nénuphar skrev 2020-04-29 18:35:29 följande:
Nu är jag ju inte alls på Tinder eller i dejtingsvängen så med reservation för att jag inte riktigt har 100 koll på hur de här profilerna visas slänger jag ut en tanke-kan det helt enkelt inte vara att det i formatet /sammanhanget känns fel? Det är ganska svårt att ta avslappnade helkroppsbilder som ger en skön vibb. Man vill antagligen inte se ut som att man står på någon slags prispall, på företagets infosida eller först i raden på hundutställningen. Dessutom kan det ju finnas en smått förnedrande och lite opersonligt objektifierande aspekt i att man förväntas gå igenom kroppsbesiktningen för att kvala vidare men det kanske är lite inbyggt i konceptet?
Sen kan man kanske misstänka, som med allt annat dejtande och raggande, att förväntningarna inte överensstämmer. En vill bara ligga, den andre söker en livskamrat. I det senare fallet kanske det finns annat som överskuggar extrakilona eller kroknäsan. Det enda du själv kan göra är väl att skriva i din profil att du bara är intresserad av smala kvinnor. De som inte matchar kravet lär väl inte svajpa på dig, inte heller de som eventuellt är smala men inte gillar din attityd och på så vis slipper ni ödsla tid på varann. Win-win.
Eh, ja, det är verkligen en del i konceptet.
Det handlar om att träffa någon att dejta/ligga med. Och då vill man INTE köpa grisen i säcken. Har man problem med att visa sig hur man ser ut så kanske det är fel ställe att hänga på...
Jag förstår dock poängen med att det kan kännas konstigt att ta såna bilder - men om man gör det i ett annat sammanhang med sina kompisar när man gör något helt annat så blir det inte alls lika krystat och konstigt. T.ex.