• Anonym (Oh)

Lång ögonkontakt

När en man och kvinna tittar på varandra samtidigt och ögonen liksom "låser" fast i varandra (längre än vanlig ögonkontakt) samtidigt som båda ler, kan detta vara ett tecken på ömsesidig attraktion? Mannen och kvinnan känner varandra litegrann. De sitter mitt emot varandra men pratar inte med varandra just vid tillfället.

• Svar på tråden Lång ögonkontakt
  • Anonym (.)
    Anonym (Härligt) skrev 2019-08-31 11:34:19 följande:
    Skönt att höra att jag inte är ensam med mitt udda beteende ;)
    Vad får dig att göra så. Är det rädsla att göra bort sig, att hålla pokerface för att inte avslöja sitt intresse, eller ?  Jag är ganska bra på att läsa ögon, men hon är svår. Allt jag har att gå på är att hon söker mig ofta och att hennes pupiler ökar, men det kan dom göra även när någon är en bra och engagerad lyssnare. Ofta brukar kvinnor le och vara lite nervösa och många gånger så kan man se i ögonen och kroppsspråket.

Jag har ett intresse men hon är svår. Situationen är lite svår , eftersom det är på jobbet. Men jag är helt klart intresserad.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (Nja) skrev 2019-08-31 12:01:33 följande:
    Nej det behöver inte vara så. Man kan vara väldigt glad och trevlig och därmed uppmärksamma sina medmänniskor på detta sätt, genom ögonkontakt och att visa "jag ser dig!" . Dock kan det även betyda intresse, men det är inte säkert. Har varit med om några gånger att folk trott att jag varit intresserad av dem när jag bara velat vara trevlig och uppmärksam och därför sett dem i ögonen länge. Så det kan missuppfattas med.
    Ok, men gör man det på någon när man kanske har en liten aning om att personen är intresserad? Jag skulle aldrig göra det eftersom jag är rädd att uppmuntra någon. 
    Vi tittade på varandra exakt samtidigt och log och vi har båda en tendens att titta på varandra när vi ler/skrattar.
  • Anonym (Esme)
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-31 11:58:19 följande:
    Men då kanske ni har en konversation eller? Och vad spelar det för roll om du är 5-10 år äldre, man attraheras väl inte alltid av de som är exakt lika gamla. 

Att låsa blicken med någon och le utan att man har en konversation vet jag inte om det är ren artighet, det är väl i alla fall inte ett direkt nödvändigt artigt beteende.
    Nja, inte direkt en konversation utan bara en artig hälsning. Jag vet inte men jag har bara tolkat det som ren artighet. att de är lite överväldigande artiga i just mitt bostadsområde. Att alla ska se snälla, vänliga, trevliga och glada ut.  Skrattande
  • Anonym (Oh)
    Anonym (.) skrev 2019-08-31 12:04:19 följande:
    Vad får dig att göra så. Är det rädsla att göra bort sig, att hålla pokerface för att inte avslöja sitt intresse, eller ?  Jag är ganska bra på att läsa ögon, men hon är svår. Allt jag har att gå på är att hon söker mig ofta och att hennes pupiler ökar, men det kan dom göra även när någon är en bra och engagerad lyssnare. Ofta brukar kvinnor le och vara lite nervösa och många gånger så kan man se i ögonen och kroppsspråket.

Jag har ett intresse men hon är svår. Situationen är lite svår , eftersom det är på jobbet. Men jag är helt klart intresserad.
    På mig kan man solklart se att jag är attraherad, jag fnissar, ler, skrattar mer, hela kittet alltså. Inte lätt att dölja och man gör väl sig till åtlöje.

Så kvinnan du talar om ler inte ens eller?
  • Anonym (Oh)
    Anonym (Esme) skrev 2019-08-31 12:09:10 följande:
    Nja, inte direkt en konversation utan bara en artig hälsning. Jag vet inte men jag har bara tolkat det som ren artighet. att de är lite överväldigande artiga i just mitt bostadsområde. Att alla ska se snälla, vänliga, trevliga och glada ut.  Skrattande
    Ja är det en hälsning så är ju sammanhanget ett annat men hade ni låst ögonen och lett mot varandra i en annan kontext så kanske du hade tänkt annorlunda. 

• Anonym (dummerjöns)
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-31 12:00:55 följande:
    Jag som är TS är kvinna. Personligen låser jag aldrig blicken i någon annans ögon och ler om vi inte har en konversation, då kan jag titta lite längre men aldrig att bara sitta och le och titta in i ögonen. Gör jag det är jag intresserad. Jag är ganska noga med att inte uppmuntra någon om jag inte gillar personen tillbaka. Men är jag attraherad kollar jag gärna djupt och länge in i ögonen under förutsättning att de låter mig göra det.
    Var där jag läste henne fel. Hon log inte när hon tittade mig ögonen. Såg bara sexig ut.
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-08-31 12:14:54 följande:
    Var där jag läste henne fel. Hon log inte när hon tittade mig ögonen. Såg bara sexig ut.
    Däremot log hon alltid annars när vi sågs, hon var alltid glad över att se mig. Så jag trodde det tydde på intresse.
  • Anonym (.)
    Anonym (Oh) skrev 2019-08-31 12:12:05 följande:
    På mig kan man solklart se att jag är attraherad, jag fnissar, ler, skrattar mer, hela kittet alltså. Inte lätt att dölja och man gör väl sig till åtlöje.

Så kvinnan du talar om ler inte ens eller?
    Ibland ler hon lite, men hon verkar mer vara lite nervös, kan varva mellan att låsa eller flacka med blicken.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-08-31 12:21:45 följande:
    Däremot log hon alltid annars när vi sågs, hon var alltid glad över att se mig. Så jag trodde det tydde på intresse.
    Var hon singel då? En del är ju intresserade av andra även om de är upptagna men sen när det väl gäller backar de eftersom de är upptagna.
Svar på tråden Lång ögonkontakt