• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2022-10-04 16:04:13 följande:

Förlåt, nu bubblar jag bara om mitt. Skäms. Hur har resten av er idag? .

Ah, lite si och lite så. Sonen tappade bort sin mössa, lång dag på jobbet, snart middag iaf :) Falukorv, vita bönor och kokt potatis.
  • Ingenpsykolog
    Shakinah skrev 2022-10-03 19:08:11 följande:

Kvällen är räddad, jag har er i denna tråd och sedan Gustav Svensson på tvskärmen.   Ni vet 90 talet med Svensson Svensoon? <3. 

Ja, Svensson Svensson, med "originalfamiljen" är verkligen en klassiker! Jag gillar alla de avsnitten, och det som sänds på julafton. De nya,  där Lina spelas av Claudia Galli istället, är inte alls lika kul. Inte för att CG på något vis gör en sämre tolkning av karaktären Lina, utan mer för att barnen när de var yngre gjorde sånt som barn i deras ålder brukar göra och på ett sätt som passar bättre in i just den här serien. Enligt min mening.

När jag låg på övervakningen 30/12-1/1 var det en tjej med behov av mer vård och hjälp i sin vardag av för mig okänd anledning som också låg där. Jag såg aldrig henne, för det var avskärmad mellan oss. Men hon hade hela tiden antingen en av sina personliga assistenter eller sin mamma hos sig. Alltid när mamman var där hörde jag ljudet av rösterna och signaturen för Svensson Svensson. Hela tiden när jag var vaken. Tur att jag gillar serien, men jag blev lite trött på signaturen ibland.
  • Ingenpsykolog
    Shakinah skrev 2022-10-03 19:08:11 följande:

Kvällen är räddad, jag har er i denna tråd och sedan Gustav Svensson på tvskärmen.   Ni vet 90 talet med Svensson Svensoon? <3. 

🙈 Så ouppfostrat av mig! Jag glömde säga välkommen hit! Bra att du redan fått en välkomstbulle. Om de ser ett @ nåonstans i den här eller någon annan tråd där någon av oss skriver så är det en kanelbulle 😉
    Vrid mobilen 90° så fungerar ????,????, och ??
  • Ingenpsykolog
    Ingenpsykolog skrev 2022-10-04 20:47:52 följande:
    🙈 Så ouppfostrat av mig! Jag glömde säga välkommen hit! Bra att du redan fått en välkomstbulle. Om de ser ett @ nåonstans i den här eller någon annan tråd där någon av oss skriver så är det en kanelbulle 😉
    Tänkte ju fixa en informativ sidfot. Det gick ju... mindre bra! 😝

Gör ett nytt försök
    Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
  • Antigone
    Ingenpsykolog skrev 2022-10-04 20:51:54 följande:
    Tänkte ju fixa en informativ sidfot. Det gick ju... mindre bra! 😝

Gör ett nytt försök
    Älskar din nya sidfot! 😂👌
  • Ingenpsykolog
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2022-10-04 09:01:46 följande:

Idag är det kanelbullens dag, och eftersom jag fick en när jag var här första gången så tänkte jag bjuda igen. 
    Vi har köpt en ny kaffebryggare men glömde köpa kaffe så ni får snabbkaffe, finns olika tesorter också. 

Tack för kanelbullen (@)!
    Jag norpade både en kaffe och en kopp chai örtte som jag borstade med färsk ingefära. Jag lämnade kvar knölen om någon annan vill ha lite i sitt te. Det river gott i halsen när man är förkyld, och är dessutom bra för immunförsvaret! 👍

Den här gigantiska @ fick jag av hemtjänsten 

När jag hade skurit småbitar av ingefära och skulle lägga bitarna i muggen, samtidigt som jag hade honungsburken framme, utan lock blev det lite fel 🙈 Det gick lätt att få upp bitarna, och de skulle ju ändå till samma ställe som honungen. Men jag skrattade gott åt mitt misstag 😝
    Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-10-04 10:01:35 följande:

Det började igår eftermiddag med att jag fick en virusvarning. Jag ringde ett nummer och vi satt i 40 min. Han gjorde en analys, sen kopplade han in teknikerna som rensade min dator. Jag köpte ett asbra antivirusprogram som kostade 6000. Hoppas det är värt det! Sen slutade mitt internet att fungera. Jag satt percis i telefon med Comhem och vi kollade vissa saker, Han sa att jag behövde en nätverkskabel för att vi skulle kunna gå vidare.

Jag sa att jag skulle leta upp den och sen ringa tillbaka. Sen kom jag på att jag kan ju testa att starta om datorn. På vinst och förlust, liksom. Och efter ett tag funkade det igen. Varför säger dem inte till en att man kan testa med att starta om datorn från början?

Så nu hoppas jag att allt ska fungera!  // Glad

Förlåt, kunde inte motstå frestelsen att lägga in det här klippet 😝 Jag ääälskar "IT crowd"!

• Ingenpsykolog
    Anonym (Märta) skrev 2022-10-04 07:12:20 följande:

Jesus älskar Dig med en ofattbar kärlek.

Tryggt att veta. Här är alla välkomna. Du och Jesus får ta för er från fikabordet.
  • Mortiscia80
    Ingenpsykolog skrev 2022-10-04 21:14:40 följande:
    Förlåt, kunde inte motstå frestelsen att lägga in det här klippet 😝 Jag ääälskar "IT crowd"!
    Haha!! :D Tänkte på exakt samma klipp, älskar också den där serien, har den på DVD nånstans. Men första, andra säsongen ungefär var bäst. Den blev lite konstig mot slutet.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.