• Farmir

Far och dotter relation

Jag är sambo sedan 7 år med en man som har två döttrar.

Jag har en ganska ok relation med dom. Den äldsta dottern som är 23 år har hela tiden varit i mitt tycke väldigt pappig. Jag har själv aldrig haft kontakt med min far så jag kanske överreagerar.

Nu till min fråga...

Min sambo fyllde 55 år och fick en kryssning till Finland av henne, men istället för att han och jag får åka så är det dom två som reser.

Jag blev väldigt besviken och ledsen när jag såg det. Hon har gjort en tavla där det står att han skulle göra sig redo för en 36 timmars kryssning med henne.

Jag själv skulle aldrig kunna göra så emot tex mina barn. Jag har själv gett bort kryssningar i present men självklart så har det varit med den andra partnern. I min värld så gör man inte så.

Min sambo ser inga problem utan tycker att det är helt ok.

Jag har såklart helt accepterat det men jag sa ändå hur jag känner men fick ingen förståelse.

Vad tycker Ni?

• Svar på tråden Far och dotter relation
  • Anonym (Pappas flicka)
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 13:18:03 följande:

Till pappas flicka och Pepsimax

Vad ni hittar på!

- var har jag sagt något om sexuella kontakter mellan barn och förälder, i detta fall mellan far och dotter??? Var ser ni det? Ordet jag använde är bara ett benämning på något vad några icke humorbefriade använder om denna typ av resor.

Jag har undrat vad som är så kul här?

Men ingen har kunnat svara på den enkla frågan.

Exempelvis- det är kul att shoppa parfym på taxfree, äta buffé, sitta på däcket...

ja?

Jag har inte någonstans skrivit att du sagt det, men det har pratats om barn som har sex med sina föräldrar regelbundet i tråden och det har hintats om att ts sambo och dotter har en osund relation. Bara scrolla så ser du.

Vad som är kul med en kryssning? Ja, själv är jag sjösjuk. Men det kanske var det som budgeten räckte till. Hon kanske vunnit biljetterna och ville åka med sin pappa. Eller så ville hon helt enkelt bara ha en trevlig helg på tumanhand och vad de gör spelar mindre roll. Vi behöver inte förstå det roliga då vi inte är bjudna.
  • pepsimax
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 13:18:03 följande:
    Till pappas flicka och Pepsimax

Vad ni hittar på!

- var har jag sagt något om sexuella kontakter mellan barn och förälder, i detta fall mellan far och dotter??? Var ser ni det? Ordet jag använde är bara ett benämning på något vad några icke humorbefriade använder om denna typ av resor.

Jag har undrat vad som är så kul här?

Men ingen har kunnat svara på den enkla frågan.

Exempelvis- det är kul att shoppa parfym på taxfree, äta buffé, sitta på däcket...

ja?
    Jag utgår från att dottern i ts tycker det är roligt? Vad jag tycker är ganska oväsentligt då jag inte ska på kryssning med min pappa.
  • pepsimax
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 10:39:53 följande:
    Är du på allvar?

Hade den dottern bjudit sin far på någon äventyrsresa, t ex om båda gillar att cykla, gå i fjällen, träna, kolla på konst, besöka vingårdar, kollar på fotboll dvs har samma intressen som ts inte delar

Så hade jag tyckt att det var helt ok! Kul! Kör!

Men om dottern bjuder sin far på något som viss folk kallar för en sup&knull resa (Sorry för uttrycket, inte jag som hittat på det) och vill utesluta sin styvmor- låt oss fundera ett varv till.

Vad exakt är det som drar en 23åring att vilja göra en sådan resa med sin far? Ska de dansa på båten, äta parmiddagar och ragga på var sitt håll? Supa tillsammans eller titta på hur andra gör det?Sitta på spa? Ska pappan leka livvakt åt sin dotter och titta på hur hon dansar, äter, dricker, shoppar?

Eller vad är det som är så kul - sova i samma hytt?

Kan någon vettig person berätta det för mig?

En normal 23åring gör sådant med sina vänner i första hand. I andra hand åker man och festar tillsammans med släkten
    Här kallar du det sup och knullresa.
  • pepsimax

Vad jag har problem med i ts och de som håller med, är undertonen av hejdlös svartsjuka på bonusbarn som man ser igenom direkt. Det är barnsligt. Försök få en bättre relation till era bonusbarn istället.

• Brumma
    Farmir skrev 2020-08-15 13:41:21 följande:

Tack alla ni som svarat. Jag glömde att skriva att jag har kommit med många förslag om att jag och min sambo ska resa någonstans tillsammans men han vill inte åka utan sin dotter. Jag antar av Era svar att det är också helt normalt. Dottern bor hemma hos oss. Jobbar heltid har egen bil, betalar ingenting hemma. ( det är så synd om henne på grund av att hon blivit mobbad i skolan)

Jag sköter hela hemmet, tvättar och städar även till henne. Jag tror inte att hon vet hur dammsugaren fungerar än mindre att hon kan laga mat.

