• Anonym (Oh)

Lång ögonkontakt

När en man och kvinna tittar på varandra samtidigt och ögonen liksom "låser" fast i varandra (längre än vanlig ögonkontakt) samtidigt som båda ler, kan detta vara ett tecken på ömsesidig attraktion? Mannen och kvinnan känner varandra litegrann. De sitter mitt emot varandra men pratar inte med varandra just vid tillfället.

• Svar på tråden Lång ögonkontakt
  • Anonym (A)
    Pierott skrev 2019-08-30 20:42:01 följande:
    Maybe, maybe not. Kan vara en vänlig ögonkontakt med.
    +1
  • Anonym (Oh)

Ögonkontakten skedde när det var en ganska glad stämning och någon hade skämtat om något.

• Anonym (Oh)

Kan tillägga att det hänt tidigare också men denna gången var det så speciellt, ögonen liksom bara klickade i varandra och bara stannade där.

• annabellelee

Det är ett tecken på att man får "kontakt" , men det kan vara en vänskaplig ickesexuell kontakt.

• Anonym (dummerjöns)
    annabellelee skrev 2019-08-30 21:12:59 följande:

Det är ett tecken på att man får "kontakt" , men det kan vara en vänskaplig ickesexuell kontakt.

Om det är en man så inbillar han sig att hon är intresserad.
    Hände mig. Vi satt mitt emot varann på kafferasten. Hon vände sig mot mig och tittade mig rakt in i ögonen. Vi pratade inte just då, utan hon bara tittade mig plötsligt. Jag tyckte hennes blick var förförisk, lite utmanande.
    Hoho. Så fel jag hade.
  • Anonym (Härligt)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-08-30 22:44:10 följande:

Om det är en man så inbillar han sig att hon är intresserad.

Hände mig. Vi satt mitt emot varann på kafferasten. Hon vände sig mot mig och tittade mig rakt in i ögonen. Vi pratade inte just då, utan hon bara tittade mig plötsligt. Jag tyckte hennes blick var förförisk, lite utmanande.

Hoho. Så fel jag hade.

berätta mera ;)

Ja alltså detta med ögonkontakt. Jag tänker att det känns när det är ömsesidigt, testa låsa fast blicken igen så märker du om den andra hänger på..

Jag har en kollega på jobbet där jag totalt stelnar till när vi kollar på varandra. Jag varken ler eller ser vidare trevlig ut. Jag bara spärrar in ögonen i honom, varför jag riktigt gör så här jag ingen aning, brukar vanligtvis le när jag kollar in någon som jag gillar.. men honom blir jag så allvarlig kring. Så jag tänker att det behöver inte alltid vara leenden .. en blick säger mycket ;)

Jag vet att min blickfångare är intresserad av mig iaf..
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (Härligt) skrev 2019-08-30 22:51:46 följande:
    berätta mera ;)

Ja alltså detta med ögonkontakt. Jag tänker att det känns när det är ömsesidigt, testa låsa fast blicken igen så märker du om den andra hänger på..

Jag har en kollega på jobbet där jag totalt stelnar till när vi kollar på varandra. Jag varken ler eller ser vidare trevlig ut. Jag bara spärrar in ögonen i honom, varför jag riktigt gör så här jag ingen aning, brukar vanligtvis le när jag kollar in någon som jag gillar.. men honom blir jag så allvarlig kring. Så jag tänker att det behöver inte alltid vara leenden .. en blick säger mycket ;)

Jag vet att min blickfångare är intresserad av mig iaf..
    Inte mycket att berätta. Trodde hon var intresserad. Nope.
  • Anonym (Härligt)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-08-30 22:54:44 följande:

Inte mycket att berätta. Trodde hon var intresserad. Nope.

Hur gick du tillväga för att veta om hen var intresserad?
  • Anonym (dummerjöns)
    Anonym (Härligt) skrev 2019-08-30 23:06:48 följande:
    Hur gick du tillväga för att veta om hen var intresserad?
    Jag kontaktade henne, frågade om hon ville ses, det ville hon inte.
Svar på tråden Lång ögonkontakt