• Anonym (Motivation)

Otrogen igen?

Är en kvinna på 30+ som har sambo och två barn. Jobbar på kontor med ca 15 kollegor. För en tid sedan så va vi på AW och där råkade det spåra lite o jag hamnade i säng med en kollega. Trodde aldrig att min moral skulle tillåta mig det.

Grejen nu är att jag ångrar inget och jag vill faktiskt va med honom igen men vet inte om jag vågar, vill inte riskera min relation men ändå njuta av livet hur bör jag göra?

VET ATT JAG ÄR EN SKIT Så det behöver vi inte älta i massor nu

• Svar på tråden Otrogen igen?
  • Oerhörd
    Anonym (man) skrev 2020-03-12 17:25:23 följande:

Att ingen håller med dig om dina sanningar är liksom bevis nog.

Varför säger du ens en sån sak? Jag vet bevisligen en person som håller med hen. Dina fantasier är inte argument som håller, helt obegripligt att du ens försöker.
  • Anonym (FYI)
    Oerhörd skrev 2020-03-12 22:19:11 följande:
    Jag har levt hedersamt troget monogamt med en person i tjugo år, och vi lever lyckligt tillsammans nu också. Båda har (bla sexuella) relationer utöver det sen några år. Hur lever du själv?
    Förstår jag dig rätt om du efter 20 år tillsammans med din partner, öppnade upp er förhållande, och ingick ett polly förhållande med två fasta partners. Din man och en extra, men utöver det har flera andra sexuella relationer vid sidan om?
    I.s.f ser jag inget fel i det, så länge alla inblandade parter är fine med det.

Men det är inte det som är syftet med denna tråden. Tråden handlar om en fru som har familj och barn som efter en AW hoppar i säng med en kollega. Känner ingen ångrer över det, och har ingen intention att tala med sin man om detta... för hon älskar ju honom... utan tvärtom hoppas det skall hända igen, vilket det också gör fyra mån. senare. Fortfarande inga betänkligheter...Hon älskar ju sin man och om han skulle få reda på det kanske han skulle gå...juu..

Jag tror inte du är intresserad av hur jag lever mitt liv, utan din fråga om mig var nog mera menat som en spydighet eftersom att du i det fallet inte ligger långt efter "man" som du tycker är så otrevlig.

Men eftersom du svarade på min fråga kan väl jag svara på din.
    Har levt monogamt i drygt 30 år tillsammans med min fru. Ett antal förhållanden innan, men aldrig varit otrogen. Har däremot blivit bedragen i två tidigare förhållande som gjorde att jag varken litade på eller blev djupare engagerad i efterföljande förhållanden.
  • Anonym (Egen erfarenhet)
    Anonym (man) skrev 2020-03-12 17:25:23 följande:
    Det har förklarats sakligt för dig 174234234234 ggr. Det är liksom grunden till oändliga bisarra debatter där du älskar att försöka göra allt så abstrakt som möjligt. Har inte funkat då och kommer inte funka nu heller. 

Du behöver inte lova något, det är ingen tävling i vem har mest rätt. Att ingen håller med dig om dina sanningar är liksom bevis nog.
    Om du inte sakligt kan visa detta så ber jag dig sluta prata strunt och sluta gå till personangrepp mot mig.
    Feminina skrev 2020-03-12 19:13:30 följande:
    Jag är 50år och har aldrig varit otrogen (trots möjligheter). Förstår inte varför jag skulle börja ägna mig åt sådant nu, eller för den delen någonsin. Har alltid brutit upp förhållanden på ett ärligt sätt. Ja, både i långa och korta förhållanden.Om jag är unik så är människor kort och gott tragiska.
    Däremot tror jag inte alls att jag på något vis är unik, enligt de undersökningar jag har hört har minst 50% förblivit trogna. Det är långtifrån alla.
    Men om de undersökningar du har hört visar att ungefär varannan är otrogen så kan du väl ändå inte mena att otrohet skulle vara något direkt ovanligt?
    molly50 skrev 2020-03-12 19:24:46 följande:
    Det är möjligt. Men jag förstår fortfarande inte varför man då inte hellre väljer att göra slut på ett ärligt sätt istället för att vara otrogen.
    Att blixtförälskelsen har gått över och ens partner kanske inte är densamma som när man träffades är ingen ursäkt för att vara otrogen.
    Jag tror att kommunikationen många gånger är det som brister när ett förhållande börjar knaka i fogarna.
    Visst vore det bäst om man kan vara ärlig mot varandra.
    Men man måste ändå ta i beaktande att långt ifrån alla vill att förhållandet ska vara över efter en otrohet. De flesta förhållanden överlever en otrohet och då måste vi väl kunna dra slutsatsen att många vill inte att partnern gör slut innan den ligger med en annan.
    Det är också flera än jag som säger att vi vill inte veta ifall vår partner är otrogen. Alltså vill vi absolut inte att vår partner ska göra slut innan den ligger med en annan. Eller hur?

