Filly skrev 2020-12-08 13:17:25 följande:
Väldigt modigt ändå att du testade. Å andra sidan behöver det inte alls betyda någonting. Än har inte din mens dykt upp (och den ska hålla sig borta!).Jag har lite riktlinje, test 5e dagen sedan test 10e dagen och slutligen på testdagen.Jag håller alla tummar att det ser bra ut på fredag.Ansåg läkarna att du kunde fått fler mogna ägg?Hört lite olika från landsting och privat, att de stimulerar i olika. Landsting stimulerar lite lägre medan privat höjer dosen något mer (sedan kan det vara individuellt). Jag tror också för våran del att mina ägg skulle nog blivit fler och mognare om jag fick en större dos av menopur. Vi fick ut 7 ägg, varav 4 var mogna, 3 klarade odlingen, slutligen 2st som delade sig bäst (en 3dagars och en 5dagars till frysen).Som jag har förstått det brukar "problemet" ligga hos äggen, huruvida de utvecklar sig både delning samt hårdhet på skalet.jag förstår dig och förstår känslan. Jag har alltid tagit det med ro och tänkt att "det är bara att köra igång igen. Vi har fler försök kvar". Men ju närmre man kommer mot "slutet" så är det tufft. Det är jobbigt att ha ett sånt hopp inför varje test. När man stirrar på stickan. Hur mycket luften går ur en när mensen dyker upp...Haha, nej va inte stressad över åldern. Jag är 33.Hur ser din äggreserv ut?
Hej!
Jag har börjat blöda och fick ett stort MINUS på testet. Undra om man kan hitta test där, istället för inga streck, dyker det upp en blomma eller liknande. Typ ?tyvärr inte men här får du en blomma iaf?. Skämt åsido, jag känner mig helt tom och behöver tid för att kunna orka fortsätta. Pratade med kliniken och de sa att jag inte ska vänta alltför länge då man har endast 1,5 år på sig via Landstinget att genomgå alla behandlingar. Ingen stress alls haha.
Ang min fertilitet - de har sagt att alla tester ser bra ut. Men sen kollade jag igenom journalen och har AMH på 1,3. Vet du vad du har? Normalt men vid den undre gränsen tänker jag. Sen har jag problem med lutealfasen (det var därför jag sökte hjälp i första hand) men de tycker inte att det är ett så stort problem alls. Jag förstår mig inte på dem. När jag nämner att vi kanske ska mäta olika hormonnivåer, kolla om jag har endometrios etc så får jag svar ?ja, men vi skulle ändå inte veta vad vi kan göra med alla dessa resultat. Lite frustrerande.
Hur går det för dig? Hoppas du har mer tur och får en fin julklapp <3