Anonym (f) skrev 2020-08-21 09:08:12 följande:
Man kan inte prioritera sina barn olika gånger? Och partnern en gång också. Måste allt vara precis samtidigt hela tiden?
Självklart. Jag tror inte på "absolut rättvisa" som vissa (särskilt i styvfamiljsforumet) verkar kräva. För det tror jag sällan blir rättvist i slutändan. Att prioritera alla samtidigt är som att aldrig prioritera någon.
Rättvisa är, enligt mig, att utgå efter allas behov och önskningar, inte att alla får samma.
Ibland behöver min yngsta mig lite extra, då får han prioriteras. När storebror har ångest då går han först, när min man knappt sett mig för att jag enbart ägnat mig åt barn o jobb, då ger jag mannen lite extra tid, och när bonus behövde egentid med någon av oss vuxna fick hon det.
Precis som det materiella - min bonusdotter fick pengar till en ny dator i tonåren när hon önskade sig det. Då var äldsta sonens högsta önskan att få en blå plasttraktor för 150:- så då fick han det. Min yngsta var nyfödd o fick ngt gosedjur tror jag ;)
För något år sedan var det äldsta sonens önskan att få ny dator, så denna gång var det hans tur att få ngt dyrare.
Anonym (Han Solo) skrev 2020-08-21 09:20:08 följande:
Äldre än 7 år, TS och mannen har varit sambo i 7 år. Han lär ju inte fått barn med någon annan under den tiden.
Om det inte är TS dotter..
Hon skriver "jag hade aldrig gjort så mot mina barn"
Anonym (Saina) skrev 2020-08-21 07:01:51 följande:
Det går åt båda hållen o det är vuxna människor vi talar om här. Också intressant att mobbing ska diskuteras, blev själv mobbad som ung o det är väldigt tråkigt att 23 åringen har blivit det men det är ingen ursäkt till att bete sig incestuöst. Pappan är säkert extra överbeskyddande pågrund av det men vad är det dem håller på med själva? Mobbing är kanske fel ord men TS exkluderas ju hela tiden istället för inkluderas och det är utfrysning. Tycker att det var otroligt fult gjort av 23 åringen som är en vuxen kvinna att enbart bjuda pappan på den där resan, hade varit en fin gest och sätt att visa uppskattning på genom att ge resan till pappa o hans sambo. Lite som tack för att jag får bo gratis hos er o att pappas fru slavar o passar upp på mig hela tiden.
Jag tycker att TS ska lämna den här mannen. Låt han fortsätta leka husband and wife med sin dotter istället.
På vilket sätt är det incestuöst att bjuda sin ena förälder på resa?
Jag har bjudit mamma på resa både när hon var gift med min pappa och efter att hon gift om mig. Jag lovar, vi har inget incestuöst förhållande...
Ps. Även jag anser att TS borde lämna, eller iallafall kräva parterapi, för även hon behöver prioriteras.. men inte pga att dottermn köpt en resa till sin pappa..