• Farmir

Far och dotter relation

Jag är sambo sedan 7 år med en man som har två döttrar.

Jag har en ganska ok relation med dom. Den äldsta dottern som är 23 år har hela tiden varit i mitt tycke väldigt pappig. Jag har själv aldrig haft kontakt med min far så jag kanske överreagerar.

Nu till min fråga...

Min sambo fyllde 55 år och fick en kryssning till Finland av henne, men istället för att han och jag får åka så är det dom två som reser.

Jag blev väldigt besviken och ledsen när jag såg det. Hon har gjort en tavla där det står att han skulle göra sig redo för en 36 timmars kryssning med henne.

Jag själv skulle aldrig kunna göra så emot tex mina barn. Jag har själv gett bort kryssningar i present men självklart så har det varit med den andra partnern. I min värld så gör man inte så.

Min sambo ser inga problem utan tycker att det är helt ok.

Jag har såklart helt accepterat det men jag sa ändå hur jag känner men fick ingen förståelse.

Vad tycker Ni?

• Svar på tråden Far och dotter relation
  • Liindsi
    Anonym (Kvinna56) skrev 2020-08-17 16:09:21 följande:

Verkligen...känner en person som har sex med sin mamma. Han är 20 och hon 40.

Såklart inte många som han berättat för. Ja utanför normen men det finns.

Är själv inte mamma eller bonus.

Sen behöver det ju inte förekomma här...

Om nu ts verkligen tror att de håller på med incest så borde hon lämna honom. Vilken normal människa skulle ens komma att tänka på incest för att han fick en semester av henne. Förstår inte ens varför du tar upp om din sk vän. Ja, utanför normen helt klart...
  • Anonym (Pappa)
    Liindsi skrev 2020-08-17 19:38:15 följande:

Om nu ts verkligen tror att de håller på med incest så borde hon lämna honom. Vilken normal människa skulle ens komma att tänka på incest för att han fick en semester av henne. Förstår inte ens varför du tar upp om din sk vän. Ja, utanför normen helt klart...

Det är ingenting som TS har sagt att hon tror.
  • Liindsi
    Anonym (Pappa) skrev 2020-08-17 23:13:28 följande:

Det är ingenting som TS har sagt att hon tror.

Nej, men många verkar antyda just det, vilket jag reagerar kraftigt på. Eftersom TS inte har några sådana misstankar, och det är taget ur luften och även ganska vidriga spekulationer så borde folk lägga ner incest snacket.
  • Anonym (Kvinna56)
    Anonym (Han Solo) skrev 2020-08-17 19:10:50 följande:

Du vet inte vad typisk är? Det jag menar är om du har fler vänner som idkar incest?

Är dom förståndshandikappade?

Har du påpekat för din vän om olämpligheten att ha en sexuell relation med sin mor?

Kan säga att han är 100% normal och väldigt intelligent.
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Kvinna56) skrev 2020-08-18 04:46:57 följande:

Kan säga att han är 100% normal och väldigt intelligent.

Ja det är ju väldigt normalt att ha en sexuell relation med sin mor.
  • Anonym (Pappas fru)
    Farmir skrev 2020-08-15 12:06:54 följande:

Jag är sambo sedan 7 år med en man som har två döttrar.

Jag har en ganska ok relation med dom. Den äldsta dottern som är 23 år har hela tiden varit i mitt tycke väldigt pappig. Jag har själv aldrig haft kontakt med min far så jag kanske överreagerar.

Nu till min fråga...

Min sambo fyllde 55 år och fick en kryssning till Finland av henne, men istället för att han och jag får åka så är det dom två som reser.

Jag blev väldigt besviken och ledsen när jag såg det. Hon har gjort en tavla där det står att han skulle göra sig redo för en 36 timmars kryssning med henne.

Jag själv skulle aldrig kunna göra så emot tex mina barn. Jag har själv gett bort kryssningar i present men självklart så har det varit med den andra partnern. I min värld så gör man inte så.

