Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?
Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?
Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion
Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?
Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion
Jag bryr mig inte om att ni umpar er fulla med kemikalier så länge ni inte skadar andra.
Men det är för jävligt att ni är med och investerar i grov kriminalitet som leder till ett allt mer våldsamt samhälle. Skjutningarna beror på att man slåss om era pengar - ni fattar det va?
Odla för all del marijuana hemma, bli pillerberoende på riktiga läkemedel hos vårdcentralens staffetläkare. Men var snäll och sluta stötta den grova kriminaliteten, så att jag och mina barn kan gå säkra ute.
Jag tycker att ni är vidriga för det är eran partykonsumtion på Östermalm som bidrar till skottlossningar och avrättningar av unga killar i förorterna. Om ni hade framställt skiten själva - visst - gör vad fan ni vill, men när ni köper från småkillar som utnyttjas av olika gäng så bidar ni till den kalabalik vi kan läsa om i tidningen på en daglig basis.
Men de är väl fortfarande en del av kriminella ligor? Eller menar du att alla dessa vuxna langare odlar själv?
Dom med väl ordnade liv, jobb och över 25 som går och köper av någon som inte nått puberteten och pratar som en hjärn skadad boxare är rätt lätt räknade.
Om man inte tänker på den som säljer direkt så tänker man åtminstone på sig själv. Handlar man av någon vuxen
Är dom i regel mer säkerhets medvetna och mindre risk att dom har span på sig.
Kidsen kan ha snuten 20 meter bakom sig i full uniform ovetandes. Ortens grabbar säljer nästan uteslutande gräs.
Vilken idiot tar fram en gås på en fest förutsatt att inte alla står och knarka öppet?
Tänk om tänk rätt.
Men de är väl fortfarande en del av kriminella ligor? Eller menar du att alla dessa vuxna langare odlar själv?
Ni förstör samhället genom att stödja kriminell verksamheten! Så tack för det.. Tycker att straffen för att knarka och för personligt innehav är lite för låga i Sverige.
Men fortsätt gärna att stödja talibanernas knarkhandel
Ni förstör samhället genom att stödja kriminell verksamheten! Så tack för det.. Tycker att straffen för att knarka och för personligt innehav är lite för låga i Sverige.
Men fortsätt gärna att stödja talibanernas knarkhandel
Fast setVerklighetsfrånvarande i dess renaste form.
För högre straff har ju hjälpt så mycket på andra ställen.
Vad gör det om man höjer straffen för innehav av eget bruk, blir ju iaf nästan tandlös lag ändring, så nötter ska kunna känna en falsk säkerhet. Medan dom otrevligaste spelarna på plan tjänar bättre.
Du talar ju imot dig själv indirekt
Straffet hjälper inte individen nej, men som signal från samhällets sida så skulle jag gärna se att man agerade hårdare mot eget bruk!
Med tanke på hur mycket brukarna av narkotika kostar samhället.. Alla tonåringar som årligen skjuts ihjäl, och nu senast i somras en oskyldig tolvårig flicka. För att inte tala om det systemhotande inslaget som de kriminella nätverken utgör idag. Kan upplysa om att vi inte lever på sjuttiotalet längre.
Ja en starkare markering tack! Det ståt inte i motsats på något sätt till hjälp mot missbruk.
Fast utan hjälpen så har straffet absolut ingen effekt.