• Farmir

Far och dotter relation

Jag är sambo sedan 7 år med en man som har två döttrar.

Jag har en ganska ok relation med dom. Den äldsta dottern som är 23 år har hela tiden varit i mitt tycke väldigt pappig. Jag har själv aldrig haft kontakt med min far så jag kanske överreagerar.

Nu till min fråga...

Min sambo fyllde 55 år och fick en kryssning till Finland av henne, men istället för att han och jag får åka så är det dom två som reser.

Jag blev väldigt besviken och ledsen när jag såg det. Hon har gjort en tavla där det står att han skulle göra sig redo för en 36 timmars kryssning med henne.

Jag själv skulle aldrig kunna göra så emot tex mina barn. Jag har själv gett bort kryssningar i present men självklart så har det varit med den andra partnern. I min värld så gör man inte så.

Min sambo ser inga problem utan tycker att det är helt ok.

Jag har såklart helt accepterat det men jag sa ändå hur jag känner men fick ingen förståelse.

Vad tycker Ni?

• Svar på tråden Far och dotter relation
  • Anonym (K)

Jag tror du är väldigt gammaldags TS...

• Anonym (K)
    Farmir skrev 2020-08-15 13:41:21 följande:

Tack alla ni som svarat. Jag glömde att skriva att jag har kommit med många förslag om att jag och min sambo ska resa någonstans tillsammans men han vill inte åka utan sin dotter. Jag antar av Era svar att det är också helt normalt. Dottern bor hemma hos oss. Jobbar heltid har egen bil, betalar ingenting hemma. ( det är så synd om henne på grund av att hon blivit mobbad i skolan)

Jag sköter hela hemmet, tvättar och städar även till henne. Jag tror inte att hon vet hur dammsugaren fungerar än mindre att hon kan laga mat.

Men jag ska inte klaga mer. Jag måste försöka tänka positivt och inte störa mig.

Flytta därifrån.
  • Anonym (f)
    Anonym (Kvinna56) skrev 2020-08-16 20:35:04 följande:

Jadu..Sover de i samma hytt också? Klär hon av sig framför honom?

Finns många frågetecken.

Sjukt att du tänker sådär. Jag har rest till asien med min pappa en gång för många år sedan, jag var dock vuxen. Vi delade rum på flera ställen då vi backpackade ihop, dock inte säng. Min son var också med. Han och jag delade säng. Självklart byter man om när den andre inte är i samma rum, man har ju oftast ett badrum? 

Det känns som ett gäng svartsjuka bonusmorsor härinne. Ni tänker inte normalt.
  • Liindsi
    Farmir skrev 2020-08-15 12:06:54 följande:

Jag själv skulle aldrig kunna göra så emot tex mina barn. Jag har själv gett bort kryssningar i present men självklart så har det varit med den andra partnern. I min värld så gör man inte så.

Det är väldigt uppenbart att det handlar om att du inte fick en biljett. Ditt andra inlägg la du bara till för att svartmåla dottern och för att få mer sympatier då du inte fick det medhåll du hoppats på. Nu låtsas du som att det beror på att han inte vill resa med enbart dig, och att det är en av anledningarna till att du reagerar så här omoget, men det är bara en efterhandskonstruktion. Sen är det knappast dotterns fel om han inte vill resa med dig.

Så här skrev du själv i trådstarten -?Jag själv skulle aldrig kunna göra så emot tex mina barn. Jag har själv gett bort kryssningar i present men självklart så har det varit med den andra partnern. I min värld så gör man inte så.?
  • Anonym (Pappas flicka)

Efter att jag förlorat min egen pappa i covid-19 (jag är iof några år äldre än denna dotter) så gör det ont i mig att någon missunnar ett barn att få resa och skapa minnen med sin pappa. Jag åkte varje år med min pappa då mamma inte gillar att flyga/resa och jag är så evigt tacksam att vi han göra vår sista resa över jul. Jag ser tillbaka på fotografier och ler samtidigt som jag gråter. Min pappa är min älskade pappa oavsett hur gammal jag är. Jag saknar honom så oerhört mycket. Livet är för kort för att bråka om småsaker och missunna andra att göra mer av det som gör dem lyckliga.

Ser inget perverst i att umgås med sin förälder eller dela hotellrum. Det säger nog mer om er bakgrund och händelser ni varit med om än ts sambo och dotter. Att ni ens kan dra de parallellerna?

Sov gott pappa. Tack för att du alltid fanns vid min sida och stöttade mig <3

• Anonym (Kvinna56)
    Anonym (f) skrev 2020-08-17 14:24:29 följande:

Sjukt att du tänker sådär. Jag har rest till asien med min pappa en gång för många år sedan, jag var dock vuxen. Vi delade rum på flera ställen då vi backpackade ihop, dock inte säng. Min son var också med. Han och jag delade säng. Självklart byter man om när den andre inte är i samma rum, man har ju oftast ett badrum? 

Det känns som ett gäng svartsjuka bonusmorsor härinne. Ni tänker inte normalt.

Verkligen...känner en person som har sex med sin mamma. Han är 20 och hon 40.

Såklart inte många som han berättat för. Ja utanför normen men det finns.

Är själv inte mamma eller bonus.

Sen behöver det ju inte förekomma här...
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Kvinna56) skrev 2020-08-17 16:09:21 följande:

Wow, du känner denna person alltså. Är det en typisk vän till dig, skulle du säga?
  • Anonym (Kvinna56)

[quote=80590178][quote-nick]Anonym (Han Solo) skrev 2020-08-17 16:32:53 följande:[/quote-nick]Wow, du känner denna person alltså. Är det en typisk vän till dig, skulle du säga?

Vet inte vad typisk är. Men har inga manliga vänner i övrigt. Vi lärde känna varandra av en slump kan man säga. Han bor inte i min stad

• Anonym (f)
    Anonym (Kvinna56) skrev 2020-08-17 16:09:21 följande:

Ja, säkert är det jättevanligt, och självklart är det så det måste vara om far och dotter vill resa ihop. Finns inga andra anledningar. 
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Kvinna56) skrev 2020-08-17 17:43:21 följande:

[quote=80590178][quote-nick]Anonym (Han Solo) skrev 2020-08-17 16:32:53 följande:[/quote-nick]Wow, du känner denna person alltså. Är det en typisk vän till dig, skulle du säga?

Vet inte vad typisk är. Men har inga manliga vänner i övrigt. Vi lärde känna varandra av en slump kan man säga. Han bor inte i min stad

Du vet inte vad typisk är? Det jag menar är om du har fler vänner som idkar incest?

Är dom förståndshandikappade?

Har du påpekat för din vän om olämpligheten att ha en sexuell relation med sin mor?
Svar på tråden Far och dotter relation