• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Perssonlund

Jag känner mig som en första gångs förälder... har en son på 10 och en dotter på 7....

Nu sitter jag här ochfunderar...upptäckte lite blod strimmor när jag var på toa... jätte ljusrosa. Inte mkt men lite...

Har haft missfall innan. Jag vet att d sägs vara vanligt.. och så, men när man inte haft d med dom andra så blir man ju ändå lite orolig... skulle haft ägglossning nu egentligen. Kanske inte ens har något med det att göra....

Jag undrar i alla fall hur det går för er andra med graviditeten och så :)

• fruitloop
    Perssonlund skrev 2020-12-20 10:58:37 följande:

Jag känner mig som en första gångs förälder... har en son på 10 och en dotter på 7....

Nu sitter jag här ochfunderar...upptäckte lite blod strimmor när jag var på toa... jätte ljusrosa. Inte mkt men lite...

Har haft missfall innan. Jag vet att d sägs vara vanligt.. och så, men när man inte haft d med dom andra så blir man ju ändå lite orolig... skulle haft ägglossning nu egentligen. Kanske inte ens har något med det att göra....

Jag undrar i alla fall hur det går för er andra med graviditeten och så :)

Är det bara strimmor så är det ingen fara <3 

Jag har fått 3 mf/ma i år, men blödde inget litet innan dem, men nu som gravid för fjärde gången så får jag lite blod i flytningarna varje dag, men bebis hjärta tickar för fullt på ultraljud =) 

Förstår fullt din oro! Men livmodertappen är extra full av blod nu, och kan lätt blöda. Sedan blir slemhinnorna lätt torra och kan blöda. 

Hoppas det inte ökar med blod! 
  • Perssonlund
    fruitloop skrev 2020-12-20 11:14:25 följande:

Är det bara strimmor så är det ingen fara <3 

Jag har fått 3 mf/ma i år, men blödde inget litet innan dem, men nu som gravid för fjärde gången så får jag lite blod i flytningarna varje dag, men bebis hjärta tickar för fullt på ultraljud =) 

Förstår fullt din oro! Men livmodertappen är extra full av blod nu, och kan lätt blöda. Sedan blir slemhinnorna lätt torra och kan blöda. 

Hoppas det inte ökar med blod! 

Tack för ditt svar. Nä vi får hoppas att det håller sig till lite ljusastimmor. Det kanske inte är någon fara men det är så lätt att oroa sig.
  • Morotochgurka

Hej alla gravida! Plussade för en vecka sen så hoppar in här :D har bara känt mig väldigt väldigt trött denna vecka men annars är allt som ?vanligt?

• HEL

Hej! Är gärna med här och i facebookgruppen om det fortfar finns plats. :) Plussade för fem dagar sedan, gravid genom IVF. Mitt fjärde barn, sambons första.??

• Ettglasvatten

Mår illa när jag ätit, magen krånglar, molvärk som kommer och går. Har börjat känna mig nere.. (har ångest i bagaget.) Många konstiga tankar som far genom huvudet. Är jag ensam om att känna med nedstämd till och från?

• isabelle81
    SpändFörväntan skrev 2020-12-19 00:05:37 följande:

Jag gjorde ett VUL i vecka 7 (6+5) förra graviditeten och då syntes ett tickande hjärta :)

Jag är 38 och känner likadant, tror jag slutade fylla år när jag väl hade fyllt 27 :D

Tack för svar :)
  • Maximin

Ni som bokat VUL i tidig vecka, hur & var har ni gjort?

Under förra graviditeten med sonen fick vi göra 2 tidiga då vi haft missfall innan.

Är ju såklart lika orolig nu. Godkänner landstinget ?oro? som anledning till tidigt VUL?

• Morotochgurka
    Maximin skrev 2020-12-20 22:31:27 följande:

Ni som bokat VUL i tidig vecka, hur & var har ni gjort?

Under förra graviditeten med sonen fick vi göra 2 tidiga då vi haft missfall innan.

Är ju såklart lika orolig nu. Godkänner landstinget ?oro? som anledning till tidigt VUL?

Annars kan du boka privat om dom inte godkänner :)
  • Slinkann

Hej!

Jag hoppar gärna in här???? Väntar nummer 3 med BF 23/8.

Har två grabbar...en liten huligan på 1 år och 9 mån och en cooling på 10 år.

Är fortfarande lite i chock då den lilla sonen blev till genom ivf efter 3,5 års försök. Men vi är väldigt glada??

Svar på tråden BF Augusti 2021