• Anonym (Motivation)

Otrogen igen?

Är en kvinna på 30+ som har sambo och två barn. Jobbar på kontor med ca 15 kollegor. För en tid sedan så va vi på AW och där råkade det spåra lite o jag hamnade i säng med en kollega. Trodde aldrig att min moral skulle tillåta mig det.

Grejen nu är att jag ångrar inget och jag vill faktiskt va med honom igen men vet inte om jag vågar, vill inte riskera min relation men ändå njuta av livet hur bör jag göra?

VET ATT JAG ÄR EN SKIT Så det behöver vi inte älta i massor nu

• Svar på tråden Otrogen igen?
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-03-17 22:31:51 följande:

Ja det är helt förkastligt att säga fula ord men helt ok att vara otrogen, gäller ju att prioritera, eller hur Oerhörd? 

Jag har förklarat det för dig förut. Ingen jag någonsin mött som varit otrogen har varit det med intentionen att göra någon annan illa. Det önskade och vanligast förekommande utfallet är att ingen tar skada. Att säga fula ord och hålla en hård ton är fruktansvärt onödigt. Det säger väldigt mycket om hur det i grunden står till med din egen moral. Det är märkligt hur du berömmer din höga moral, men så tydligt visar att det inte gäller ditt eget beteende. Jag tycker helt enkelt inte att det är berömvärt att vara otrevlig. Dessutom tycker jag att du inte har något att säga om att jag menar att det inte är hela världen om jag blir bedragen. Jag får faktiskt tycka att det inte är så farligt, du har inga medel att tvinga mig att känna mig kränkt och förnedrad, varför du nu skulle vilja det.
  • molly50
    Oerhörd skrev 2020-03-17 21:37:09 följande:
    Fel? Dumt tycker jag absolut att det är, men jag tänker inte vara med dig och bestämma att det är fel att vara otrogen, eller kalla personer som fattar dumma beslut för fula saker, eller ens se ner på dem. De har antagligen sina skäl och gör säkert så gott de kan.
    Gör man verkligen så gott man kan när man väljer otrohet framför att lösa sina problem i förhållandet?
    Eller när man bara vill ha lite spänning vid sidan av?
    Oerhörd skrev 2020-03-18 12:48:22 följande:
    Jag har förklarat det för dig förut. Ingen jag någonsin mött som varit otrogen har varit det med intentionen att göra någon annan illa. Det önskade och vanligast förekommande utfallet är att ingen tar skada. Att säga fula ord och hålla en hård ton är fruktansvärt onödigt. Det säger väldigt mycket om hur det i grunden står till med din egen moral. Det är märkligt hur du berömmer din höga moral, men så tydligt visar att det inte gäller ditt eget beteende. Jag tycker helt enkelt inte att det är berömvärt att vara otrevlig. Dessutom tycker jag att du inte har något att säga om att jag menar att det inte är hela världen om jag blir bedragen. Jag får faktiskt tycka att det inte är så farligt, du har inga medel att tvinga mig att känna mig kränkt och förnedrad, varför du nu skulle vilja det.
    Om inte jag minns fel så lever du i ett öppet förhållande och har några andra relationer vid sidan av.
    Så att du inte  tycker att otrohet är så farligt är kanske inte så konstigt.

• Anonym (FYI)
    Vänta nu lite..Det är väl ingen som tvingar dig att känna dig förnedrad. Bryr du dig inte om att du skulle bli bedragen är det ju upp till dig...Men du skall heller inte tala om för andra att det inte är någon "big deal". För vissa är det avgörande om relationen kan fortsätta.
    Du har hakat upp dig på "fula ord"...Vi har också olika språkbruk, och det är inte det tråden handlar om.

Om ni (du och din man) nu lever i ett öppet förhållande med hans gillande, så gäller inte heller det att det skulle passa alla, och framför allt går det inte att jämföra med det ts pysslar med.
  • Oerhörd
    molly50 skrev 2020-03-18 14:04:22 följande:

Gör man verkligen så gott man kan när man väljer otrohet framför att lösa sina problem i förhållandet?

Det är fullt möjligt.

Eller när man bara vill ha lite spänning vid sidan av?Om inte jag minns fel så lever du i ett öppet förhållande och har några andra relationer vid sidan av.

Verkligen inte konstigt. Men det är inte för att jag lever så jag tycker det, det är precis tvärtom.
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-18 18:19:29 följande:
    Det är fullt möjligt.

Eller när man bara vill ha lite spänning vid sidan av?Om inte jag minns fel så lever du i ett öppet förhållande och har några andra relationer vid sidan av.

