Inlägg från: Ingenpsykolog |Visa alla inlägg
  • Ingenpsykolog

Här är vi alla vänner.

Freddie K skrev 2023-01-30 06:41:09 följande:

Jag sitter och funderar på vad indianen i min senaste novell om Jack, ska heta. Jag pendlar mellan Lazy-Joe och Crazy-Joe. Kan ju inte döpa honom till Larry, liksom. Har ni några andra förslag?

De namnen låter mer som Cowboys för mig. Vet inte riktigt varför. Om de ska vara lite gammaldags indian-bok/ -film stuk, som de tidigare böckerna om Jack, känns namn av typen Skrattande Stenen, Viskande Trädet, Sjungande Bäcken mer passande. Men det är bara min känsla. Men just Sjungande Bäcken låter, för mig, mer som ett kvinnonamn. 🤔
  • Ingenpsykolog
    Anonym (Allmighty Torsten) skrev 2023-01-30 05:39:38 följande:
    Njuter och somnar ganska på en gång. {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas att du sovit gott Torsten. *fyller på ostbrickan vid sängen* 💕
  • Ingenpsykolog
    Mortiscia80 skrev 2023-01-30 12:02:22 följande:

Testar att skriva i tråden nu när det verkar ha lossnat en stund! Jag tror jag har listat ut vad det (kan) bero på när jag inte kan skriva utan får det där "du har skrivit för mycket", det verkar vara när det är många användare inne samtidigt, alltså på populära tider av dygnet, som det krånglar för mig, så jag får väl hålla mig till kontorstider haha x)

Kommer framåt i lägenheten, ska fortsätta idag när jag har "arbetsfri" dag, och att hålla ordning i köket gör stor skillnad för måendet och energin! Ska tvätta och greja och ha mig men kommer inte riktigt igång än...

Som sagt, jag är extremt dåligt uppdaterad 🥴 Jag gissar att du har flyttat. Var snäll mot dig själv. Ta lite i taget och belöna dig själv ofta. Prioritera det mest nödvändiga. Å andra sidan kanske man inte bör lyssna på mig. Jag flyttade in i min nuvarande lägenhet (från en i huset brevid) i mitten av januari 2016 och har fortfarande inte gått igenom och rensat ur alla flyttlådor... ????😉
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2023-01-30 16:29:20 följande:
    Tack, jag ska nog använda något av de namnen. .
    Det behöver ju inte vara just ett av de namnen. Det går ju att hitta på vad som helst. Men just verb + substantiv kan funka. Om det inte tolkas som en nidbild av ursprungsamerikaner, för det vet jag att du aldrig skulle göra med avsikt. 🤔

sv.wikipedia.org/wiki/Amerikanska_urfolk
  • Ingenpsykolog

Jag vet att det inte är helg, men man kan släppa lös även på en måndag 😁

*lyfter upp Torsten i famnen och far runt lagom försiktigt i rummet, ylande*

Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
  • Ingenpsykolog
    Eurydike skrev 2023-01-30 20:04:02 följande:
    Vilken härlig blandning och kul att se dig här igen! 🤩 Javisst! Här släpper vi loss alla dagar i veckan 🥳 Vad fint ni dansar, får jag vara med?

*Tar dig och Torsten i handen/tassen och dansar ringdans.*
    Så klart du får vars med och svänga loss med oss. Som sagt, jag har väldigt bred musiksmak 😁

• Ingenpsykolog
    Eurydike skrev 2023-01-30 23:09:52 följande:

Ingenpsykolog: Du är verkligen en frisk fläkt, eller snarare en stormvind, med alla dina låtar som du delar med dig av 😊🌪

Tack vännen, vilken fin komplimang 💕@
  • Ingenpsykolog
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-01-30 23:12:50 följande:
    Man kan vända på orden och sätta de samman med, så som stenskrattaren.
    En riktigt bra idé! 🙌
Svar på tråden Här är vi alla vänner.