Feminina skrev 2020-03-14 16:09:10 följande:
I det stora hela förstår jag din poäng, men du förutsätter att det inte finns yttre faktorer som kan påverka din vetskap om otrohet.
1) En okänd person ger dig ett meddelande om din fru. Förutsatt att det som skrivs på familjeliv är sant så förekommer fenomenet.
2) Älskaren blir kär och kontaktar dig och/eller blir en stalker
3) Könssjukdomar
4) Graviditet
5) Din kvinna tappar intresset för dig sexuellt och/eller kärleksmässigt
Varje gång din partner är otrogen är hon dessvärre villig att ta dessa risker enbart för att få ha sex med en annan. Hur viktig är man då för denna person? Märk väl att detta inte gäller för öppna förhållanden, då dessa inte baseras på svek och lögner.
Det finns oändliga rader av om och men, och en hel massa faktorer utöver dem du här räknar upp.
Om detta är vi helt överens.
Men i mitt fall så är förutsättningarna bl a att:
- Det jag inte vet mår jag inte ont av.
- Man kan aldrig hindra sin partner från att vara otrogen.
- Jag vill inte veta.
Mina förutsättningar ställer alla dina faktorer på kant.
Jag förstår att du vill resonera utifrån dina egna förutsättningar och känslor men om du ska citera mitt inlägg, diskutera och argumentera med mig på ett seriöst sätt, så måste du åtminstone försöka ta till dig de förutsättningar som gäller.
Jag förstår att du och andra på ett personligt plan tycker att sanningen är väldigt obekväm.
Det vet jag eftersom även jag själv tidigare i livet tyckte som du och ni, eller låg närmare er i tankesättet. Bl a så var jag en i viss mån svartsjuk och avundsjuk person.
Senare i livet har jag lärt mig acceptera den uppenbara sanningen och jag har med glädje i sinnet lärt mig själv se positivt på tillvaron och förhålla mig till det i livet och i vår kärleksrelation.
Efter denna förändring mår jag mycket bättre och lever ett väldigt mycket lyckligare liv. Även min partner, och många andra personer i min närhet, får då chansen må bättre och leva lyckligare i livet.