Farmir skrev 2020-08-15 13:41:21 följande:
Tack alla ni som svarat. Jag glömde att skriva att jag har kommit med många förslag om att jag och min sambo ska resa någonstans tillsammans men han vill inte åka utan sin dotter. Jag antar av Era svar att det är också helt normalt. Dottern bor hemma hos oss. Jobbar heltid har egen bil, betalar ingenting hemma. ( det är så synd om henne på grund av att hon blivit mobbad i skolan)
Jag sköter hela hemmet, tvättar och städar även till henne. Jag tror inte att hon vet hur dammsugaren fungerar än mindre att hon kan laga mat.
Men jag ska inte klaga mer. Jag måste försöka tänka positivt och inte störa mig.
Självklart ska dottern betala & hjälpa till hemma!
Du är inte hennes städerska/kokerska. Mitt råd är att genast sluta städa och tvätta åt henne! Det är inte ditt ansvar, hon är vuxen och ska själv fixa sin tvätt och hålla rent på rummet + hjälpa till!
Hon låter väldigt bortskämd.
När hon bor själv, ska hon skylla på till hyresvärden att hon blev mobbad i skolan för att slippa betala hyra??? Haha, det funkar inte så i världen och hon får växa upp och inse det!
Hon är inte mobbad i nuläget och om hon fortfarande lider av något trauma får hon väl gå i terapi som alla andra. Fy så dåligt att skylla på det för att få sympatier och slippa betala/hjälpa till hemma. Dessutom verkar hon fungera fint i samhället i övrigt, hon har ju heltidsjobb.
Att hon är pappig och vill ha en egen resa med pappa är väl helt ok, men varför vill inte din sambo även resa själv med dig????
Du och din sambo är ett kärlekspar och ska absolut ha romantisk egentid när ni kan.
Vad är det med honom att han inte vill resa utan dottern, det låter jättekonstigt? Hon är vuxen och får acceptera det. Om du accepterar att hon får sin egen resa med pappan så borde du också få det. Och din sambo borde i denna fråga hålla med dig! Att han inte vill resa ensam med dig är riktigt skumt, vad är problemet?
Förstår att du blir störd över detta, det låter fel och märkligt tycker jag iaf.