Här är vi alla vänner.
Dj Torsten is playing: Akon-Lonely.
*Sätter mig bekvämt i soffan och smörjer händerna med handkräm för att komma in i kuratorrollen* "Ja' är hä' nu! Kan ja' hjälpa dä'?"
Dj Torsten is playing: Akon-Lonely.
Är det fler än jag som tycker att det är roligt när man antingen:
(Exemplen nedan är låtar som jag i vissa fall "upptäckt" för länge sedan, andra mer nyligen
A) Lyckas hitta originalet, eller någon cover, på engelska, till en favoritlåt man tidigare bara hört på svenska, eller tvärtom. Där man kanske inte ens tänkt tanken att den fanns engelska/svenska först.
B) Hör en låt på svenska eller engelska, gillar den direkt utan att riktigt förstå varför den låter bekant.
Den här godingen tog det lång tid, i alla fall för mig, att koppla till en svensk låt
Följande låt finns med lite olika texter både på svenska, men engelska är originalet. Jag som gillar både Alf Robertsson och Kenny Rogers har inte stött på någon jag inte gillar än 🙂
Jag är ett stort fan av Elvis mest kända låtar. En av mina absoluta favoriter är "In the ghetto", och den finns det ju extremt många covers av på engelska, men jag tror inte att någon mer än gruppen Fröken Elvis har gett sig på en egen svenska tolkning. De har ju tolkat många av hans låtar, men den här är i särklass bäst (återigen, i mitt tycke)
Annars gillar jag gospelversionen med Joybells och Jerry Williams, och Brolles tolkning väldigt mycket
Nog för nu 😍
Typiskt att Brolles tolkning från Så ska det låta inte gick att dela 🥵
Jätteroligt att vara låtdetektiv ju.
Yawn! Jag drömde att jag var en dammråtta och när jag vaknade insåg jag att jag var en!
Någon mer än jag som faktiskt gillar den här låten?
*skrålar för full hals*
"Du får inte stoppa köttbullar i näsan, Torsten
Du får inte stoppa köttbullar i näsan där
Sluta upp att stoppa köttbullar i näsan, Torsten
Du får inte stoppa köttbullar i näsan sisådär"
🤣🤣🤣
Härligt med hösthälsningar! Är det fler än jag som finner det terapeutiskt att sparka runt/plöja sig genom lövhögar på hösten?
Men det gäller att hitta en lämplig plats, en bit in från stig eller väg så att man inte trampar i 🐕💩!
(Jag försökte bifoga en filmsnutt, men det gick inte, så det får bli en lövbild)

Alltså, jag fattar inte! Hur kan den här sminkningen + klädseln anses vara så läskig att personen kastas ut från Halloweenfirandet på Liseberg?!
www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ronny-blev-utsl%C3%A4ngd-fr%C3%A5n-liseberg-p%C3%A5-halloween-var-f%C3%B6r-l%C3%A4skig-1.84982545