• Grankotten45

Normalisering av fetma

Normalisering av fetma

Varför ser man så många tjocka unga kvinnor som klär sig 20 kg fel?

Har unga kvinnor kastat in handduken och gett upp?

Eller beror det på att kravlösa män accepterar kvinnor som är dubbelt så stora som dem själva?

Arslen som ladugårdsväggar och lår som sumobrottare är mer regel än undantag när man går en sväng på stan.

Vad tänker du om det hela ur ett folkhälsoperspektiv?

Vad kommer detta kosta i framtiden både i vårdkostnader och mänskligt lidande?

• Svar på tråden Normalisering av fetma
  • Anonym (Anån)

Jag är mullig tjej. 165 cm och väger 60 kg. Jag brukar gå i pösig långkjol för att jag annars upplever att folk blir provocerade av mina lår om jag går i skjorts liksom jag har alltid kofta för armarna och magens skull. Egentligen kan jag tala om att det är ganska svettigt och man måste använda sig av mängder med deodorant och stanna inomhus på semestern tur man inte har barn eller partner. Är inte det lite sjukt egentligen? Alla har faktiskt inte så lätt att gå ner i vikt eller råd att välja rätt mat även om kunskapen om en bra kost finns. Det tar mycket tid och arbetar man dessutom mycket kan det lätt bli att man fikar istället eller man kanske inte kan sova på natten eller arbetar nattetid och har därför svårt att tappa kilon pga det hormonella påslaget. Min mage sväller upp mycket under nattjobb och vet att jag inte är ensam i detta bland nattarbetare, att man hamnar i någon obalans.

Jag skulle till exempel må mycket bättre psykiskt om folk slutade titta och inse att vi som är större inte vill provocera folk eller kanske inte strävar efter att se ut som fotomodeller och inte hinner kanske äta i rätt. Snälla. Sluta häckla oss.

• sextiotalist
    Anonym (Anån) skrev 2020-06-23 06:08:09 följande:

Jag är mullig tjej. 165 cm och väger 60 kg. Jag brukar gå i pösig långkjol för att jag annars upplever att folk blir provocerade av mina lår om jag går i skjorts liksom jag har alltid kofta för armarna och magens skull. Egentligen kan jag tala om att det är ganska svettigt och man måste använda sig av mängder med deodorant och stanna inomhus på semestern tur man inte har barn eller partner. Är inte det lite sjukt egentligen? Alla har faktiskt inte så lätt att gå ner i vikt eller råd att välja rätt mat även om kunskapen om en bra kost finns. Det tar mycket tid och arbetar man dessutom mycket kan det lätt bli att man fikar istället eller man kanske inte kan sova på natten eller arbetar nattetid och har därför svårt att tappa kilon pga det hormonella påslaget. Min mage sväller upp mycket under nattjobb och vet att jag inte är ensam i detta bland nattarbetare, att man hamnar i någon obalans.

Jag skulle till exempel må mycket bättre psykiskt om folk slutade titta och inse att vi som är större inte vill provocera folk eller kanske inte strävar efter att se ut som fotomodeller och inte hinner kanske äta i rätt. Snälla. Sluta häckla oss.

Om man påstår sig vara mullig när man har ett BMI på 22, då bör man fundera på sin kroppsuppfattning.

Du har normalvikt.

Själv har jag alltid haft ridbyxlår oavsett vikt, även när jag låg på så lågt BMI så det var mot undervikt. Det har inte hindrat mig att ha vilka kläder jag använt
  • nénuphar
    Tukt skrev 2020-06-22 14:46:26 följande:

När man läser den här tråden kan man ju undra om inte normaliseringen av idioti är värre än fetma.

Exakt min tanke. Och tänk vad den kostar samhället!
  • Anonym (Arne)
    Limeblad skrev 2020-06-22 00:45:37 följande:
    Lätt överdrift va? Är ju väldigt få nu med så högt BMI. Skulle det förändras så mycket på 20 år? Skulle vara tvungen att mer än dubbla min vikt.
    Anonym (Läderfiffin) skrev 2020-06-21 20:25:41 följande:

Skillnaden är att kvinnor väljer lika eller bättre PMS (Pengar Makt Status).

Män väljer över hela skalan. Men styrs av kvinnors sätt att välja.

Det finns givetvis undantag. 

Menar du att kvinnor bara väljer män som antingen har mer eller lika mycket pms som kvinnan själv har? Borde ju inte Incels finnas med tanke på att män på gruppnivå har både mer pengar och makt än kvinnor.
    Haha, incels har så låg status att feministerna t.o.m hittat på ett ord "incels" för att håna dem.

• Xlr8
    Anonym (Eva) skrev 2020-06-21 23:59:40 följande:

Jag tycker att det är bra. Det är normalt att vara fet och det beror på livsmedelsverkets idiotiska råd. Det kan folk inte hjälpa. Så ingen skuld på de feta. Det är normalt att vara fet och då ska det också normaliseras. Andelen feta kommer inte att minskas förrän människor får reda på att de ska äta artegen föda. 

Det finns fortfarande folk som lever idag och som minns minns då det var kodein och jag tror det kokain (kan ha varit en annan drog) i vanliga Läkerol halstabletter. Det var normalt då men dom substanserna är knappast bra att konsumera på det sättet.

Måste finnas ett eget ansvar och snacka om att göra det lätt för sig genom att skylla på en myndighet.

Nästan alla på detta forum levde då efenedrin gick att köpa på hälsokost butiker så det var normalt att knarka varför ska vi inte fortsätta med det då det var normalt för bara så kort tid sen?
  • Limeblad
    Anonym (Arne) skrev 2020-06-23 07:17:49 följande:

Haha, incels har så låg status att feministerna t.o.m hittat på ett ord "incels" för att håna dem.

Incels är väl ändå ett begett de tagit på sig själva. Tycker det det är aslöjligt.
  • Limeblad
    Anonym (Anån) skrev 2020-06-23 06:08:09 följande:

Du är normalviktig. När jag vägde 61 kg (är kortare än dig) kände jag mig fortfarande smal.
  • Anonym (Anån)
    Limeblad skrev 2020-06-23 07:51:27 följande:

Du är normalviktig. När jag vägde 61 kg (är kortare än dig) kände jag mig fortfarande smal.

Ser väldigt kraftig ut...
  • Limeblad
    Anonym (Anån) skrev 2020-06-23 08:44:34 följande:

Ser väldigt kraftig ut...

Tror inte att du gör det i någon annans ögon än dina egna.
  • Anonym (D)
    Anonym (Noll) skrev 2020-06-23 05:06:33 följande:
    Nja, du får nog ändra till 50+, i stort sett alla män i 40-årsåldern som jag känner eller är bekant med är fortfarande tajta och fina i kroppen.
    Jahopp då har du bättre tur än jag med manliga vänner som håller sig i trim, hehe. Bor i Stockholm och tycker mig se att många män gubbar till sig efter 40.

(Sedan finns det självklart de män som blir bara snyggare och snyggare efter 40)
Svar på tråden Normalisering av fetma