• Anonym (Motivation)

Otrogen igen?

Är en kvinna på 30+ som har sambo och två barn. Jobbar på kontor med ca 15 kollegor. För en tid sedan så va vi på AW och där råkade det spåra lite o jag hamnade i säng med en kollega. Trodde aldrig att min moral skulle tillåta mig det.

Grejen nu är att jag ångrar inget och jag vill faktiskt va med honom igen men vet inte om jag vågar, vill inte riskera min relation men ändå njuta av livet hur bör jag göra?

VET ATT JAG ÄR EN SKIT Så det behöver vi inte älta i massor nu

• Svar på tråden Otrogen igen?
  • molly50
    Oerhörd skrev 2020-03-16 18:06:32 följande:
    Det är ju alldeles uppenbart att många tycker att det är det, alldeles oavsett hur mycket ni fördömer det. Er taktik verkar inte hjälpa, inte ens metoder med stenande av otrogna hjälper. Det enda jag kan göra är att jobba med mina egna känslor kring att människor kommer att ta beslut som jag inte kommer att gilla. Jag mår bäst av att inte bli så himla upprörd och personligt kränkt över allt som andra gör. Om du mår bäst av att ta allt som personligt riktad förnedring så är det nog fint det med.
    Jag tar inte allt som personlig förnedring,
    Jag har bara svårt att förstå hur en del kan klara av att lösa problem i sina förhållanden utan att vara otrogna,medans andra inte klarar av det.
    Det är kanske en fråga om personlighet.
  • Anonym (Egen erfarenhet)
    Feminina skrev 2020-03-14 16:09:10 följande:
    I det stora hela förstår jag din poäng, men du förutsätter att det inte finns yttre faktorer som kan påverka din vetskap om otrohet. 

1) En okänd person ger dig ett meddelande om din fru. Förutsatt att det som skrivs på familjeliv är sant så förekommer fenomenet.
    2) Älskaren blir kär och kontaktar dig och/eller blir en stalker
    3) Könssjukdomar
    4) Graviditet 
    5) Din kvinna tappar intresset för dig sexuellt och/eller kärleksmässigt

Varje gång din partner är otrogen är hon dessvärre villig att ta dessa risker enbart för att få ha sex med en annan. Hur viktig är man då för denna person? Märk väl att detta inte gäller för öppna förhållanden, då dessa inte baseras på svek och lögner.
    Det finns oändliga rader av om och men, och en hel massa faktorer utöver dem du här räknar upp.
    Om detta är vi helt överens.

Men i mitt fall så är förutsättningarna bl a att:
    - Det jag inte vet mår jag inte ont av.
    - Man kan aldrig hindra sin partner från att vara otrogen.
    - Jag vill inte veta.

Mina förutsättningar ställer alla dina faktorer på kant.
    Jag förstår att du vill resonera utifrån dina egna förutsättningar och känslor men om du ska citera mitt inlägg, diskutera och argumentera med mig på ett seriöst sätt, så måste du åtminstone försöka ta till dig de förutsättningar som gäller.

Jag förstår att du och andra på ett personligt plan tycker att sanningen är väldigt obekväm.
    Det vet jag eftersom även jag själv tidigare i livet tyckte som du och ni, eller låg närmare er i tankesättet. Bl a så var jag en i viss mån svartsjuk och avundsjuk person.
    Senare i livet har jag lärt mig acceptera den uppenbara sanningen och jag har med glädje i sinnet lärt mig själv se positivt på tillvaron och förhålla mig till det i livet och i vår kärleksrelation.
    Efter denna förändring mår jag mycket bättre och lever ett väldigt mycket lyckligare liv. Även min partner, och många andra personer i min närhet, får då chansen må bättre och leva lyckligare i livet.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Egen erfarenhet) skrev 2020-03-17 11:25:41 följande:
    Det finns oändliga rader av om och men, och en hel massa faktorer utöver dem du här räknar upp.

- Jag vill inte veta.

Jag förstår att du vill resonera utifrån dina egna förutsättningar och känslor men om du ska citera mitt inlägg, diskutera och argumentera med mig på ett seriöst sätt, så måste du åtminstone försöka ta till dig de förutsättningar som gäller.

