• Grankotten45

Normalisering av fetma

Normalisering av fetma

Varför ser man så många tjocka unga kvinnor som klär sig 20 kg fel?

Har unga kvinnor kastat in handduken och gett upp?

Eller beror det på att kravlösa män accepterar kvinnor som är dubbelt så stora som dem själva?

Arslen som ladugårdsväggar och lår som sumobrottare är mer regel än undantag när man går en sväng på stan.

Vad tänker du om det hela ur ett folkhälsoperspektiv?

Vad kommer detta kosta i framtiden både i vårdkostnader och mänskligt lidande?

• Svar på tråden Normalisering av fetma
  • Anonym (Alternativ)
    Anonym (Kort kotte) skrev 2020-06-21 21:04:16 följande:
    Jaha, du har alltså förkastat din nya tes nu. Det gick snabbt. Men varsågod att jag hjälpte dig.
    Duktig flicka.
  • Anonym (Eva)

Jag tycker att det är bra. Det är normalt att vara fet och det beror på livsmedelsverkets idiotiska råd. Det kan folk inte hjälpa. Så ingen skuld på de feta. Det är normalt att vara fet och då ska det också normaliseras. Andelen feta kommer inte att minskas förrän människor får reda på att de ska äta artegen föda. 

• Limeblad
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 18:35:33 följande:

Är 190 cm och väger 94 kg men tack för omtanken. 

Men då är ju du också överviktig.
  • Limeblad
    Anonym (Läderfiffin) skrev 2020-06-21 19:32:40 följande:

Tyvärr kommer kvinnor undan med att vara smällfeta. Ge det här 20 år så kommer 95% av alla kvinnor ha ett BMI på 45.

Lätt överdrift va? Är ju väldigt få nu med så högt BMI. Skulle det förändras så mycket på 20 år? Skulle vara tvungen att mer än dubbla min vikt.
    Anonym (Läderfiffin) skrev 2020-06-21 20:25:41 följande:

Skillnaden är att kvinnor väljer lika eller bättre PMS (Pengar Makt Status).

Män väljer över hela skalan. Men styrs av kvinnors sätt att välja.

Det finns givetvis undantag. 

Menar du att kvinnor bara väljer män som antingen har mer eller lika mycket pms som kvinnan själv har? Borde ju inte Incels finnas med tanke på att män på gruppnivå har både mer pengar och makt än kvinnor.
  • Anonym (fetknopp)

Jag har verklign inte märkt av någon normalisering av fetma. Jag har bara märkt en normalisering av normalvikt och det är ju positivt. Modeller har storlek mellan 36 och 42 nuförtiden istället för mellan 34 och 34. Jag om hr större storlek än 42 anses fortfarande ska klä mig i tält och storblommigt. Helst storblommiga tält. Jag tänker sy en dräkt från 1870talet. Det fanns jättetjusiga, stora kvinnor från 1800talet och tidiga 1900. Lillian Russel var ju asvacker. 

• mari123
    Anonym (fetknopp) skrev 2020-06-22 00:54:25 följande:

Jag har verklign inte märkt av någon normalisering av fetma. Jag har bara märkt en normalisering av normalvikt och det är ju positivt. Modeller har storlek mellan 36 och 42 nuförtiden istället för mellan 34 och 34. Jag om hr större storlek än 42 anses fortfarande ska klä mig i tält och storblommigt. Helst storblommiga tält. Jag tänker sy en dräkt från 1870talet. Det fanns jättetjusiga, stora kvinnor från 1800talet och tidiga 1900. Lillian Russel var ju asvacker. 

Menar du att du inte hittar konfektionssytt som passar dig? Idag finns det ju ett fantastiskt utbud av kläder för större kvinnor. Man behöver ju inte heller vara överviktig/fet för att tarva stora plagg? Många unga kvinnor idag är stora och starka .....kanske för att de växt upp med god och tillräcklig kost?
  • Anonym (Linda)

Det finns ingen normalisering av fetma mer än vad det finns av andra sjukdommar. Vi har lägre barndödlighet, vi lever längre och vi är rikare därav får vi fler vällevnadssjukdomar. Men vi har ocksä sjukvård. Fetma klassas som en sjukdom och all forskning visar att fetma på samma sätt som många andra sjukdommar, framför allt de som både har psykologiska och fysisk bakgrund (samt arv och miljö) som tex fetma är svårt att bota. Det som krävs är väldigt få som klarar av då det innebär kontroll av matintag, fysisk aktivitet, stresskontroll, rätt arvsanlag, en miljö av familj/samhälle som har goda levnadsvanor själva och som stöttar samt ett minimum av vara lagd mot depression/självskadebeteende/beroendepersonlighet.

• Tukt

När man läser den här tråden kan man ju undra om inte normaliseringen av idioti är värre än fetma.

• Anonym (D)

Vet du hur få 40+ män som inte har den klassiska ölmagen? Vad är deras ursäkt för att inte hålla sina kroppar i trim anser du?

• Anonym (Noll)
    Anonym (D) skrev 2020-06-22 19:53:12 följande:

Vet du hur få 40+ män som inte har den klassiska ölmagen? Vad är deras ursäkt för att inte hålla sina kroppar i trim anser du?

Nja, du får nog ändra till 50+, i stort sett alla män i 40-årsåldern som jag känner eller är bekant med är fortfarande tajta och fina i kroppen.
Svar på tråden Normalisering av fetma