Jag har aldrig påstått att passerad blixtförälskelse, eller ens något annat överhuvudtaget, skulle ursäkta otrohet. Jag anser inte att otrohet kan ursäktas.

Jag tror att du har rätt gällande kommunikationen.

Men glöm inte att flera kvinnor här på FL påstår att deras otrohet beror på mannen, alltså på deras partner. De brukar finna allehanda ursäkter och förklaringar.
    Se gärna mitt EXEMPEL ovan.
    Det som jag ofta har funnit märkligt och intressant är att otrogna kvinnor här på FL påfallande ofta får stöd av sina "medsystrar" när de skyller sin otrohet på mannen.
    I dessa fall vet jag inte om man ärligt kan dra slutsatsen att det är bristande kommunikation som är orsaken?
  • molly50
    Anonym (Egen erfarenhet) skrev 2020-03-13 09:21:20 följande:
    Visst vore det bäst om man kan vara ärlig mot varandra.
    Men man måste ändå ta i beaktande att långt ifrån alla vill att förhållandet ska vara över efter en otrohet. De flesta förhållanden överlever en otrohet och då måste vi väl kunna dra slutsatsen att många vill inte att partnern gör slut innan den ligger med en annan.
    Det är också flera än jag som säger att vi vill inte veta ifall vår partner är otrogen. Alltså vill vi absolut inte att vår partner ska göra slut innan den ligger med en annan. Eller hur?

Jag har aldrig påstått att passerad blixtförälskelse, eller ens något annat överhuvudtaget, skulle ursäkta otrohet. Jag anser inte att otrohet kan ursäktas.

Jag tror att du har rätt gällande kommunikationen.

Men glöm inte att flera kvinnor här på FL påstår att deras otrohet beror på mannen, alltså på deras partner. De brukar finna allehanda ursäkter och förklaringar.
    Se gärna mitt EXEMPEL ovan.
    Det som jag ofta har funnit märkligt och intressant är att otrogna kvinnor här på FL påfallande ofta får stöd av sina "medsystrar" när de skyller sin otrohet på mannen.
    I dessa fall vet jag inte om man ärligt kan dra slutsatsen att det är bristande kommunikation som är orsaken?
    Jo,men om ett förhållande ska fungera så måste det ju också byggas på ärlighet och inte på lögner.

Varför skulle det inte kunna handla om brist på kommunikation?
    Om de väljer att skylla allt på sin partner så kanske de inte ens har försökt att ta upp problemen med densamme?
    Att skylla på sin partner för sina egna dåliga val känns mest som en dålig ursäkt för att försöka skydda sig själv,ärligt talat.
    molly50 skrev 2020-03-13 09:40:14 följande:
    Jo,men om ett förhållande ska fungera så måste det ju också byggas på ärlighet och inte på lögner.

Varför skulle det inte kunna handla om brist på kommunikation?
    Om de väljer att skylla allt på sin partner så kanske de inte ens har försökt att ta upp problemen med densamme?
    Att skylla på sin partner för sina egna dåliga val känns mest som en dålig ursäkt för att försöka skydda sig själv,ärligt talat.
    Ja, vi är helt överens.
    Problem beror ofta på dålig kommunikation. Ärlighet är bättre än lögner. Att skylla på sin partner är nesligt.

