• Persbrandtkola

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

Här är reklamen: 
    ">

Själv tycker jag den är fruktansvärd och det är vidrigt hur SAS har bemött kritiken... Att det skulle ha varit en nätattack till det utbredda missnöjet känns inte så troligt pga vad reklamen säger. Nej tack, SAS sjönk som en sten i mina ögon. Berätta gärna vad ni tycker?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-21 18:41
    soundcloud.com/nyhetsbubbla/sas-raderar-reklamfilm-pa%2Fsets%2Ftorsdag-13-februari-2020&fbclid=IwAR1jdxzn8GKjxTamRt1h6Cf5SZjpCd-dADm38DEoLmVYchx8-LZ6gzsXZKI

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?
  • Anonym (Js)
    Anonym (Tråkigt!) skrev 2020-02-18 17:58:15 följande:

www.sydsvenskan.se/2017-03-02/elefanter-sover-kort-och-dromlost

sv.wikipedia.org/wiki/Elefanter

VS

en.wikipedia.org/wiki/Homo_sapiens

Du behöver läsa på. 

AAAHA!! Var väl det jag visste. De där jäkla elefanterna alltså. Vilka tror de att de är?? Det är VI!! Homo Sapiens!! Som ska ha äran för det där med nattsömn!! Skönt! Känns så jäkla bra i människohjärtat nu. Otroligt viktigt att veta att det var VI SOM VAR FÖRST!! Det har betydelse för... ja något säkert.

#stoltmänniska #ståuppförhomosapiens #skickaelefanternatillyttrerymden
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-18 17:26:18 följande:
    Vänta nu, nu blir det konstigt, jag vet att det var så också, men det komiska blir att SAS visar en man och inte en kvinna. Vad sänder det för budskap tro? Så SAS har bara släng ut sig något som ska se bra ut, fast egentligen inte stämmer? Aha, typ den röda tråden i reklamen...
    Jo, jag kan förstå att det kan verka konstigt, men om du riktigt tänjer dig till att föreställa dig att både pappor och mammor är föräldrar. På parental leave.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 18:08:36 följande:
    Jag sympatiserar verkligen med dig i din svåra stund.

Men chin up. Du vänjer dig tids nog Solig
    Svårt att svara på frågor? 
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 18:15:13 följande:
    Jo, jag kan förstå att det kan verka konstigt, men om du riktigt tänjer dig till att föreställa dig att både pappor och mammor är föräldrar. På parental leave.
    Då kan jag säga samma sak... Men reklamen säger en sak, varför tyda det som något annat? 
  • Anonym (Tråkigt!)
    Anonym (Js) skrev 2020-02-18 18:13:32 följande:
    AAAHA!! Var väl det jag visste. De där jäkla elefanterna alltså. Vilka tror de att de är?? Det är VI!! Homo Sapiens!! Som ska ha äran för det där med nattsömn!! Skönt! Känns så jäkla bra i människohjärtat nu. Otroligt viktigt att veta att det var VI SOM VAR FÖRST!! Det har betydelse för... ja något säkert.

#stoltmänniska #ståuppförhomosapiens #skickaelefanternatillyttrerymden
    Är du en elefant? 
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-18 18:18:23 följande:
    Svårt att svara på frågor? 
    Var finns frågan i ditt påstående "Därför känns det svårt att ni har förstått budskapet."?
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-18 18:20:19 följande:
    Då kan jag säga samma sak... Men reklamen säger en sak, varför tyda det som något annat? 
    Reklamen visar en förälder och talar om föräldraledighet. Vad finns det att "tyda"? Något som finns välutvecklat här idag fanns i mer basal form någon annanstans före. Vad är det som är så komplicerat?
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 18:28:49 följande:
    Var finns frågan i ditt påstående "Därför känns det svårt att ni har förstått budskapet."?
    Svårt att stå upp för det du står för, eller svarar du alltid frågor med frågor? 
    Berätta lite vad du tycker om reklamen, vad säger den till dig? Tycker du orden passar bra in med den melankoliska stämningen? Har du sett reklamen? Varför har du svårt att svara på frågor? Vad betyder en glad sol? 
  • Persbrandtkola
    nihka skrev 2020-02-18 18:32:34 följande:
    Reklamen visar en förälder och talar om föräldraledighet. Vad finns det att "tyda"? Något som finns välutvecklat här idag fanns i mer basal form någon annanstans före. Vad är det som är så komplicerat?
    Vad är så komplicerat? 
  • Anonym (Js)
    Anonym (Tråkigt!) skrev 2020-02-18 18:20:50 följande:

Är du en elefant? 

Nej verkligen inte. Jag är människa. Har varit människa i generationer. Finns inte ett spår icke-människa i mig hur långt bak man än tittar. Men du då, din lilla infiltratör? Är du FÖR att elefanter ska få fortsätta leva kanske?? För är du det har jag INGET mer att säga till dig.
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?