Inlägg från: Ingenpsykolog |Visa alla inlägg
  • Ingenpsykolog

Här är vi alla vänner.

Tänk att det skulle ta mig flera år på FL för att inse vilken tråd som drar till sig många trevliga medlemmar! Hjärta

• Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-08-08 15:28:01 följande:

Jag har snöat in på kärlekslåtar! Skäms. Just nu spelas: UB40-Can't help falling in love with you.

Den är ju underbar!
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-04 14:50:39 följande:
    Hej och välkommen till vår tråd. . Vi bjuder så klart på en kanelbulle som sig bör. Glad
    Tack så mycket, Freddie! Hjärta
  • Ingenpsykolog
    Mortiscia80 skrev 2022-09-04 15:09:55 följande:
    Ja det är en trevlig tråd :) Välkommen in i värmen!
    Tack så mycket Morticia! {#emotions_dlg.flower}
  • Ingenpsykolog

Jag passar på att tipsa om en annan tråd med härlig stämning. Den startade som ett projekt där det var tänkt att många olika skribenter tillsammans skulle turas om att skriva delar av en berättelse. Men efter ett tag var jag och flera andra så hänförda av den berättelse som målades upp av personen, anonym (Det okända djuret), som tog över stafettpinnen från den som startade tråden, anonym (C), att det föll sig naturligt att "Dod" fortsatte skriva. 

Efter en tid blev stämningen i tråden väldigt härlig, och jag som har det rätt så jobbigt med hälsan just nu har fått ett fantastiskt stöd där.

För er som är nyfikna på att läsa den trollbindande berättelsen och ta del av den härliga stämningen bjussar jag på en länk.

www.familjeliv.se/forum/thread/81891271-vi-skriver-en-sommarberattelse-tillsammans/1

PS: Lite roligt i sammanhanget. Jag vet nu vem som ligger bakom det anonyma nicket, men var länge inne på att personen bakom anonym (Det okända djuret var du, Freddie! Solig

• Ingenpsykolog

Nostalgitripp, och (kanske) ett intressant ämne för diskussion. Ikväll kl 18.10-20.00 går Tillbaka till framtiden 2 på kanal 5. 

www.imdb.com/title/tt0096874/

Jag har sett alla filmerna många gånger, och gissar att de är välkända även för er. Men har ni några intressanta åsikter om dem? Just nu är ettan i färskt minne, för den gick för en vecka sedan. Efter ikväll kanske jag kommer med tankar om film nummer 2.

Jag har för mig att jag tidigare tyckt att första filmen var klart bäst, och att de blev sämre för varje uppföljare, men jag kan ju minnas fel. Någon som ska kika ikväll? Av er som fortfarande har en tv, och använder den?

Bortsett från att titta på sagda film, vad pysslar ni med en dag som den här?

Själv är jag "sjukpensionär" sedan 2010, på grund av kroniska fysiska sjukdomar, och även för att psykiska måendet är långt ifrån bra.

Ni behöver så klart inte berätta om er själva,  men vad gäller mig själv har jag inget emot att svara på frågor. Så om ni är nyfikna på vad det är för nykomling i tråden som plötsligt hittat hit efter 2 år och nästan 14 000 inlägg, fråga på! Jag har planer på att gå tillbaka till början av den här tråden och läsa alla inlägg, men hittade hit först idag, så det har inte hunnits med än ;o)

• Ingenpsykolog

Ville bara kika in och säga att jag inte ignorerar era frågor, jag har bara "vissa svårigheter" med att fatta mig kort. Så jag håller på att skriva på ett inlägg i Samsung notes, men bara upptakten, från förra sommaren fram till oktober blir nog ett eget inlägg. Och sedan, mellan oktober och augusti hann jag ju med 5 månader på sjukhus och 10 operationer....Flört

• Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-04 14:50:39 följande:
    Hej och välkommen till vår tråd. . Vi bjuder så klart på en kanelbulle som sig bör. Glad
    Ursäkta formateringen i mitt svar. Det blev lite knas...
    Jag tyckte det var lite extra kul att du just nämnde en kanelbulle. Jag älskar kanelbullar! Varje gång de kommer på tal påminns jag om när en av mina närmaste vänner berättade att hon hade pratat med en tjej från boendestöd om mig dagen innan. När hon skulle beskriva mig hade hon sagt om mig att "Hon är varm, mjuk och go till sättet, och söt. Och hon får mig alltid att må bättre. Hon är som en nygräddade kanelbulle liksom". En av de finaste komplimanger jag fått. Sedan dess när vi skriver till varandra kallar vi varandra för bullrelaterade namn. Ni i tråden är också som ett gäng kanelbullar, i alla fall tycker jag det!  Hjärta
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-09-03 14:59:42 följande:

Man är då ganska tuff om man lyssnar på Markoolio och inte gör det ironiskt. *Tycka*. Tungan ute

Håller med! Bara mesar ratar Markoolio! Solig

För övrigt kan det hända att jag är skyldigt till vissa av uppröstningarna av dina inlägg ;o)
Svar på tråden Här är vi alla vänner.