Men jag ska inte klaga mer. Jag måste försöka tänka positivt och inte störa mig.

Du kan reagera (och kräva) att hon städar, betalar (eller att pappan betalar hennes del), vilka åka på resa bara no två någon gång osv. Men inte sura över att hon köper en resa till sig o sin pappa och inte till dig.

Ps. BLIR hon mobbad i skolan är det såklart extra viktigt att hennes familj finns där för henne.. d0 känns en resa extra viktig..
  • Anonym (Pappas fru)
    pepsimax skrev 2020-08-18 15:16:19 följande:

Här kallar du det sup och knullresa.

Japp. Jag kallade denna typ av RESOR så - på skämt.

Men var har jag påstått att far och dottern har sexuell relation???

Många 55åringar däremot snarkar och många 23åriga tjejer vill absolut inte dela hytt med sin snarkande pappa/förälder. Inte frivilligt iaf.
    pepsimax skrev 2020-08-18 15:18:15 följande:

Vad jag har problem med i ts och de som håller med, är undertonen av hejdlös svartsjuka på bonusbarn som man ser igenom direkt. Det är barnsligt. Försök få en bättre relation till era bonusbarn istället.

Och så finns det också bonusbarn som är otroligt pappiga-mammiga och hejdlöst svartsjuka, kontrollerande Osv. Barn som måste hanteras.

Vi människor, stora som små (Fäder, söner, mödrar, döttrar) är inte alltid perfekta.

Det räcker att ha en signatur som Pappas fru för att framkalla ilska på FL mot en :-P
  • Liindsi
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 15:49:53 följande:

Japp. Jag kallade denna typ av RESOR så - på skämt.

Men var har jag påstått att far och dottern har sexuell relation???

Många 55åringar däremot snarkar och många 23åriga tjejer vill absolut inte dela hytt med sin snarkande pappa/förälder. Inte frivilligt iaf.Och så finns det också bonusbarn som är otroligt pappiga-mammiga och hejdlöst svartsjuka, kontrollerande Osv. Barn som måste hanteras.

Vi människor, stora som små (Fäder, söner, mödrar, döttrar) är inte alltid perfekta.

Det räcker att ha en signatur som Pappas fru för att framkalla ilska på FL mot en :-P

Har någon reagerat på din signatur överhuvudtaget? I så fall har jag missat det. Det enda jag reagerat på är hur du uttrycker dig i text. Kan inte se hur ditt nick skulle vara provocerande för någon?
  • smulpaj01

Jag älskar såna kryssningar. Har rest med bara min mamma och son också utan partner. Vad är det för konstigt med det?

Sup och kn*ll resa har jag aldrig sett det som. Visst dricker jag en hel del, men knu*llar med nåt tillfälligt ragg har aldrig hänt!

Jag brukar antingen äta buffé, a la carte eller skaldjursplatå. Kollar showen, hänger i pianobaren, badar jacuzzi, solar, shoppar i taxfreen, leker i lekrummet om sonen är med, lyssnar på trubadurer och karaoke m.m.

Hade jag haft en pappa så hade jag mer än gärna gjort en sån resa bara med honom.

Vad hade du gjort med mannen (förutom sex) som han inte kan göra med sin dotter?

Du måste arbeta bort din svartsjuka mot hans dotter ts, det är inte klädsamt.

• Akidoki
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 12:51:36 följande:

Bara för att jag har signatur Pappas fru och har en annan åsikt än du, behöver det inte betyda att jag tar andras presenter, tränger mig på, är avundsjuk, svartsjuk, gränslös, missunnsam, elak monsterstyvmor!

Jag bara förstår TS känsla där!

Och blanda inte ihop mig med TS är du snäll.

Du förstår alltså inte aaaaalls hur någon kan få den uppfattningen om dig?

Det är ju i så fall enklast om du läser igenom dina egna inlägg.
  • Ess
    Brumma skrev 2020-08-18 14:32:19 följande:

Oj..

Bara läst TS men..

Min mamma fyllde nyligen år och vi barn har valt att ge henne en resa med oss. Hennes man och våra partners (och eventuella barn) lämnar vi hemma.

Jag har även i 20års åldern bjudit min mamma till paris, och jag, min syster o min mamma åker med jämna mellanrum på korta weekendresor (liksom jag även gör med min syster, och då lämnar vi partners hemma).

Jag fattar inte riktigt varför du skulle få resa med och inte varför du skulle ha något negativy över att de reser..

Gissningsvis provocerar det faktum att ts och mannen aldrig kan åka utan vuxna dottern, men nu ska dottern åka själv med pappan och ser det som självklart att de två kan åka själva.
Svar på tråden Far och dotter relation