• Farmir

Far och dotter relation

Jag är sambo sedan 7 år med en man som har två döttrar.

Jag har en ganska ok relation med dom. Den äldsta dottern som är 23 år har hela tiden varit i mitt tycke väldigt pappig. Jag har själv aldrig haft kontakt med min far så jag kanske överreagerar.

Nu till min fråga...

Min sambo fyllde 55 år och fick en kryssning till Finland av henne, men istället för att han och jag får åka så är det dom två som reser.

Jag blev väldigt besviken och ledsen när jag såg det. Hon har gjort en tavla där det står att han skulle göra sig redo för en 36 timmars kryssning med henne.

Jag själv skulle aldrig kunna göra så emot tex mina barn. Jag har själv gett bort kryssningar i present men självklart så har det varit med den andra partnern. I min värld så gör man inte så.

Min sambo ser inga problem utan tycker att det är helt ok.

Jag har såklart helt accepterat det men jag sa ändå hur jag känner men fick ingen förståelse.

Vad tycker Ni?

• Svar på tråden Far och dotter relation
  • hammarhajen

Det är inte "självklart" någonstans att alla resor ska ske med partnern. Tror alla runt mig reser med egna kompisar, syskon eller förälder/föräldrar någon gång då och då. Typ att han drar på golfresa med brorsan i början av sommaren och hon på fjällvandring med tjejgänget en långhelg i september. Den som inte reser sköter barn och hem. 

Varför sköter du hela hushållet? Ni har levt ihop i 7 år, har mannen aldrig gjort sin del? I så fall, varför väljer du att bo kvar?

• Anonym (Nk)

Men vad är det med alla tonåringar och även vuxna tjejer som klänger fast vid sina pappor på det här viset??

Mina föräldrar var skilda, det skulle aldrig komma på frågan att ha köpt en kryssning till bara honom och mig. Självklart hade hans fru vart välkommen.

En kryssning åker man väl dessutom på med kompisar i den åldern, vem fan vill åka med sin pappa? Låter ju perverst.

• Anonym (Han Solo)
    Anonym (Nk) skrev 2020-08-17 03:02:04 följande:

Men vad är det med alla tonåringar och även vuxna tjejer som klänger fast vid sina pappor på det här viset??

Mina föräldrar var skilda, det skulle aldrig komma på frågan att ha köpt en kryssning till bara honom och mig. Självklart hade hans fru vart välkommen.

En kryssning åker man väl dessutom på med kompisar i den åldern, vem fan vill åka med sin pappa? Låter ju perverst.

Det är bara perverst i ditt huvud.

Jag har bjudit med min pappa på flera vandringsresor genom åren.
  • Anonym (f)
    Anonym (Nk) skrev 2020-08-17 03:02:04 följande:

Perverst? Vad gör du på kryssning egentligen?

jag hade gärna rest med min pappa om jag hade haft råd. Har tidigare rest med min mamma i vuxen ålder, är det också perverst?
  • Anonym (Nk)
    Anonym (Han Solo) skrev 2020-08-17 07:00:56 följande:

Det är bara perverst i ditt huvud.

Jag har bjudit med min pappa på flera vandringsresor genom åren.

Resor och vandring är nåt helt annat. Men kryssning? Där det för det mesta sups och partajas. Sånt gör man väl knappast med sin förälder.
  • Anonym (Nk)
    Anonym (f) skrev 2020-08-17 08:20:05 följande:

Perverst? Vad gör du på kryssning egentligen?

jag hade gärna rest med min pappa om jag hade haft råd. Har tidigare rest med min mamma i vuxen ålder, är det också perverst?

Ja inte fasen hade jag åkt kryssning (av alla sunkiga resor man kan göra)

Vanliga resor är nåt helt annat. Sen menar jag inte att alla super på kryssningar. Men varför åker med dit då om inte för en jul kväll med vänner eller med sin partner. Lyssna på avdankade dansband?
  • Anonym (f)
    Anonym (Nk) skrev 2020-08-17 09:43:20 följande:

Vanliga resor är nåt helt annat. Sen menar jag inte att alla super på kryssningar. Men varför åker med dit då om inte för en jul kväll med vänner eller med sin partner. Lyssna på avdankade dansband?
    Det beror väl verkligen på vilken typ av kryssning.
  • Akidoki
    Anonym (Nk) skrev 2020-08-17 09:43:20 följande:

Nej alla super inte på kryssningar. Särskilt inte alla barnfamiljer och pensionärer.
  • Anonym (Nk)
    Anonym (f) skrev 2020-08-17 09:53:26 följande:

Det beror väl verkligen på vilken typ av kryssning.

Ja absolut.

Men i min värld har man alltid åkt med vänner, ett släktskap, som familj osv. Bo i en trång liten hytt eller dela säng i en svit, med sin pappa? Nä märkligt. Inte att det är perverst och jag tror att det är incest, bara att jag är förvånad att man ens kommer på tanken.

Men visst kan man åka till Tallinn över en helg då agendan är nåt helt annat. Annars är väl den vanliga kryssningen till Finland eller Åland oftast detsamma.

Supa, ligga, äta buffé och dansa.
  • Anonym (Nk)
    Akidoki skrev 2020-08-17 09:58:27 följande:

Nej alla super inte på kryssningar. Särskilt inte alla barnfamiljer och pensionärer.

Skillnad att åka som pensionär eller en familj. Det gjorde vi med och nej det söps inte i den konstilationen. Men som jag skrev, knappast nåt jag skulle tänka mig göra med min pappa ensam som 23-åring.
Svar på tråden Far och dotter relation