• Anonym (Oh)

Lång ögonkontakt

När en man och kvinna tittar på varandra samtidigt och ögonen liksom "låser" fast i varandra (längre än vanlig ögonkontakt) samtidigt som båda ler, kan detta vara ett tecken på ömsesidig attraktion? Mannen och kvinnan känner varandra litegrann. De sitter mitt emot varandra men pratar inte med varandra just vid tillfället.

• Svar på tråden Lång ögonkontakt
  • Anonym (Oh)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-09-02 09:10:29 följande:

Att en tjej tittar på dig och ler betyder inte att hon är intresserad.

Jag som startat tråden är kvinna.
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-02 09:44:21 följande:
    Ja, då vet du att bara för att du tittar en kille i ögonen så är du inte intresserad. Kan betyda massa olika saker. Som jag länkade till ovan.
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-02 09:44:21 följande:
    Du som kvinna är bättre på att läsa signaler som de här. Än män är.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-09-02 09:45:49 följande:

Ja, då vet du att bara för att du tittar en kille i ögonen så är du inte intresserad. Kan betyda massa olika saker. Som jag länkade till ovan.

Lång ögonkontakt, dvs att låsa blicken, tillsammans med ett leende ger jag aldrig om jag inte är intresserad.
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-02 09:49:21 följande:
    Lång ögonkontakt, dvs att låsa blicken, tillsammans med ett leende ger jag aldrig om jag inte är intresserad.
    Ok. Det är du det. Sen finns det andra kvinnor som gör samma och det betyder inte att de är intresserade.
  • Anonym (kärlek)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-09-02 09:52:08 följande:
    Ok. Det är du det. Sen finns det andra kvinnor som gör samma och det betyder inte att de är intresserade.
    Betyder i såna fall att de vill få män intresserade.
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (kärlek) skrev 2019-09-02 10:40:51 följande:
    Betyder i såna fall att de vill få män intresserade.
    I vissa fall, inte alltid.
  • Anonym (kärlek)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-09-02 10:44:04 följande:
    I vissa fall, inte alltid.
    I vilka fall vill man hålla kvar blicken länge och le mot en person av motsatt kön som man vet nog kommer undra om hon är intresserad? Antingen är hon intresserad, eller så vill hon få mäns uppmärksamhet och få dem intresserade.

Att le och hålla blicken en liten stund  är ju inget konstigt, men jag pratar ju om såna blickar som håller sig kvar mer än man brukar.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (kärlek) skrev 2019-09-02 11:17:30 följande:

I vilka fall vill man hålla kvar blicken länge och le mot en person av motsatt kön som man vet nog kommer undra om hon är intresserad? Antingen är hon intresserad, eller så vill hon få mäns uppmärksamhet och få dem intresserade.

Att le och hålla blicken en liten stund  är ju inget konstigt, men jag pratar ju om såna blickar som håller sig kvar mer än man brukar.

Precis, såna blickar när man känner att ögonen liksom hakar fast i varandra och lägg till ett leende där. Nej så skulle jag aldrig göra om jag inte var intresserad. Vill inte uppmuntra något.
  • Anonym (kärlek)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-02 12:03:19 följande:
    Precis, såna blickar när man känner att ögonen liksom hakar fast i varandra och lägg till ett leende där. Nej så skulle jag aldrig göra om jag inte var intresserad. Vill inte uppmuntra något.
    Precis! Man märker ju skillnad på såna blickar, och blickar och leenden som kan dröja sig kvar två sekund efter att man pratat med någon. Vet inte om folk i den här tråden tror det handlar om såna blickar också?? För jag tycker det är sån tydlig skillnad på dem blickarna och de liksom trånande blickarna. Och de sistnämnda tror jag bara betyder att hen ÄR intresserad eller att hen vill uppmuntra den andre till att bli intresserad av hen för att få egen tillfredsställelse, eller att hen inte har koll på sociala koder alls.
Svar på tråden Lång ögonkontakt