• Anonym (Oh)

Lång ögonkontakt

När en man och kvinna tittar på varandra samtidigt och ögonen liksom "låser" fast i varandra (längre än vanlig ögonkontakt) samtidigt som båda ler, kan detta vara ett tecken på ömsesidig attraktion? Mannen och kvinnan känner varandra litegrann. De sitter mitt emot varandra men pratar inte med varandra just vid tillfället.

• Svar på tråden Lång ögonkontakt
  • Anonym (Oh)
    Anonym (Japp) skrev 2019-09-01 08:44:47 följande:
    Och han är singel?
    Tyvärr inte. Men jag uppmuntrar ingenting, verkligen inte. Jag tror att han är attraherad av mig, lite eye candy liksom, men att han inte ämnar ta något vidare, i så fall hade han gjort det nu. 
  • Anonym (Hmmmm)

En del människor tittar ju på andra med "långa, djupa blickar" just för att de själva vill känna sig speciella och vill se hur många de kan få att haka på detta, alltså titta tillbaka. Jag har själv varit med om perioder i livet då allt flutit på så bra och jag känt mig upprymd. Då får jag en annan blick gentemot människor och vissa har då trott att jag varit intresserad fast jag egentligen bara varit "full of myself" om jag ska vara ärlig. Blicken har mer att göra med att jag känner mig hög på livet, än med personerna jag får ögonkontakt med.

• Anonym (Drunkna i ögon)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2019-09-01 12:48:07 följande:

En del människor tittar ju på andra med "långa, djupa blickar" just för att de själva vill känna sig speciella och vill se hur många de kan få att haka på detta, alltså titta tillbaka. Jag har själv varit med om perioder i livet då allt flutit på så bra och jag känt mig upprymd. Då får jag en annan blick gentemot människor och vissa har då trott att jag varit intresserad fast jag egentligen bara varit "full of myself" om jag ska vara ärlig. Blicken har mer att göra med att jag känner mig hög på livet, än med personerna jag får ögonkontakt med.

precis så är jag med! Jag kan bli hög över att få lång ögonkontakt utan att det liksom betyder något mer för mig, men att jag känner mig synlig :)
  • Anonym (Drunkna i ögon)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-01 09:20:57 följande:
    Tyvärr inte. Men jag uppmuntrar ingenting, verkligen inte. Jag tror att han är attraherad av mig, lite eye candy liksom, men att han inte ämnar ta något vidare, i så fall hade han gjort det nu. 
    på vilket sätt tror du han är attraherad? är det något mer han visar?
  • Anonym (Oh)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2019-09-01 12:48:07 följande:

Jag har varit med om hur han verkar ha suttit och studerat mig. Jag har kollat upp en gång, han tittar och ler, kollar upp andra gången - ögonkontakt och leende igen.. Vi har kemi det känner jag så jag tror inte vår ögonkontakt är en slump direkt. Han står gärna nära när han får chansen och är lite uppspelt i mitt sällskap. Eller så är han bara trevlig, vem vet.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Oh) skrev 2019-09-01 12:56:48 följande:

Jag har varit med om hur han verkar ha suttit och studerat mig. Jag har kollat upp en gång, han tittar och ler, kollar upp andra gången - ögonkontakt och leende igen.. Vi har kemi det känner jag så jag tror inte vår ögonkontakt är en slump direkt. Han står gärna nära när han får chansen och är lite uppspelt i mitt sällskap. Eller så är han bara trevlig, vem vet.

Låter som om han är attraherad. Men kan också vara så att han njuter av de blickar som DU ger honom. Han känner sig bekräftad och det är lite spännande. Men det behöver absolut inte betyda att han vill ta det vidare.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (Mm) skrev 2019-09-01 22:12:09 följande:
    Låter som om han är attraherad. Men kan också vara så att han njuter av de blickar som DU ger honom. Han känner sig bekräftad och det är lite spännande. Men det behöver absolut inte betyda att han vill ta det vidare.
    Ja det tror jag också. Det är lite komplicerat så jag är inte säker på att han skulle ge sig in i något med mig. Men det är frustrerande eftersom det hela tiden känns som att det är en spänning mellan oss men vi pratar inte om den. De långa blickarna sker mest när det är lite avstånd mellan oss, ett bord emellan eller tvärs över rummet. Det är ju inte ofta vi träffas helt ensamma, ibland har vi något ärende i enrum men man kan ju inte springa där hela tiden heller. Jag är ganska säker på att han fattar att jag är intresserad, jag har t.o.m. tagit initiativ till att vi ska ses på fritiden.
  • Anonym (dummerjöns)

Att en tjej tittar på dig och ler betyder inte att hon är intresserad.

• Anonym (dummerjöns)
    Anonym (dummerjöns) skrev 2019-09-02 09:10:29 följande:

Att en tjej tittar på dig och ler betyder inte att hon är intresserad.

When a woman stares at you, it can mean many different things.

For example, it could mean that:

She finds you attractive and wants to make it clear, so you then approach her and start a conversation.
     She is just flirting with you and doesn?t care if you approach or not (e.g. she likes to get guy?s interested in her as she goes about her day).
    You remind her of someone she knows.
    She?s just randomly staring at you because she?s deep in thought or thinking about life.
    You have something unusual about you, (e.g. a weird haircut, a tattoo, a shirt with an interesting slogan) that she?s interested in.
    She likes your face/body/appearance/fashion sense so she?s looking at you, but she?s not necessarily interested in you.
    She wants to see if you have the confidence to maintain eye contact with her, rather than looking away quickly like most guys do.
    She wants to get random guys interested in her to make her female friends jealous that she is getting a lot of attention.
    She feels compelled to stare at you, but she doesn?t really know why. She?s just doing it.
  • Anonym (dummerjöns)
    https://theartofcharm.com/art-of-dating/reading-her-signs-of-interest-eye-contact/

H
    är kan man läsa att om en tjej tittar på dig, tittar bort, sen kollar igen, då är hon intresserad.
    Eller om hon ser dig i ögonen längre än "vanligt".
    Tydligen uppenbara signaler för kvinnor. Män missar det, eller tror att hon kanske är intresserade, men osäkra.
    Jag fick såna blickar, många leenden, mycket interaktion under det året vi jobbade ihop. Jag trodde hon var intresserad, Nope.
Svar på tråden Lång ögonkontakt