• Anonym (Motivation)

Otrogen igen?

Är en kvinna på 30+ som har sambo och två barn. Jobbar på kontor med ca 15 kollegor. För en tid sedan så va vi på AW och där råkade det spåra lite o jag hamnade i säng med en kollega. Trodde aldrig att min moral skulle tillåta mig det.

Grejen nu är att jag ångrar inget och jag vill faktiskt va med honom igen men vet inte om jag vågar, vill inte riskera min relation men ändå njuta av livet hur bör jag göra?

VET ATT JAG ÄR EN SKIT Så det behöver vi inte älta i massor nu

• Svar på tråden Otrogen igen?
  • Anonym (Andreas)
    molly50 skrev 2020-03-15 12:50:26 följande:

Men varför ska då inte den andra partnern få samma chans?

Att få ha en annan vid sidan av.

Varför ska det vara vara förbehållet den ena?

Det är väl klart att det är det optimala.
  • molly50
    Anonym (Andreas) skrev 2020-03-15 13:28:03 följande:
    Det är väl klart att det är det optimala.
    Ja,men ändå så väljer många (de flesta?) otrogna att ljuga och gå bakom ryggen på sin partner och inte ge partnern samma chans som de själva har tagit sig.
  • Anonym (FYI)
    molly50 skrev 2020-03-15 13:47:45 följande:
    Ja,men ändå så väljer många (de flesta?) otrogna att ljuga och gå bakom ryggen på sin partner och inte ge partnern samma chans som de själva har tagit sig.
    Dom otrogna vill inte ge sin partner samma möjlighet. Oftast vill dom inte bli bedragna.
  • Anonym (man)
    Anonym (Andreas) skrev 2020-03-15 12:28:54 följande:
    Klart att det KAN påverka. Och det kommer att påverka OM sanningen kommer fram. Men om man ljuger tillräckligt bra så påverkar det inte negativt här och nu. Kanske påverkar det förhållandet positivt om personen i fråga mår bättre av att ha en vid sidan om.
    Det är väl klar att det påverkar negativ här och nu. Personen bli ju förd bakom ljuset och manipoulerad att stanna kvar i ett förhållande som personen annars inte hade valt, med en skithög till partner som personen inte ahde varit kvar med.
    Eller räknas inte det menar du?
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-03-14 16:05:54 följande:

Hehe, vilket löjligt försök att få att ta avstånd för svek och lögner att framstå som produkten av trauma....ungefär som att svek och lögner är ok, och det är bara människor som inte kommiot över svek som tycker det är fel....

Snakca om cyniskt 

Än en gång missar du målet i din iver att vara nedlåtande. Om du känner dig träffad av din tolkning så får det stå för dig.
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-03-14 16:10:19 följande:

KAN fungera är inte detsamma som fungerar bar för många.

Man KAN överleva att bli överkörd av ett tåg med, men jag tror de flesta dör och av de som överlever så är det nog väldigt få som tycker det var enb bra upplevelse som fler borde uppleva.

Att du förstå ärlighet är inte så konstigt, det gör de flesta människor. SKillnaden mellan dig och andra är att där andra tycker svek och lögner är oacceptabelt och något man ska motverka så tycker du det är acceptabel och propagerar för att andra oxå ska acceptera det.

Kanske inte, men de som inte vet, de vet ju inte, och stannar de i en relation de inte tycker är bra rent allmänt så får ju det vara upp till dem.

Ja, jag tror absolut att vi mår bäst av att söka förståelse hellre än enkelspårigt fördömande. Begriper fortfarande inte hur någon kan hålla det emot mig.
  • Oerhörd
    molly50 skrev 2020-03-15 12:50:26 följande:

Men varför ska då inte den andra partnern få samma chans?

Att få ha en annan vid sidan av.

Varför ska det vara vara förbehållet den ena?

Alla HAR samma chans (märkligt ordval i sammanhanget dock) att ha någon vid sidan av.
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-15 21:45:30 följande:
    Än en gång missar du målet i din iver att vara nedlåtande. Om du känner dig träffad av din tolkning så får det stå för dig.
    Det är nog snarare du som känner dig träffad för att andra ser igenom dina väldigt genomskinliga försök att linda in ditt budskap i vackrare ord
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-15 21:53:36 följande:
    Kanske inte, men de som inte vet, de vet ju inte, och stannar de i en relation de inte tycker är bra rent allmänt så får ju det vara upp till dem.

Ja, jag tror absolut att vi mår bäst av att söka förståelse hellre än enkelspårigt fördömande. Begriper fortfarande inte hur någon kan hålla det emot mig.
    Förståelse för varför folk är otrogna har nog de flesta redan, men oavsett varför någon gör det så är det lika vidrigt oavsett. Ochd u söker inte förståelse du söker acceptans.
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-15 22:01:50 följande:
    Alla HAR samma chans (märkligt ordval i sammanhanget dock) att ha någon vid sidan av.
    Japp alla har en chans att svika och ljuga, men som tur är så är alla inte lika svianktiga och vill heller inte vara det oavsett om de kan det. Dessutom tror jag du fattade mycket väl att molly50 pratade om att ha någon annan MED sin partners vetskap men i vanlig ordning så förvanskar och förvrider du saker i det absurda
Svar på tråden Otrogen igen?