• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • isabelle81
    SpändFörväntan skrev 2020-12-24 14:55:34 följande:

Hos Ondrasek i Sundsvall :)

Tack för ditt svar! Aha ser att det är en privat läkarmottagning? De sa ingenting om att det var för tidigt?
  • jowald
    Holy93 skrev 2020-12-24 20:16:00 följande:

Satte så fint kaviar på ägghalvorna här hemma idag till jullunchen. Usch det smakade verkligen RÅ fisk, höll på att kräkas vid bordet! Jag som brukar gilla kaviar annars haha

Haha så komiskt. Här är det tvärtom, gillar inte kaviar annars men kaviar på äggen på julbordet var gudomligt goda:)
  • Anonym (Milla)
    Anonym (hoppfull) skrev 2020-12-22 23:45:11 följande:

Någon här som har relativt tätt mellan barn och kan rekommendera en bra syskonvagn? Helst med lååång sufflett och vanlig sittdel :)

Carena Visby har vi haft. 13 månader mellan våra två äldsta, så vi fick användning av den ett bra tag
  • SpändFörväntan
    isabelle81 skrev 2020-12-25 21:18:42 följande:

Tack för ditt svar! Aha ser att det är en privat läkarmottagning? De sa ingenting om att det var för tidigt?

Ja precis, det är en privat mottagning. Nej, men dom gör ju bara ett sådant ultraljud för att kolla så att graviditeten sitter rätt (alltså i livmodern och inte i en av äggstockarna).

Vill man vara säker på att kunna se ett hjärta så bör man nog avvakta till vecka 8. Jag har valt att vänta till vecka 8 den här gången.
  • Hallonfrossa
    isabelle81 skrev 2020-12-23 21:58:19 följande:
    Grattis!! Samma bf här men nr 5 för mig :) Förra (-19) var sista men men lyckades förhandla till mig en till ;) Vi var eg klara efter tredje också haha.

Hur gamla är dina andra? Jag blir 40 nästa år och blir mitt tredje snitt så kommer sterilisera mig.
    Tack det samma :) vi fick oxå en -19 och de skulle vara vår sista men det lev visst en till :) mina andra är födda 
    -07
    -09
    -14
    -16
    -17
    -19
    men sen blir de inte fler, har inte plats för fler, fyller 34 när bebis kommer så känns lagom :)
  • Ello80

Plussade 21/12 har bf 30/8.

Gick på fertilitetsutredning då jag opererat i livmodern två gånger och jag är 40. Jag gjorde ett prostegeronprov 15/12. Tyckte det va lönlöst då jag inte fått någon glad gubbe på ÄL test denna månaden. Fortsatte testa och plötsligt förra söndagen fick jag en glad gubbe på ÄL test. Jag blev överlycklig. Dagen efter ringer min läkare å säger att mitt prov va skyhögt 15/12. Jag berättade om det positiva ÄL-provet dagen innan. Då sa hon bara, köp ett grav test. Va på jobbet och blev helt darrig. Åkte till apoteket på Maxi efter jobbet och kunde inte ens hålla mig till jag kom hem. Så där på toaletten på Maxi fick jag ett pluss ????????

• Hallonfrossa
    Ello80 skrev 2020-12-26 20:21:20 följande:

Gick på fertilitetsutredning då jag opererat i livmodern två gånger och jag är 40. Jag gjorde ett prostegeronprov 15/12. Tyckte det va lönlöst då jag inte fått någon glad gubbe på ÄL test denna månaden. Fortsatte testa och plötsligt förra söndagen fick jag en glad gubbe på ÄL test. Jag blev överlycklig. Dagen efter ringer min läkare å säger att mitt prov va skyhögt 15/12. Jag berättade om det positiva ÄL-provet dagen innan. Då sa hon bara, köp ett grav test. Va på jobbet och blev helt darrig. Åkte till apoteket på Maxi efter jobbet och kunde inte ens hålla mig till jag kom hem. Så där på toaletten på Maxi fick jag ett pluss ????????

Stort grattis :)
  • LillaHjärtat2
    Ello80 skrev 2020-12-26 20:21:20 följande:

Åh vad roligt, stort grattis!!!!
  • Eliinaw

Hej där! Kul att läsa era inlägg i detta forum. Jag väntar mitt andra barn BF 7/8 :)

• Anonym (hoppfull)
    Anonym (Milla) skrev 2020-12-26 12:44:27 följande:

Carena Visby har vi haft. 13 månader mellan våra två äldsta, så vi fick användning av den ett bra tag

Hur upplevde du den? den är ganska bred, tänkte i affärer och så? :) var körde ni den mest i för miljö? Förlåt för massa frågor men bor i stan och åker i vanliga fall (när det inte är pandemi) mycket kollektivtrafik. Samtidigt så är vi ofta på landet med mer eller mindre kompakta grusvägar och en å annan skogsstig.
Svar på tråden BF Augusti 2021