Jag förstår att du och andra på ett personligt plan tycker att sanningen är väldigt obekväm.
    Det vet jag eftersom även jag själv tidigare i livet tyckte som du och ni, eller låg närmare er i tankesättet. Bl a så var jag en i viss mån svartsjuk och avundsjuk person.
    Senare i livet har jag lärt mig acceptera den uppenbara sanningen och jag har med glädje i sinnet lärt mig själv se positivt på tillvaron och förhålla mig till det i livet och i vår kärleksrelation.
    Efter denna förändring mår jag mycket bättre och lever ett väldigt mycket lyckligare liv. Även min partner, och många andra personer i min närhet, får då chansen må bättre och leva lyckligare i livet.
    M.a.o....Skit i allt..?
  • Oerhörd
    molly50 skrev 2020-03-17 09:03:46 följande:

Jag tar inte allt som personlig förnedring,

Jag har bara svårt att förstå hur en del kan klara av att lösa problem i sina förhållanden utan att vara otrogna,medans andra inte klarar av det.

Det är kanske en fråga om personlighet.

Olika personlighet, olika relationer, olika erfarenheter, olika situationer, olika problem. Tror inte att det finns ett enda svar. Att du har svårt att förstå att människor är olika och inte har samma förutsättningar ser jag snarare som en brist hos dig än hos någon som inte lever precis som du.
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-17 11:58:26 följande:
    Olika personlighet, olika relationer, olika erfarenheter, olika situationer, olika problem. Tror inte att det finns ett enda svar. Att du har svårt att förstå att människor är olika och inte har samma förutsättningar ser jag snarare som en brist hos dig än hos någon som inte lever precis som du.
    Eller hur, jag tycker snarare att det är du som har svårt att fatta att man kan förstå att människor är olika men ändå tycka det är fel att bete sig som ett svin och att våra olikheter inte på´något sätt är en ursäkt för att bete sig som ett svin.
  • Anonym (man)
    Anonym (Egen erfarenhet) skrev 2020-03-17 11:25:41 följande:

- Jag vill inte veta.

Vi tycker inte sanningen är obekväm, det är därför vi anser att sanningen ska fram... det är snarare du som använder sanningens obekvämlighet som en dålig ursäkt för att begrava den med hjälp av lögner. Vem är mest rädd för sanningen, den som vill att den ska fram eller den som vill dölja den?

Det handlar inte om svartsjuka, det handlar om varje individs rätt att kunna göra sina egna val och slippa bli manipulerad att stanna i ett förhållande med hjälp av lögner.

Det är nästan lite komiskt hur du slingrar dig som en ål och försöker få att ljuga och manipulera  som rätt och humant och att förespråka ärlighet som svartsjuka eller rädsla för sanningen. Tror du på allvar att någon kommer tro på det där skitsnacket?
  • molly50
    Oerhörd skrev 2020-03-17 11:58:26 följande:
    Jag inser att folk är olika. Det var därför jag skrev att det kanske har att göra med personligheter.
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-03-17 12:03:25 följande:

Eller hur, jag tycker snarare att det är du som har svårt att fatta att man kan förstå att människor är olika men ändå tycka det är fel att bete sig som ett svin och att våra olikheter inte på´något sätt är en ursäkt för att bete sig som ett svin.

Fel? Dumt tycker jag absolut att det är, men jag tänker inte vara med dig och bestämma att det är fel att vara otrogen, eller kalla personer som fattar dumma beslut för fula saker, eller ens se ner på dem. De har antagligen sina skäl och gör säkert så gott de kan.
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-17 21:37:09 följande:
    Fel? Dumt tycker jag absolut att det är, men jag tänker inte vara med dig och bestämma att det är fel att vara otrogen, eller kalla personer som fattar dumma beslut för fula saker, eller ens se ner på dem. De har antagligen sina skäl och gör säkert så gott de kan.
    Ja det är helt förkastligt att säga fula ord men helt ok att vara otrogen, gäller ju att prioritera, eller hur Oerhörd? Flört
  • Anonym (man)
    Oerhörd skrev 2020-03-17 21:37:09 följande:
    Ja men självklart är det ju helt ok att bete sig som ett svin mot andra bara man har en anledning.... så det ju
Svar på tråden Otrogen igen?