig själva och försöker inte ens flirta eller ta kontakt.

Klart att det blir problem

Men att hålla lång ögontakt med endast en person och le samtidigt brukar vara en indikation på att någon har ett visst intresse. Men allt beror ju på situation, och man får ju observera hur personen är i övrigt  mot en också.
  • Anonym (kärlek)
    Anonym (Nope) skrev 2019-08-31 14:13:46 följande:

Män överskattar ofta sig själva och tror felaktigt att en kvinna är intresserad.

Kvinnor underskattar ofta sig själva och försöker inte ens flirta eller ta kontakt.

Klart att det blir problem

Det kan också vara så då att eftersom män överskattar det felaktigt ofta när kvinnor håller lång ögonkontakt så gör kvinnor det mestadels bara när de verkligen ÄR intresserade, för att undvika att män missförstår. 
  • Anonym (Oh)
    Anonym (kärlek) skrev 2019-08-31 22:17:37 följande:

Det kan också vara så då att eftersom män överskattar det felaktigt ofta när kvinnor håller lång ögonkontakt så gör kvinnor det mestadels bara när de verkligen ÄR intresserade, för att undvika att män missförstår. 

Precis. Jag håller enbart lång ögonkontakt när jag är intresserad. Pratar jag med någon kan jag ju givetvis hålla en stadig kontakt också men jag sitter definitivt inte och ler och låser blicken i folks ögon.
  • Anonym (Oh)
    Pissarro2 skrev 2019-08-31 21:07:26 följande:

Koila hur hon är med andra. Om hon har samma typ av blick med dem så är det troligt bara hennes sätt att vara, men om hon gör det särskilt med dig så är det nog attraktion.

Det är en han. Han verkar gilla att titta på mig när vi skrattar i grupp och då har det hänt tidigare att blickarna låst sig. Ja jag gillar att titta på honom också givetvis, annars hade vi ju inte fått ögonkontakt.
  • Anonym (dummerjöns)
    Pissarro2 skrev 2019-08-31 21:12:07 följande:
    Jo det kan absolut betyda något! Gör hen det bara med en person så är det nog  nån form av intresse. Men man måste ju få en helheltbild och läsa in andra saker också
    Man kan alltså vrida och vända på det hur mycket som helst. Och ingen kan med säkerhet veta om en annan människa är intresserad?
Svar på tråden Lång ögonkontakt