• HoppasPåEnTill

BF December 2020

Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.

• Svar på tråden BF December 2020
  • Leah56
    Anjeaa skrev 2020-04-19 19:40:22 följande:

Tjejer jag är orolig för missfall. Har haft rosa vattniga flytningar till och från. Bara när torkar alltså. På bm så kom brunaktig flyttning men jätte lite. Någon som har varit med om detta? Det är alltså min 6:e gravidet men bara på en av de hade jag en nidis. Såååå orolig :((((((på fredag nästa vecka har jag provat vul.

Grattis till alla som plussat

Jag hade rosa på pappret när jag va på toa besök som höll i sig i 2-3 dagar efter jag hade plussat. Barnmorskan sa de är normalt blöda till o från, så länge de inte blir rikligt med blod i samband med smärta.
  • Banuni

HEJ! Asså?! Såg precis detta inlägget på Facebook. Jag plussade med exakt detta testet imorse. Fick super svagt på Babyplan Strips för 2 dagar sedan också. BIM idag.

MEN?! Har ni hört om detta??? Är det någon som varit med om samma sak, eller faktiskt varit gravida när ni plussat med detta? Blev SÅ STRESSAD NU!!

• Snöflingan88
    Banuni skrev 2020-04-19 20:27:46 följande:

HEJ! Asså?! Såg precis detta inlägget på Facebook. Jag plussade med exakt detta testet imorse. Fick super svagt på Babyplan Strips för 2 dagar sedan också. BIM idag.

MEN?! Har ni hört om detta??? Är det någon som varit med om samma sak, eller faktiskt varit gravida när ni plussat med detta? Blev SÅ STRESSAD NU!!

Hej!

Inte använt just RFSUs digitala, men ett annat digitalt som också visade fel (även en manlig vän fick positivt, så garanterat inget tidigt missfall för min del). Detta var för några år sedan och testet finns inte längre kvar på marknaden vad jag har kunnat se. Efter det använder jag alltid vanliga test för att bekräfta graviditet.

Skulle verkligen rekommendera att du använder clearblue. Jag har använt RFSU denna graviditet och ångrar det verkligen. Har lagt så mycket tid på att vara orolig över att mina sträck inte blir mörkare tillräckligt snabbt, testade därför nu att använda både clearblue och RFSU i samma urin för att se skillnaden. Det skiljer 48h mellan testen. Ganska stor skillnad va?

• Snöflingan88
    Langdskidor skrev 2020-04-20 01:21:37 följande:

Finns det någon familjeliv-facebookgrupp?

Skulle vara kul, jag är inte så duktig på fb gör grupper, men finns säkert nån duktig.datorkunnig av er alla kanKe :)!!!<3

Kontakta tiama här på FL, så kan hon lägga till dig i FB gruppen :)
  • Felicia3

Nån här inne som mår extremt illa?

Jag mår illa konstant och kan inte äta normalt.Osäker på hur jag ens ska kunna köra bil till arbetsintervju idag.Jag kan inte kräkas heller.kör sea-armband men osäkert om det hjälper.jag är tacksam för symtom men jag vill inte ens vara vaken pga detta.usch mått illa sen v 5 men det ökade rejält v 6.nyss gått in i v 7.

• Banuni
    Snöflingan88 skrev 2020-04-20 06:09:23 följande:

Hej!

Inte använt just RFSUs digitala, men ett annat digitalt som också visade fel (även en manlig vän fick positivt, så garanterat inget tidigt missfall för min del). Detta var för några år sedan och testet finns inte längre kvar på marknaden vad jag har kunnat se. Efter det använder jag alltid vanliga test för att bekräfta graviditet.

Skulle verkligen rekommendera att du använder clearblue. Jag har använt RFSU denna graviditet och ångrar det verkligen. Har lagt så mycket tid på att vara orolig över att mina sträck inte blir mörkare tillräckligt snabbt, testade därför nu att använda både clearblue och RFSU i samma urin för att se skillnaden. Det skiljer 48h mellan testen. Ganska stor skillnad va?

Hej. Jag håller med dig. Testet på bilden är dock ett digitalt test också. Inga strips. Men jag har lugnat mig sedan gårdagens inlägg och insett att allt är lugna puckar och att allt kommer gå bra. Kommer eventuellt köpa CB nästa vecka. Men tack för ditt svar <3
  • Banuni
    Snöflingan88 skrev 2020-04-20 06:09:23 följande:

Hej!

Sedan tycker jag att dina tester från RFSU är solklart positiva också.
  • Banuni
    Felicia3 skrev 2020-04-20 08:24:54 följande:

Jag mår illa konstant och kan inte äta normalt.Osäker på hur jag ens ska kunna köra bil till arbetsintervju idag.Jag kan inte kräkas heller.kör sea-armband men osäkert om det hjälper.jag är tacksam för symtom men jag vill inte ens vara vaken pga detta.usch mått illa sen v 5 men det ökade rejält v 6.nyss gått in i v 7.

*räcker upp handen*

Samma här! Min aptit har förändrats helt pga ett dovt illamående som ligger där hela tiden. Jag tycker det hjälper att dricka mycket vatten! <3

Lycka till på din intervju! :D
  • Felicia3
    Banuni skrev 2020-04-20 09:04:55 följande:

*räcker upp handen*

Samma här! Min aptit har förändrats helt pga ett dovt illamående som ligger där hela tiden. Jag tycker det hjälper att dricka mycket vatten! <3

Lycka till på din intervju! :D

Tack men kommer ändå inte kunna ta jobbet då det är tunga lyft,Systembolaget.men vill ändå gå och göra ett gott intryck.de kommer inte vilja ha mig sen när jag säger jag är gravid.

Alltså jag klarar knappt att gå/stå.ligger så mkt jag kan pga illamåendet.mat är ofta att glömma,lever på kräm,blåbärspaj och Knäcke med ost.fick i mig lite äggröra med grönsaker igår.

Dricker mycket bubbelvatten.nörjat med omeprazol.

Hur orkar du? Jag tycker det är så tufft när jag inte ens fått se om det finns ett foster.
  • xiv
    Felicia3 skrev 2020-04-20 08:24:54 följande:

Jag mår också konstant illa men kräks inte.. blev åksjuk när jag körde bil vilket jag inte var beredd på. Det tråkigaste för mig är just att ingen mat smakar gott och att inte vara sugen på något utan det bara tar emot.. men jag äter på ändå så gott det går för illamåendet blir ändå bättre då. 

Hoppas det lättar för dig inom kort och lycka till på intervjun!
Svar på tråden BF December 2020