• Anonym (Oh)

Lång ögonkontakt

När en man och kvinna tittar på varandra samtidigt och ögonen liksom "låser" fast i varandra (längre än vanlig ögonkontakt) samtidigt som båda ler, kan detta vara ett tecken på ömsesidig attraktion? Mannen och kvinnan känner varandra litegrann. De sitter mitt emot varandra men pratar inte med varandra just vid tillfället.

• Svar på tråden Lång ögonkontakt
  • Pissarro2
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-31 22:35:32 följande:
    Det är en han. Han verkar gilla att titta på mig när vi skrattar i grupp och då har det hänt tidigare att blickarna låst sig. Ja jag gillar att titta på honom också givetvis, annars hade vi ju inte fått ögonkontakt.
    Jag tror att om han håller kvar blicken även när det inte pratas eller skrattas så kan det vara att han är intresserad. Har du märkt några andra signaler som kan få dig att tro han är intresserad?
  • Pissarro2
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-08-31 22:45:47 följande:
    Man kan alltså vrida och vända på det hur mycket som helst. Och ingen kan med säkerhet veta om en annan människa är intresserad?
    Med hög sannolikehet kan man ibland veta det. Om någon skulle titta på en länge och le när man inte för nån diskussion eller nåt annat pågår som kräver att amn ska kolla på varann, så skulle jag säga det är rätt hög sannolikhet att det finns nåt där. Jag märkte det t ex med en två kompisar, som bara varit kompisar, och undrade varför de helt plötsligt börjat titta så på varann, och sen så hade de en liten romans ett tag efter det.
  • Anonym (dummerjöns)
    Pissarro2 skrev 2019-08-31 22:51:47 följande:
    Med hög sannolikehet kan man ibland veta det. Om någon skulle titta på en länge och le när man inte för nån diskussion eller nåt annat pågår som kräver att amn ska kolla på varann, så skulle jag säga det är rätt hög sannolikhet att det finns nåt där. Jag märkte det t ex med en två kompisar, som bara varit kompisar, och undrade varför de helt plötsligt börjat titta så på varann, och sen så hade de en liten romans ett tag efter det.
    Det är ETT exempel, med två unika människor. Det kan lika gärna ha varit så att DU såg nåt som inte fanns där. Eller att de var jättebra kompisar och tittade mycket på varann, men att nåt romantiskt INTE fanns där.
    Du skriver "med hög sannolikhet kan man IBLAND veta det" och "rätt hög sannolikhet".
    Det är långtifrån att veta helt säkert.
    Faktum är att man bara kan gissa, gå på magkänslan om man tror att det finns nåt där.
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (.) skrev 2019-08-31 14:42:42 följande:
    Kan faktiskt vara lättare om en slutar på jobbet. Då kan man kontakta och fråga ut. Får man en nej så syns man ju inte dagligen längre. Det blir ju inte stelt.
    Jag är säker på att om hon slutar eller jag, så tvekar jag inte att fråga.
    Gör det. Precis så gjorde jag. Det gick åt helvete för mig, men du kanske har större tur.
  • Pissarro2
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-08-31 22:57:52 följande:
    Det är ETT exempel, med två unika människor. Det kan lika gärna ha varit så att DU såg nåt som inte fanns där. Eller att de var jättebra kompisar och tittade mycket på varann, men att nåt romantiskt INTE fanns där.
    Du skriver "med hög sannolikhet kan man IBLAND veta det" och "rätt hög sannolikhet".
    Det är långtifrån att veta helt säkert.
    Faktum är att man bara kan gissa, gå på magkänslan om man tror att det finns nåt där.
    Nej, dummerjöns! Skrattande Jag menar att det finns viss ögonkontakt som man inte kan ta miste på handlar om åtrå och attraktion. Sen finns det också andra former av längre ögonkontakt som kan bero på andra faktorer. Men man måste se till sammanhanget, och om man gör det så finns det viss ögonkontakt som inte kan betyda nåt annat än intresse.
  • Anonym (Japp)

Antar att du är partner till mannen och han sitter och tittar på en annan kvinna. Och ja det är antagligen attraktion mellan dom och risken är att dom redan gjort slag i saken och knullat med varandra. Och nu tror dom att dom är diskreta inför andra.

• Anonym (dummerjöns)
    Pissarro2 skrev 2019-08-31 23:08:24 följande:
    Nej, dummerjöns! Skrattande Jag menar att det finns viss ögonkontakt som man inte kan ta miste på handlar om åtrå och attraktion. Sen finns det också andra former av längre ögonkontakt som kan bero på andra faktorer. Men man måste se till sammanhanget, och om man gör det så finns det viss ögonkontakt som inte kan betyda nåt annat än intresse.
    Människor är kända för att göra misstag. Så det är högst troligt att man gör misstag när man tolkar viss ögonkontakt som intresse.
  • Anonym (dummerjöns)

Jag trodde tjejen jag gillade var intresserad när hon tittade på mig med en speciell blick.
    Det var hon inte.
    Det är många kvinnor som tittat på mig och lett. Och då har jag tänkt att hon kanske gillade vad hon såg. Men förmodligen inte. Det är typiskt män att inbilla sig intresse. Kvinnor är ofta vänskapliga, glada, utan att det betyder nåt.

• Anonym (Oh)
    Anonym (Japp) skrev 2019-09-01 07:39:19 följande:

Antar att du är partner till mannen och han sitter och tittar på en annan kvinna. Och ja det är antagligen attraktion mellan dom och risken är att dom redan gjort slag i saken och knullat med varandra. Och nu tror dom att dom är diskreta inför andra.

Haha nej jag är hans kollega.
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-01 08:16:39 följande:
    Haha nej jag är hans kollega.
    Och han är singel?
Svar på tråden Lång ögonkontakt