• Jlund

Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?

Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?

Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion

• Svar på tråden Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?
  • Anonym (luifwe)
    amaliaj skrev 2020-11-29 18:00:24 följande:

Jag bryr mig inte om att ni umpar er fulla med kemikalier så länge ni inte skadar andra.

Men det är för jävligt att ni är med och investerar i grov kriminalitet som leder till ett allt mer våldsamt samhälle. Skjutningarna beror på att man slåss om era pengar - ni fattar det va?

Odla för all del marijuana hemma, bli pillerberoende på riktiga läkemedel hos vårdcentralens staffetläkare. Men var snäll och sluta stötta den grova kriminaliteten, så att jag och mina barn kan gå säkra ute.

TACK, äntligen en som faktiskt förstår hur verkligheten fungerar!
  • Xlr8
    Anonym (luifwe) skrev 2020-11-29 19:29:22 följande:

Jag tycker att ni är vidriga för det är eran partykonsumtion på Östermalm som bidrar till skottlossningar och avrättningar av unga killar i förorterna. Om ni hade framställt skiten själva - visst - gör vad fan ni vill, men när ni köper från småkillar som utnyttjas av olika gäng så bidar ni till den kalabalik vi kan läsa om i tidningen på en daglig basis. 

Dom med väl ordnade liv, jobb och över 25 som går och köper av någon som inte nått puberteten och pratar som en hjärn skadad boxare är rätt lätt räknade.

Om man inte tänker på den som säljer direkt så tänker man åtminstone på sig själv. Handlar man av någon vuxen

Är dom i regel mer säkerhets medvetna och mindre risk att dom har span på sig.

Kidsen kan ha snuten 20 meter bakom sig i full uniform ovetandes. Ortens grabbar säljer nästan uteslutande gräs.

Vilken idiot tar fram en gås på en fest förutsatt att inte alla står och knarka öppet?

Tänk om tänk rätt.
  • Ignoramus

Men de är väl fortfarande en del av kriminella ligor? Eller menar du att alla dessa vuxna langare odlar själv?

Xlr8 skrev 2020-11-29 20:30:27 följande:

Dom med väl ordnade liv, jobb och över 25 som går och köper av någon som inte nått puberteten och pratar som en hjärn skadad boxare är rätt lätt räknade.

Om man inte tänker på den som säljer direkt så tänker man åtminstone på sig själv. Handlar man av någon vuxen

Är dom i regel mer säkerhets medvetna och mindre risk att dom har span på sig.

Kidsen kan ha snuten 20 meter bakom sig i full uniform ovetandes. Ortens grabbar säljer nästan uteslutande gräs.

Vilken idiot tar fram en gås på en fest förutsatt att inte alla står och knarka öppet?

Tänk om tänk rätt.

• Xlr8
    Ignoramus skrev 2020-11-29 20:32:29 följande:

Men de är väl fortfarande en del av kriminella ligor? Eller menar du att alla dessa vuxna langare odlar själv?

Du har ett val antingen köper du billigaste möjligt kidsen hög risk.

Vuxen random, köper troligen av någon liga mindre troligt att det är kidsen. Medel risk.

Vuxen som du kollar upp ordentligt/känner. Säljer endast till några få kunder. Otroligt seriös, odlar eller smugglar själv. Han vill involvera så få som möjligt för att minska riskerna för han själv, har ofta fru barn och jobb.

Räkna med att köpa större mängder åt gången.

Han säljer troligen inte femmor snarare femtio g.

Minimal risk men kostar mer.

Om jag köper skulle jag köpa av den sista.

Om priset blir dubbelt skiter jag i. Det skulle det vara värt för att inte torska.

Om jag nu skulle bruka droger, vilket jag inte gör.
  • Anonym (Ja)
    Jlund skrev 2020-11-27 04:34:48 följande:

Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?

Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion

Ni förstör samhället genom att stödja kriminell verksamheten! Så tack för det.. Tycker att straffen för att knarka och för personligt innehav är lite för låga i Sverige.

Men fortsätt gärna att stödja talibanernas knarkhandel
  • Xlr8
    Anonym (Ja) skrev 2020-11-29 21:24:59 följande:

Ni förstör samhället genom att stödja kriminell verksamheten! Så tack för det.. Tycker att straffen för att knarka och för personligt innehav är lite för låga i Sverige.

Fast set
    Anonym (Ja) skrev 2020-11-29 21:24:59 följande:

Verklighetsfrånvarande i dess renaste form.

För högre straff har ju hjälpt så mycket på andra ställen.

Vad gör det om man höjer straffen för innehav av eget bruk, blir ju iaf nästan tandlös lag ändring, så nötter ska kunna känna en falsk säkerhet. Medan dom otrevligaste spelarna på plan tjänar bättre.

Du talar ju imot dig själv indirekt
  • Anonym (Ja)
    Xlr8 skrev 2020-11-30 08:40:17 följande:

Fast setVerklighetsfrånvarande i dess renaste form.

För högre straff har ju hjälpt så mycket på andra ställen.

Vad gör det om man höjer straffen för innehav av eget bruk, blir ju iaf nästan tandlös lag ändring, så nötter ska kunna känna en falsk säkerhet. Medan dom otrevligaste spelarna på plan tjänar bättre.

Du talar ju imot dig själv indirekt

Utveckla? Hjälpt mycket? Det är ett straff vi pratar om, inte någon hjälp för individen.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Ja) skrev 2020-11-30 09:45:38 följande:
    Utveckla? Hjälpt mycket? Det är ett straff vi pratar om, inte någon hjälp för individen.
    Fast utan hjälpen så har straffet absolut ingen effekt. Man kan inte straffa ut ett missbruk, det fungerar inte så. Snarare blir missbruket snarare värre av ett straff, personen hamnar desutom längre från samhället.
  • Anonym (Ja)

Straffet hjälper inte individen nej, men som signal från samhällets sida så skulle jag gärna se att man agerade hårdare mot eget bruk!

Med tanke på hur mycket brukarna av narkotika kostar samhället.. Alla tonåringar som årligen skjuts ihjäl, och nu senast i somras en oskyldig tolvårig flicka. För att inte tala om det systemhotande inslaget som de kriminella nätverken utgör idag. Kan upplysa om att vi inte lever på sjuttiotalet längre.

Ja en starkare markering tack! Det ståt inte i motsats på något sätt till hjälp mot missbruk.

• Anonym (Ja)
    Anonym (gg) skrev 2020-11-30 11:07:26 följande:

Fast utan hjälpen så har straffet absolut ingen effekt.

Vad jag menade var att ett straff är ett straff. Det utdelas av en domstol i första hand som ett straff för någonting brottsligt. Det primära syftet med en straffpåföljd är att just slå ned på och straffa brottsliga handlingar, det är därför strafflagen existerar. Det pratar man dock gärna inte om! Man pratat om kriminal-vård.

Sen kan andra syften med kriminalpolitiken också finnas. Förebyggande insatser, vård etc.

Men i min värld kommer straffet först.
Svar på tråden Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?