• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Filly
    Tiara8 skrev 2020-12-08 13:43:06 följande:
    Nej jag fick en liten mängd otrivelle under uttaget 27/11 då jag fick en annan ägglossningsspruta då det misstänktes att jag hade mer än 20 ägg, så detta gjorde för att minska risken för överstimulering. Vid uttaget var det ?enbart? 13 ägg så därför fick jag en liten mängd otrivelle för att jag inte behövde genomgå en totalfrys utan kunde genomföra en vanlig insättning fem dagar senare, vilket då skedde för en vecka sedan. :) Nu hoppas jag verkligen att det är en stark liten böna i mig, men vågar verkligen inte ta ut något i förskott eftersom det är så extremt tidigt i dagsläget :)
    åh ja, jag hoppas också det!:D Att den borrar in sig ordentligt och ligger fin där:) Grattis igen:)
  • Sussna85
    Tiara8 skrev 2020-12-08 10:43:05 följande:

Hej tjejer!

Liksom ni andra så går jag och känner efter vartenda litet graviditetstecken, är på ruvdag 6 efter insättning av en fem dagars. Lutinusen ger ju liknande graviditetssymtom och jag är extremt trött, får rejäl molvärk/mensvärk från och till samt ont i ryggen. Mitt försök var av en färsk blasocyst. Kunde verkligen inte låta bli att göra ett tidigt graviditetstest idag, jag vet så väl att det är alldeles för tidigt (hade insättning i onsdags) men jag är såååå nyfiken. Fick detta svar, vad tror ni? Det är ju ett svagt streck men samtidigt kanske jag fortfarande är fullproppad av massa mediciner efter alla sprutor etc som her någon typ av utslag. Vad tror ni? Vågar inte ta ut något i förskott <3

Ägglossningssprutan kan hålla i sig så länge som upp till 10 dagar. 12 dagar för mig...Men om jag läste rätt har du tagit den sprutan den 27.11? Så det är ju ett tag sen! Så jag vågar mig på ett grattis! <3
  • Alex1992
    Tiara8 skrev 2020-12-08 10:43:05 följande:

Hej tjejer!

Liksom ni andra så går jag och känner efter vartenda litet graviditetstecken, är på ruvdag 6 efter insättning av en fem dagars. Lutinusen ger ju liknande graviditetssymtom och jag är extremt trött, får rejäl molvärk/mensvärk från och till samt ont i ryggen. Mitt försök var av en färsk blasocyst. Kunde verkligen inte låta bli att göra ett tidigt graviditetstest idag, jag vet så väl att det är alldeles för tidigt (hade insättning i onsdags) men jag är såååå nyfiken. Fick detta svar, vad tror ni? Det är ju ett svagt streck men samtidigt kanske jag fortfarande är fullproppad av massa mediciner efter alla sprutor etc som her någon typ av utslag. Vad tror ni? Vågar inte ta ut något i förskott <3

Jag skulle våga säga att du är gravid, grattis! Svagt ska det vara eftersom du endast är på ruvardag 6 :). Fick du en svag dos av otrivelle 27/11 så borde inte testet vara så ?starkt? 8 dagar senare, Utan de ska vara ute från kroppen! Jag tog grav test dag 4 med en blastocyst (fryst) så ingen hormonspruta och de visade svagt plus och nu är jag gravid i vecka 19 :) gör ett nytt test senare för att se att strecket ökar.
  • Cissi2801

Hej tjejer..

Hade första webb baserade mötet på reproduktionemedicin idag på Sahlgrenska.. fick en väldigt bra läkare...

Är det någon som vet vad medicinerna kostar som man får utskrivet?? Så att jag vet tills vi ska hämta ut de

• Nata1979
    Cissi2801 skrev 2020-12-09 17:08:09 följande:

Hej tjejer..

Hade första webb baserade mötet på reproduktionemedicin idag på Sahlgrenska.. fick en väldigt bra läkare...

Är det någon som vet vad medicinerna kostar som man får utskrivet?? Så att jag vet tills vi ska hämta ut de

Hej!

Vad har dom skrivit ut till dig?

Har du inte fri högkostnadskort?

Jag hämtar ut mina mediciner gratis, det får du oxå göra när du kommit upp till 2800kr tror jag ligger på.
  • Cissi2801
    Nata1979 skrev 2020-12-09 17:44:05 följande:

Hej!

Vad har dom skrivit ut till dig?

Har du inte fri högkostnadskort?

Jag hämtar ut mina mediciner gratis, det får du oxå göra när du kommit upp till 2800kr tror jag ligger på.

Jo, det ska jag ha, jag ska först till Sahlgrenska för blodprov och kolla äggstockarna på ultraljud.. får tid när vi ska ha nästa webb möte om en vecka..
  • Nata1979
    Cissi2801 skrev 2020-12-09 17:51:18 följande:

Jo, det ska jag ha, jag ska först till Sahlgrenska för blodprov och kolla äggstockarna på ultraljud.. får tid när vi ska ha nästa webb möte om en vecka..

Hoppas allt går bra för dig och att du lyckas på första:)

Själv började jag med med en ny behandling igår.
  • Cissi2801
    Nata1979 skrev 2020-12-09 18:01:02 följande:

Hoppas allt går bra för dig och att du lyckas på första:)

Själv började jag med med en ny behandling igår.

Du får lycka till själv med behandlingen, känns bara skönt att vi äntligen kommit in
  • Enkeli

Hej alla! Hur har ni det?

Vi är inne på injektionsdag 10 och precis som förra gången vi gjorde ivf så är min kropp tyvärr för trög på att reagera på stimuleringen. Kör på 262.5 menopur vilket borde hjälpt, men äggen små än. Ökar nu till 300. Så himla trist allt och gråtit idag.. känns som historien upprepar sig igen. Svarar för dåligt på stimuleringen och blir väl inget barn denna gång heller. Många ägg är der ändå på g men de är små.. åhh, så tärande detta är!

• Nata1979
    Enkeli skrev 2020-12-09 20:29:21 följande:

Hej alla! Hur har ni det?

Vi är inne på injektionsdag 10 och precis som förra gången vi gjorde ivf så är min kropp tyvärr för trög på att reagera på stimuleringen. Kör på 262.5 menopur vilket borde hjälpt, men äggen små än. Ökar nu till 300. Så himla trist allt och gråtit idag.. känns som historien upprepar sig igen. Svarar för dåligt på stimuleringen och blir väl inget barn denna gång heller. Många ägg är der ändå på g men de är små.. åhh, så tärande detta är!

Jätte tråkigt och höra :(( förstår att det är jobbigt har själv haft dessa problem.

Hur många ivf har du gjort? Vilken klinik?

När det var så för mig så fick jag samtidigt hormontillväxt och det hjälpte. Det är viktigt att din läkare hittar rätt behandling o dos just för din kropp.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020