Verkligen inte konstigt. 
    Absolut, om man som du tycker det är ok att svika och ljuga så är det ju klart att man gör allt man kan när man sviker och ljuger, ju mer man sviker och ju mer man ljuger desto mer gör man ju... fullt logiskt
    Verkligen inte konstigt. Men det är inte för att jag lever så jag tycker det, det är precis tvärtom.
    Jodå det är väldigt konstigt att du inte kan förstå skillnaden mellan att knulla runt MED sin partners medgivande och UTAN. Tom en 5 åring förstå den skillnaden, det är jättemärkligt att du som vuxen inte gör det.
  • Oerhörd
    Anonym (FYI) skrev 2020-03-18 14:10:50 följande:

Vänta nu lite..Det är väl ingen som tvingar dig att känna dig förnedrad. Bryr du dig inte om att du skulle bli bedragen är det ju upp till dig...Men du skall heller inte tala om för andra att det inte är någon "big deal". För vissa är det avgörande om relationen kan fortsätta.

Du har hakat upp dig på "fula ord"...Vi har också olika språkbruk, och det är inte det tråden handlar om.

Om ni (du och din man) nu lever i ett öppet förhållande med hans gillande, så gäller inte heller det att det skulle passa alla, och framför allt går det inte att jämföra med det ts pysslar med.

Vet du vad? Rätt många har aldrig tänkt tanken att det inte måste vara en big deal. En hel del tycker att det jobbigaste är vad alla andra tänker om den som kanske vill stanna trots att partnern var otrogen. Kan det inte vara pyttelite skönt då tror du, att höra att det finns en människa eller två som faktiskt menar att det inte är hela världen? Utan att någon helt rabiat ska övertyga en om att det är för att den personen är helt utan moral och tycker att lögner och svek är fantastiskt bra grejer enbart för att personen själv är ett otroget svin som skiter i allt och alla.

Om min relation hade något med ts att göra så hade jag tagit upp det alldeles själv, men det har jag inte gjort.
  • Anonym (man)
    Och jag har förklarat för dig förut att det spelar ingen som helst roll vilken intention man hade , det som räknas är vad man GÖR inte vilka ursäkter man har för det man GÖR.

Att sno kompisens plånbok blir inte ok för att intentionen bara var att köpa nya brallor... och en otrohet blir inte ok bara för att intentionen bara var att få sig ett knull. I båda fallen VET du att dina handlingar kan såra den andra personen rejält, och i båda fallen VET du att du missbrukar personens förtroende men det väljer du att skita i för att få som du vill och det ÄR ren jävla egoism, etremt respektlöst och förjväla hänsynslöst.
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-18 18:32:11 följande:
    Vet du vad? Rätt många har aldrig tänkt tanken att det inte måste vara en big deal. En hel del tycker att det jobbigaste är vad alla andra tänker om den som kanske vill stanna trots att partnern var otrogen. Kan det inte vara pyttelite skönt då tror du, att höra att det finns en människa eller två som faktiskt menar att det inte är hela världen? Utan att någon helt rabiat ska övertyga en om att det är för att den personen är helt utan moral och tycker att lögner och svek är fantastiskt bra grejer enbart för att personen själv är ett otroget svin som skiter i allt och alla.

Om min relation hade något med ts att göra så hade jag tagit upp det alldeles själv, men det har jag inte gjort.
    Nu hittar du bara på, vadå rätt många?... var får du det ifrån? Du vet väl att du själv inte räknas som "rätt många". Du vet ju själv att dina argument sällan får något gehör i någon tråd, de ENDA som håller med dig är de som varit otrogna, och majoriteten av de som själva är otrogna vill inte alls att deras partner gör likadant så ditt påstående är rent påhitt.
  • molly50
    Det är fullt möjligt.

På vilket sätt tycker du att man gör så gott man kan när man väljer otrohet framför att lösa problemen med sin partner alt göra slut?
    Eller när man bara söker spänning på annat håll?

Du tycker alltså inte att otrohet är det minsta konstigt.
    Men jag hoppas att du förstår att det för andra kan vara väldigt sårande och det som avgör om man vill fortsätta leva i förhållandet eller inte.
  • Anonym (FYI)
    Oerhörd skrev 2020-03-18 18:32:11 följande:

Faktiskt det märkligaste inlägget jag läst på länge eftersom jag efterlyst svar som har med ts beteende att göra.
    Skall jag tolka det som att ts man skall vara tacksam att han inte vet att han är bedragen, så att han slipper skämmas över att han stannar och ev. förlåter? Tror inte det...
    Menar du att det är helt ok att som ts hoppa i säng med en kollega...Ångrar inget, men vill inte ta ett snack med sin man (om så bara för att tala om, om det är något hon är missnöjd med). Men det vill hon inte, för hon älskar ju sin man, och det skulle ju kunna ställa till det...
    Men det skulle ju vara gött att ligga en repris. Vilket också sker fyra månader senare.
    Enligt dig skall man alltså tycka det är ok att svika sin partner som man påstår sig älska?

Jag vet inte var du fått att jag jämfört din relation med ts. Men får jag fråga...Vem har varit drivande i att öppna er relation?

Konstig också att ts inte har svarat mer än en handfull svar. Tror kanske vi har med ett troll att göra..
Svar på tråden Otrogen igen?