• Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Varför saknar så många kvinnor helkroppsbild på Tinder? Det är jäkla tidskrävande att hålla på googla upp dom eller att träffa dessa.

Alla gånger har så har ingen varit smal. Även om man fortsätter att hoppas...

Varför inte spara båda tid och ge en rättvisande bild av er själva? Jag fattar det inte.

• Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild
  • Anonym (Varför? *Trött*)
    nénuphar skrev 2020-04-29 19:34:46 följande:

Ah fattar helt plötsligt varför min kompis fick 10 ?man-med-gädda? bilder om dagen när hon dejtade mycket. Själv tycker jag det lätt blir mycket töntfaktor på såna bilder, reklamkatalogvarning men smaken är väl som baken antar jag.

Du ska ju göra reklam för dig. Om du vill locka till dig frilufts tjejer så funkar säkert fiskebilder bra.

Jag tycker det är bra att man har bilder på sina hobbys . Det säger ju lite om personen också. Två flickor i en smäll . Du visar din kropp och dina intressen.
  • Anonym (äököl)
    Xzx skrev 2020-04-29 18:46:44 följande:

Eh, ja, det är verkligen en del i konceptet.

Det handlar om att träffa någon att dejta/ligga med. Och då vill man INTE köpa grisen i säcken. Har man problem med att visa sig hur man ser ut så kanske det är fel ställe att hänga på...

Jag förstår dock poängen med att det kan kännas konstigt att ta såna bilder - men om man gör det i ett annat sammanhang med sina kompisar när man gör något helt annat så blir det inte alls lika krystat och konstigt. T.ex.

Du vet att det finns de som inte bryr sig om kroppsformen på den de ska dejta va? Väldigt många vill träffa någon för livet och då är det mycket viktigare att man klickar med personen och har kul ihop. Utseende och kropp förfaller mer eller mindre på alla människor och vad har man då kvar om det är det man har valt sin partner för? 
  • nénuphar
    Anonym (äököl) skrev 2020-04-29 21:08:46 följande:

Du vet att det finns de som inte bryr sig om kroppsformen på den de ska dejta va? Väldigt många vill träffa någon för livet och då är det mycket viktigare att man klickar med personen och har kul ihop. Utseende och kropp förfaller mer eller mindre på alla människor och vad har man då kvar om det är det man har valt sin partner för? 

Jag gissar att det är underordnat för ts och Xzx (kanske särskilt om man bara är ute efter att ligga). Å andra sidan kan man ju inte ta bort fysisk attraktion helt ur ekvationen, eller jag skulle ha svårt för det i alla fall och gissar att det funkar så för de flesta. Jag attraheras själv mest av smala och ganska vältränade män men det spelar ju ingen roll hur snygga de är om de är humorlösa och intelligensbefriade, då blir ju bara trist yta och det skulle göra mig avtänd rätt snabbt. Men alla funkar ju inte lika. Är ens grej är att knulla mähän i snygg förpackning så har man ju rätt att känna så också. Däremot kan man ju inte gärna förvänta sig att alla andra resonerar likadant och måste annonsera tydligt för att man inte ska bli besviken. De som lägger upp bilder kan ju inte anpassa sig till allas preferenser. Samtidigt så kanske man skulle söka sig till en annan plattform än Tinder då om man vill träffa någon för livet och inte ha en relation som startas genom att någon ger tummen upp eller ner för ditt utseende.
  • nénuphar
    Xzx skrev 2020-04-29 20:04:49 följande:

Jo man kan absolut skriva med varandra. Men vi behöver inte gå närmare in på exakt hur det funkar. 

Att få till en helkroppsbild är busenkelt. Det är bara be någon kompis ta lite bilder på måfå någon kväll när man är ett gäng som hänger. Problem löst.

Nej det har jag inget behov av.

Jag tror inte det är svårt rent tekniskt för någon att ta helkroppsbilder men omotiverat. Varför ha förväntningen att någon annan ska göra det för att du/TS vill ha det? Swipa de ni ser i helfigur. De är ju överens med er.Problem solved, innit?
  • Moder1

Jag hade inte valt att dejta en man som visar sig bar på en dejtingsida.

Liksom jag inte hade lagt ut bild på något mer än mitt ansikte .

Jag visar mig för min partner/blivande partner.

Ytlighet går bort.

Så ett enkelt sätt att rensa ut ytliga är att inte visa brösten/urringningen.

• Xzx
    nénuphar skrev 2020-04-29 21:51:17 följande:
    Nej det har jag inget behov av.

Jag tror inte det är svårt rent tekniskt för någon att ta helkroppsbilder men omotiverat. Varför ha förväntningen att någon annan ska göra det för att du/TS vill ha det? Swipa de ni ser i helfigur. De är ju överens med er.Problem solved, innit?

Problemet är dom som ser smala ut i ansiktet, men sen ses man, och dom är ett fläskberg... Det blir bara tråkigt för båda.

Att vara tydlig från början vinner alla på.

• nénuphar
    Xzx skrev 2020-04-29 22:50:52 följande:

Problemet är dom som ser smala ut i ansiktet, men sen ses man, och dom är ett fläskberg... Det blir bara tråkigt för båda.

Att vara tydlig från början vinner alla på.

Ja det förstod jag och jag menar att det är inte är något problem om du bara svajpar på de som har helkroppsbild. Ditt utbud kanske minskar men om man ska utgå från det TS säger att ingen utan helkroppsbild var smal och din egen inställning att det är fel ställe att hänga på om du inte vill visa hur du ser ut , så gör det ju absolut ingen skillnad. De som lägger upp en ansiktsbild vill annonsera sitt ansikte, inte kroppen antagligen. De är tydliga från början.
  • Anonym (jessicabiel)
    Moder1 skrev 2020-04-29 22:18:22 följande:

Jag hade inte valt att dejta en man som visar sig bar på en dejtingsida.

Liksom jag inte hade lagt ut bild på något mer än mitt ansikte .

Jag visar mig för min partner/blivande partner.

Ytlighet går bort.

Så ett enkelt sätt att rensa ut ytliga är att inte visa brösten/urringningen.

Ja, det är enkelt att se vilka tjejer som är ytliga, de har urringat på bild.
  • Anonym (Tinder)
    Anonym (jessicabiel) skrev 2020-04-30 07:04:38 följande:

Ja, det är enkelt att se vilka tjejer som är ytliga, de har urringat på bild.

Fel. Många tjejer är ytliga även utan att visa brösten. Tänk den klassiska selfien med ankläppar, hårdsminkad, lösögonfransar och färgat hår... 90% av Tinder alltså...
  • Anonym (jessicabiel)
    Anonym (Tinder) skrev 2020-04-30 07:15:18 följande:
    Fel. Många tjejer är ytliga även utan att visa brösten. Tänk den klassiska selfien med ankläppar, hårdsminkad, lösögonfransar och färgat hår... 90% av Tinder alltså...
    Det är enkelt att se vilka tjejer som är ute efter sex, de har urringat på bild.
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild