• Farmir

Far och dotter relation

Jag är sambo sedan 7 år med en man som har två döttrar.

Jag har en ganska ok relation med dom. Den äldsta dottern som är 23 år har hela tiden varit i mitt tycke väldigt pappig. Jag har själv aldrig haft kontakt med min far så jag kanske överreagerar.

Nu till min fråga...

Min sambo fyllde 55 år och fick en kryssning till Finland av henne, men istället för att han och jag får åka så är det dom två som reser.

Jag blev väldigt besviken och ledsen när jag såg det. Hon har gjort en tavla där det står att han skulle göra sig redo för en 36 timmars kryssning med henne.

Jag själv skulle aldrig kunna göra så emot tex mina barn. Jag har själv gett bort kryssningar i present men självklart så har det varit med den andra partnern. I min värld så gör man inte så.

Min sambo ser inga problem utan tycker att det är helt ok.

Jag har såklart helt accepterat det men jag sa ändå hur jag känner men fick ingen förståelse.

Vad tycker Ni?

• Svar på tråden Far och dotter relation
  • Anonym (Nk)

För övrigt väger jag in det som skrivits i ts. Och jag tycker inte det låter som att allt står rätt till med dottern. Kanske inte så konstigt då iof att hon valt att åka själv med sin pappa.

• Anonym (Nk)

Det som ts skrivit i tråden*

• Anonym (Han Solo)
    Anonym (Nk) skrev 2020-08-17 10:02:45 följande:

Skillnad att åka som pensionär eller en familj. Det gjorde vi med och nej det söps inte i den konstilationen. Men som jag skrev, knappast nåt jag skulle tänka mig göra med min pappa ensam som 23-åring.

Nu är ju inte alla som du. Dottern har kanske en bra relation till sin pappa så de kan åka på kryssning tillsammams utan att supa och härja.

Åker man på vandringsresor så sover man ju i tält ihop. Tält är ju oftare mindre än en hytt på kryssning.
  • Anonym (Nk)
    Anonym (Han Solo) skrev 2020-08-17 10:16:25 följande:

Nu är ju inte alla som du. Dottern har kanske en bra relation till sin pappa så de kan åka på kryssning tillsammams utan att supa och härja.

Åker man på vandringsresor så sover man ju i tält ihop. Tält är ju oftare mindre än en hytt på kryssning.

Det är väl min syn på kryssningar som skiljer sig åt helt enkelt. Det är inte enbart att det är små hytter och sova trångt, det är hela sammanhanget som klingar illa.

Jag har inte själv supit eller härjat när jag och sambon har åkt. Då har det vart för att ha en romantisk helg tillsammans. Kap romantisk det kan bli, men bodde i svit, drack bubbel, åt mat, badade) Och med vännerna har det mer vart party.

Sen gör alla som dom vill oavsett. Bara lite märklig grej att göra med farsan när man är vuxen.

Vandring och sånt går ej att jämföra på det viset.
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Nk) skrev 2020-08-17 10:27:08 följande:
    Det är väl min syn på kryssningar som skiljer sig åt helt enkelt. Det är inte enbart att det är små hytter och sova trångt, det är hela sammanhanget som klingar illa.

Jag har inte själv supit eller härjat när jag och sambon har åkt. Då har det vart för att ha en romantisk helg tillsammans. Kap romantisk det kan bli, men bodde i svit, drack bubbel, åt mat, badade) Och med vännerna har det mer vart party.

Sen gör alla som dom vill oavsett. Bara lite märklig grej att göra med farsan när man är vuxen.

Vandring och sånt går ej att jämföra på det viset.
    Jojo, jag kan väl hålla med om att är det en Ålandskryssning med Birger Jarl (som luktar urin och fylla) så är det en sak. Men det kan ju vara en trevlig kryssning för se som vill slappna av. Och ha varsin hytt. 
  • Anonym (Nk)
    Anonym (Han Solo) skrev 2020-08-17 11:13:41 följande:

Jojo, jag kan väl hålla med om att är det en Ålandskryssning med Birger Jarl (som luktar urin och fylla) så är det en sak. Men det kan ju vara en trevlig kryssning för se som vill slappna av. Och ha varsin hytt. 

Absolut!
  • Akidoki
    Anonym (Nk) skrev 2020-08-17 10:02:45 följande:

Skillnad att åka som pensionär eller en familj. Det gjorde vi med och nej det söps inte i den konstilationen. Men som jag skrev, knappast nåt jag skulle tänka mig göra med min pappa ensam som 23-åring.

Du förstår, barnfamiljerna och pensionärerna är medpassagerare. Din bild av kryssningen som sunkig suparresa får alltså stå för dig.
  • Anonym (Nk)
    Anonym (Han Solo) skrev 2020-08-17 11:13:41 följande:

Absolut!
    Akidoki skrev 2020-08-17 13:39:38 följande:

Du förstår, barnfamiljerna och pensionärerna är medpassagerare. Din bild av kryssningen som sunkig suparresa får alltså stå för dig.

Du förstår, det beror på vilken båt man åker. Det är inte så väldigt många pensionärer eller barnfamiljer som tex åker båten Cinderella tex, och allra mindre en fred och lördag.
  • Liindsi
    Farmir skrev 2020-08-15 12:06:54 följande:

Jag är sambo sedan 7 år med en man som har två döttrar.

Jag har en ganska ok relation med dom. Den äldsta dottern som är 23 år har hela tiden varit i mitt tycke väldigt pappig. Jag har själv aldrig haft kontakt med min far så jag kanske överreagerar.

Nu till min fråga...

Min sambo fyllde 55 år och fick en kryssning till Finland av henne, men istället för att han och jag får åka så är det dom två som reser.

Jag blev väldigt besviken och ledsen när jag såg det. Hon har gjort en tavla där det står att han skulle göra sig redo för en 36 timmars kryssning med henne.

Jag själv skulle aldrig kunna göra så emot tex mina barn. Jag har själv gett bort kryssningar i present men självklart så har det varit med den andra partnern. I min värld så gör man inte så.

Min sambo ser inga problem utan tycker att det är helt ok.

Jag har såklart helt accepterat det men jag sa ändå hur jag känner men fick ingen förståelse.

Vad tycker Ni?

Tycker det låter jättetrevligt! En snäll dotter och roligt att de har sån bra relation och vill umgås. Bra att ingen bad om förlåtelse, för ingen har gjort fel och de har inget att be om ursäkt för. Du är en vuxen kvinna och vill du åka på kryssning med honom så köp en biljett. Men låt dem umgås på tumanhand också. I min värld är du helt fel ute
  • Akidoki
    Anonym (Nk) skrev 2020-08-17 13:55:06 följande:

Absolut!Du förstår, det beror på vilken båt man åker. Det är inte så väldigt många pensionärer eller barnfamiljer som tex åker båten Cinderella tex, och allra mindre en fred och lördag.

Ja, det finns partybåtar.

Märkligt att du tar för givet att det är en sådan båt det handlar om.
Svar på tråden Far och dotter relation