Och jag förstår ditt ställningstagande.
    Men du måste också komma ihåg att du utgår från dig själv. Så som vi alla gör.
    Du och jag är överens om mycket.
    Men när jag också utgår från mig själv så finns en fundamental skillnad,
    jag vill inte veta.
    Och visst klarar du förstå att det sannolikt finns fler som har samma uppfattning som jag?
    Är du säker på att mitt sätt att se på saken är fel för mig och för alla?

Jag förstår ditt ställningstagande, jag tycker absolut inte att du har fel utan att det förmodligen är rätt ställningstagande just för dig.
    Men jag hoppas också att du kan förstå att alla människor måste inte göra samma ställningstagande som du. Mitt ställningstagande kan faktiskt vara rätt för mig och sannolikt även för många andra.

Jag vill inte veta.
    Man kan aldrig hindra sin partner från att vara otrogen.
    Uttrycket "Det jag inte vet mår jag inte ont av" är sant.
  • molly50
    Anonym (Egen erfarenhet) skrev 2020-03-13 10:05:24 följande:
    Ja, vi är helt överens.
    Problem beror ofta på dålig kommunikation. Ärlighet är bättre än lögner. Att skylla på sin partner är nesligt.

Och jag förstår ditt ställningstagande.
    Men du måste också komma ihåg att du utgår från dig själv. Så som vi alla gör.
    Du och jag är överens om mycket.
    Men när jag också utgår från mig själv så finns en fundamental skillnad,
    jag vill inte veta.
    Och visst klarar du förstå att det sannolikt finns fler som har samma uppfattning som jag?
    Är du säker på att mitt sätt att se på saken är fel för mig och för alla?

Jag förstår ditt ställningstagande, jag tycker absolut inte att du har fel utan att det förmodligen är rätt ställningstagande just för dig.
    Men jag hoppas också att du kan förstå att alla människor måste inte göra samma ställningstagande som du. Mitt ställningstagande kan faktiskt vara rätt för mig och sannolikt även för många andra.

Jag vill inte veta.
    Man kan aldrig hindra sin partner från att vara otrogen.
    Uttrycket "Det jag inte vet mår jag inte ont av" är sant.
    Och jag förstår och respekterar ditt ställningstagande  Och jag inser att alla andra inte tänker som jag,även om jag inte är ensam om mitt ställningstagande. Det har jag ju redan påpekat.
    Jag har bara lite svårt att förstå att man hellre vill leva i en lögn än att leva i ett förhållande byggt på ärlighet och tillit.
    Jag hoppas att du kan förstå det också.

Sen det här med "det man inte vet"...kan jag helt enkelt inte hålla med dig om.
    Har man,som jag hade,misstankar om att något pågår bakom ens rygg så mår man dåligt av det även fast man inte vet vad som pågår.
    Så det stämmer inte på alla.
    Det hoppas jag också att du kan klara att förstå.
  • Anonym (QT89)

Ska du vara otrogen så sköt det snyggt. Kom inte med "Ska jobba över" men kör med att du ska åka till en väninna eller att du och en kompis ska på spa osv. Men max typ 2 ggr i månaden för o ha det där lilla spännande längtan. Gör du det för ofta så kan du lika gärna göra slut för att ligga med den andra men risken är då att du står ensam sen när flirten gått vidare

• Anonym (FYI)
    Anonym (QT89) skrev 2020-03-13 10:54:58 följande:

Ska du vara otrogen så sköt det snyggt. Kom inte med "Ska jobba över" men kör med att du ska åka till en väninna eller att du och en kompis ska på spa osv. Men max typ 2 ggr i månaden för o ha det där lilla spännande längtan. Gör du det för ofta så kan du lika gärna göra slut för att ligga med den andra men risken är då att du står ensam sen när flirten gått vidare

Risken att bli ensam är väl störst om man är otrogen ö.h.t.
Svar på tråden Otrogen igen?