Inlägg från: Ingenpsykolog |Visa alla inlägg
  • Ingenpsykolog

Här är vi alla vänner.

Ingenpsykolog skrev 2022-11-09 22:33:00 följande:

Alltså, jag fattar inte! Hur kan den här sminkningen + klädseln anses vara så läskig att personen kastas ut från Halloweenfirandet på Liseberg?!

www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ronny-blev-utsl%C3%A4ngd-fr%C3%A5n-liseberg-p%C3%A5-halloween-var-f%C3%B6r-l%C3%A4skig-1.84982545

Äsch länken funkade inte. Testa att googla på "Ronny utslängd från Liseberg" så kommer flera artiklar om händelsen upp.
  • Ingenpsykolog
    Mortiscia80 skrev 2022-11-10 00:01:43 följande:
    Det kan ha med ögonen att göra.
    Kanske det. Svårt att avgöra när man bara ser en bild.
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-11-10 19:54:04 följande:
    Ska genast lägga det på minnet och fundera över när det kan komma till användning 🤔 Jag skulle till exempel kunna testa att mumla det lite lågt nästa gång jag är på biblioteket eller väsa fram det då jag beställer paj på ett fik 📚🥧
    Jag älskar att göra om vedertagna uttryck. En ny från det senaste året är "Hellre en nål i foten än tio i handen", och kom sig av att jag var extremt sönderstucken i de flesta kärl och att det oftast tog många försök att dra blodprover eller sätta droppnålar i händerna, medan det ofta, åtminstone fram till tredje inläggningen, gick på första försöket i foten.

En som jag hittade på för ett par år sedan, och som jag mest använder i december är en variant på "få ändan ur vagnen", och lyder "få julskinkan ur släden" 😁👍
    Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-11-11 07:14:35 följande:

Dj Torsten is playing: UB40-Purple rain.

Alltså jag fattar inte hur jag kan ha missat det här underbara örongodis, jag som älskar både låten Purple rain i original och reggae! Tack Torsten! 

Nu ere freeeeeeda! 🥩🍗🍖🥂🎂
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-11-11 10:46:23 följande:

Jag är hemma från jobbet idag, men det betyder inte att jag inte jobbar. Jag skriver lite och försöker värva nya medlemmar och det går rätt bra, faktiskt. .

Ja, vissa är väl lättare att få med på 🚂🚃 än andra! 😉
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-11-11 12:11:36 följande:

Nu har jag blivit hemlös 😮 Lägenheten under min började brinna och det vällde in rök i min lägenhet via köket, trots att det inte ska kunna göra det, så den blev helt rökfylld. När jag tog mig ut var trappuppgången också helt rökfylld. Brandmännen är där och släcker nu. De kastade ut helt brandskadade möbler genom fönstret från lägenheten under och sög ut rök från min lägenhet. Jag fick med mig min mobil och kläderna jag lyckades slänga på mig i farten. Hoppas inte min lägenhet är alltför rökskadad så jag kan bo där snart igen! 😱 Ingen omkom tack och lov i branden 🙏

Usch vad otäckt! Jag håller tummarna för att din lägenhet, inredning och dina saker klarat sig så bra som möjligt så att du snart kan komma hem igen. Jag hoppas att du har hemförsäkring i ett bra bolag som löser det praktiska på stört med ersättning för hotell eller liknande, om inte hyresvärden fixar det. Var rädd om dig! 🤗🥰❤ 
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-11-14 17:19:32 följande:

Älskling, jag är hemma! Where's my frickin' dinner? Tungan ute

Meh, vad då? Det är väl din tur att laga middag idag?
Svar på tråden Här är vi alla vänner.