Min sambo ser inga problem utan tycker att det är helt ok.

Jag har såklart helt accepterat det men jag sa ändå hur jag känner men fick ingen förståelse.

Vad tycker Ni?

Jag bor också i bonusfamiljen mina och dina vuxna barn.

Nej du har rätt!

Hans 3 barn och mina 2 barn skulle ALDRIG komma på ens tanken att göra den typen av presenter till någon av oss, lämna en av oss hemma och åka själva. De vet om att den andra eventuellt skulle bli ledsen, känna sig utanför och de har respekt. Är det 2biljetter så är det självklara att ett par åker.

Ger jag bort 2 biljetter till någon av barnen kräver jag inte att få vara med. Utan då åker det vuxna barnet med sin kompis/flickvän/pojkvän Sen kan vi alla åka tillsammans och ha roligt! .

Ja, det verkar att hon är en liten dam som gärna vill utesluta dig. Bor hon dessutom hemma och får all service även av dig, så förstår jag din känsla. Snorunge!

De 36 timmar du får utan dessa fjantar - använd de väl! Gör något roligt - bara för dig själv! Skit i dem. Låt de sitta på en fylle-Corona båt och supa och gunga. Har du egna barn, så kan du göra motsvarande.

23 år och pappig- stackare.
  • Akidoki
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 07:31:40 följande:

Nej du har rätt!

Hans 3 barn och mina 2 barn skulle ALDRIG komma på ens tanken att göra den typen av presenter till någon av oss, lämna en av oss hemma och åka själva. De vet om att den andra eventuellt skulle bli ledsen, känna sig utanför och de har respekt. Är det 2biljetter så är det självklara att ett par åker.

Ger jag bort 2 biljetter till någon av barnen kräver jag inte att få vara med. Utan då åker det vuxna barnet med sin kompis/flickvän/pojkvän Sen kan vi alla åka tillsammans och ha roligt! .

Ja, det verkar att hon är en liten dam som gärna vill utesluta dig. Bor hon dessutom hemma och får all service även av dig, så förstår jag din känsla. Snorunge!

De 36 timmar du får utan dessa fjantar - använd de väl! Gör något roligt - bara för dig själv! Skit i dem. Låt de sitta på en fylle-Corona båt och supa och gunga. Har du egna barn, så kan du göra motsvarande.

Blir avundsjuk om partnern åker på kort resa utan dig med sitt egna barn.

Kallar en annan vuxen kvinna för snorunge.

Du är visst inte så mogen du.
  • Ess

Nej du har rätt!

Samma här, vi åker också bort i par och skulle vi bjuda så hade det också blivit att vi bjudit dem som par.
  • Anonym (Han Solo)

Nej du har rätt!

Ja, det kanske är självklart i din familj. Men alla familjer fungerar inte som din. 

Jag tycker dock absolut att TS ska passa på att göra något roligt med sitt barn och få lite kvalitetstid. Se möjligheterna, inte problemen. 

• Anonym (Pappas fru)
    Anonym (Han Solo) skrev 2020-08-18 08:43:39 följande:

Ja, det kanske är självklart i din familj. Men alla familjer fungerar inte som din. 

Jag tycker dock absolut att TS ska passa på att göra något roligt med sitt barn och få lite kvalitetstid. Se möjligheterna, inte problemen. 

Ja, men sjävklart fungerar inte ALLA familjer som min.

TS vad man tycker om det och jag svarar att jag förstår hennes känslor där.

Våra egna gemensamma barn skulle inte heller utesluta någon av oss föräldrar- är det fel det? Ja, i min familj. Och därmed inte sagt att det inte finns ngra problem alls i min familj.

Sen förstår jag att 23åriga hemmaboende bäbis-prinsessor MÅSTE ha sin far om de inte hittat sin trygga plats I livet, kompisar eller partner. Enligt vissa här!
Svar på tråden Far och dotter relation