• Farmir

Far och dotter relation

Jag är sambo sedan 7 år med en man som har två döttrar.

Jag har en ganska ok relation med dom. Den äldsta dottern som är 23 år har hela tiden varit i mitt tycke väldigt pappig. Jag har själv aldrig haft kontakt med min far så jag kanske överreagerar.

Nu till min fråga...

Min sambo fyllde 55 år och fick en kryssning till Finland av henne, men istället för att han och jag får åka så är det dom två som reser.

Jag blev väldigt besviken och ledsen när jag såg det. Hon har gjort en tavla där det står att han skulle göra sig redo för en 36 timmars kryssning med henne.

Jag själv skulle aldrig kunna göra så emot tex mina barn. Jag har själv gett bort kryssningar i present men självklart så har det varit med den andra partnern. I min värld så gör man inte så.

Min sambo ser inga problem utan tycker att det är helt ok.

Jag har såklart helt accepterat det men jag sa ändå hur jag känner men fick ingen förståelse.

Vad tycker Ni?

• Svar på tråden Far och dotter relation
  • Anonym (Pappas fru)
    Akidoki skrev 2020-08-18 12:12:04 följande:

Anser du alltid att du har rätt till andras presenter? Brukar du öppna andras paket också?

Har du genomgående svårt att se gränser mellan dig själv och dina närstående?

Vill du alltid bestämma hur andra ska tänka?

En 23 åring är vuxen, oavsett vad din personliga åsikt är.

Bara för att jag har signatur Pappas fru och har en annan åsikt än du, behöver det inte betyda att jag tar andras presenter, tränger mig på, är avundsjuk, svartsjuk, gränslös, missunnsam, elak monsterstyvmor!

Jag bara förstår TS känsla där!

Och blanda inte ihop mig med TS är du snäll.
  • Anonym (Pappas fru)
    Anonym (Han Solo) skrev 2020-08-18 12:21:57 följande:

Det är uppenbart att du inte förstår att det finns olika typer av kryssningar och jag har ingen lust att förklara. Du får leva vidare i kunskapens mörker tills någon eller du själv upplyser dig.

Det framkommer inte av TS beskrivning vilken typ av kryssning det är. Bra att du vet det.
  • Anonym (Lisa)

Jag har kryssat med mamma flera gånger och hjälpt henne få ragg ibland. Skulle vara akward att göra nåt liknande med pappa.

• pepsimax
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 12:44:17 följande:
    Tack. Oj hoppsan!

Men vänta nu. Läs en gång till vad jag har skrivit

Jag har INTE skrivit någonstans att man inte får göra resor med sina vuxna barn! Inte heller att man inte får sova i samma rum mm.

Jag kanske överdriver då jag själv aldrig åker på kryssningar då jag fullkomligt hatar dessa. Och precis som du- halvfinska, bilburen hänvisad till färjan ibland.

Förstår fortfarande inte vad som är så kul med det om man inte är ett barn eller tonåring utan 23 år?

Om man bor hemma dvs ser sin far varje dag!
    Nej och jag förstår inte varför folk tycker det är kul att åka till ullared, spela bingolotto eller brodera, men jag accepterar att vissa gillar det uppenbarligen.
  • Anonym (Pappas fru)
    Anonym (Pappas flicka) skrev 2020-08-18 11:25:42 följande:

Samma här. Angående sup och knullresa så säger det mer om vad skribenterna själva gör på resan. Låter nästan som om folk i tråden själva har en underlig syn på sin relation till sina egna barn eftersom de reagerar så starkt. Ser de sexuellt på sina barn? Är det rädd att det skulle hända något sexuellt? Jag har aldrig aldrig tänkt den tanken om mina föräldrar eller barn. Alternativt har de varit med om något som ärrat deras själ. Jag tror inte friska föräldrar och psykiskt stabila personer tänker ens tanken att det skulle kunna uppstå en sexuell kontakt bara för att de åker på kryssning ihop. Som förälder själv äcklad jag av deras sjuka tankar ärligt talat :/

Till pappas flicka och Pepsimax

Vad ni hittar på!

- var har jag sagt något om sexuella kontakter mellan barn och förälder, i detta fall mellan far och dotter??? Var ser ni det? Ordet jag använde är bara ett benämning på något vad några icke humorbefriade använder om denna typ av resor.

Jag har undrat vad som är så kul här?

Men ingen har kunnat svara på den enkla frågan.

Exempelvis- det är kul att shoppa parfym på taxfree, äta buffé, sitta på däcket...

ja?
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 12:57:11 följande:
    Det framkommer inte av TS beskrivning vilken typ av kryssning det är. Bra att du vet det.
    Precis, därför tar man inte för givet att det är en "supa- och knullkryssning" (som du så fint benämner det). 
    Om du tänker lite själv, är det rimligt?
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 13:18:03 följande:
    Till pappas flicka och Pepsimax

Vad ni hittar på!

- var har jag sagt något om sexuella kontakter mellan barn och förälder, i detta fall mellan far och dotter??? Var ser ni det? Ordet jag använde är bara ett benämning på något vad några icke humorbefriade använder om denna typ av resor.

Jag har undrat vad som är så kul här?

Men ingen har kunnat svara på den enkla frågan.

Exempelvis- det är kul att shoppa parfym på taxfree, äta buffé, sitta på däcket...

ja?
    Jag är helt säker på att du och jag tycker olika saker är kul. 

Eller menar du att du avgör vad folk ska tycka är roligt?
  • Anonym (Pappas fru)
    Anonym (Han Solo) skrev 2020-08-18 13:47:22 följande:

Jag är helt säker på att du och jag tycker olika saker är kul. 

Eller menar du att du avgör vad folk ska tycka är roligt?

Får man fråga- är det du som är folk här?

Aldrig påstått att du och jag har ngt gemensamt, eller tycker om samma saker! Menar inget illa dessutom :-P
  • Brumma

Oj..

Bara läst TS men..

Min mamma fyllde nyligen år och vi barn har valt att ge henne en resa med oss. Hennes man och våra partners (och eventuella barn) lämnar vi hemma.

Jag har även i 20års åldern bjudit min mamma till paris, och jag, min syster o min mamma åker med jämna mellanrum på korta weekendresor (liksom jag även gör med min syster, och då lämnar vi partners hemma).

Jag fattar inte riktigt varför du skulle få resa med och inte varför du skulle ha något negativy över att de reser..

• Anonym (Han Solo)
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 13:54:48 följande:
    Får man fråga- är det du som är folk här?

Aldrig påstått att du och jag har ngt gemensamt, eller tycker om samma saker! Menar inget illa dessutom :-P

TS man och hennes bonusdotter är också folk. Jag antar att de tycker kryssning är roligt vilket jag förstår du inte gör. 

Men jag förstår att du har tråkigt och mest är ute efter att provocera. 

Svar på tråden Far och dotter relation