Inlägg från: Ingenpsykolog |Visa alla inlägg
  • Ingenpsykolog

Här är vi alla vänner.

Freddie K skrev 2022-10-31 17:07:45 följande:

OTB! BBT! .

Sweet dreams! 😴😴

• Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-10-31 22:18:42 följande:
    Vad sägs om min nya sidfot? Känns den igen? I alla fall nästan 😜😂
    I 🍂🍁 it!
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-11-01 14:05:34 följande:
    Nämen, så tråkigt Torstens tuffa moster att du redan ska dra vidare! Torsten brukar smyga omkring lite som han vill, så ta det inte personligt 😉 Kan tänka mig att Paris kommer att passa dig som osten i råttfällan 🧀 Jag säger inte farväl, utan på återseende, för jag känner på mig att du kommer på återbesök här i tråden förr eller senare 🙋🏻?♀️🐁
    Jag tror inte heller att vi sett det sista av henne. Apropå se, jag undrar om Torsten och Elvira har öppnat paketet från Moster än? 🤣

Och jag undrar hur en råtta tar sig från Sverige till Paris? 🤔
  • Ingenpsykolog

The Bright side är en fantastisk webbplats och app. Det finns så många kul artiklar och listor där som muntrar upp, och många där man lär sig något, eller kommer till insikt om något. 

Idag har jag, bland annat, skrattat åt dessa

brightside.me/wonder-curiosities/16-people-who-are-probably-having-a-worse-day-than-you-809629/

Den här listan var kul, och jag var tvungen att kolla upp vilket år Bob Marley var född. Jag har älskat hans musik s3dan tonåren, och alltid vetat att han var under 40 år när han dog 1981. Först idag blev summan 2 när jag la ihop 1+1. Jag läste nu att han föddes i februari 1945, och därmed faktiskt skulle ha varit ett drygt halvår äldre än min 77 år gamla pappa om han hade levat idag! 😲

brightside.me/wonder-people/thanks-to-ai-we-can-now-see-what-these-15-celebrities-would-have-looked-like-today-809625/

Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-11-01 21:29:32 följande:
    Känner jag Torsten rätt, så har han varnat Elvira och sedan har de gått och gömt sig ihop. Torsten har hellre på sig sitt spöklakan, än mosters stickade kläder, alla dagar i veckan 😜 Hur det är med Elvira vet jag inte, men misstänker att Torstens motvilja har smittat av sig även på henne. Hmmm, det var en bra fråga! När jag bodde i Stockholm brukade duvorna ta pendeltåget mellan olika stationer (på riktigt) så det är kanske så råttorna också gör? Kliver på, hipp som happ, vid någon station och gömmer sig under ett säte när biljettkontrollanten kommer 🤔🐁
    Jag hade sällan anledning att ta pendeln när jag bodde u Stockholmsområdet, bara buss och tunnelbana. Hur uppförde sig pendlar-duvorna? Höll de sig på golvet och lät bli att lämna 💩💩 efter sig?

Jag tror att du har helt rätt om Turtur-råttorna. Jag saknar faktiskt Torsten, och Elvira tror jag inte jag haft äran att träffa ännu, om jag minns rätt.

Nu kom jag att spåra ur lite i tanken. Började tänka på om hur det varit om någon skrivit typ Utvandrarna, men från skeppsråttor och skeppskatters perspektiv. Sedan dök tanken på migrerande fåglar upp, och efter det kom jag att tänka på den underbara gamla Tv-reklamen med fiskmåsarna Kaj och Börje!

Sedan var pausen i Harry Potter och dödsrelikerna, del 2 slut på nian 😁
  • Ingenpsykolog
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2022-11-01 22:47:21 följande:
    Migration kan vara omfattande, ta bara laxen vandringar som exempel. Det finns ju invasiva växtarter som ett annat exempel och covid-19 som ytterligare ett. Något som är intressant är hur växt- och djurliv utvecklats på relativt isolerade öar.
    Ja, visst är sådant fascinerande! Just djur- och växtarter som bara finns på en enda ö, eller i en enda ögrupp på hela jordklotet är väldigt intressant. 

Ett fenomen som jag alltid tyckt var spännande är havssköldpaddor, och då särskilt honorna. De kan från födseln tills de många år senare uppnår könsmogen ålder förflytta sig långa sträckor, men återvänder till den strand de själva kläcktes på när det är dags för dem själva att lägga ägg. Om de överlever så länge. Föroreningar och tjuvfiske skördar många sköldpaddsliv varje år. 

www.wwf.se/djur/havsskoldpaddor

Det är också fascinerande med sköldpaddor och andra arter som kan, om de får leva, kan bli mycket gamla.
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-11-02 07:36:17 följande:

Jag gjorde hlr på min dator så jag hoppas att den håller lite längre. Jag postar den här för den är så rolig!

Per är underbar! Bjussar av ett av mina favoritklipp med honom. Varning för avklätt/"nakenchock"! 🤣🤣

• Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-11-02 13:34:51 följande:

Jag fick beröm för min hatt, sen stack hon mig den j*veln! Jag tog lite prover inför årskontrollen.

Beräknande markatta! Smickra först, sedan sno ditt blod! 😁
Svar på tråden Här är vi alla vänner.