Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?
Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?
Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion
Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?
Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion
En liten dos förakt men mest medlidande. Jag hoppas att inga barn finns med i bilden och lämnar er sedan åt ert öde. Skulle inte öppna ett samtal eller söka kontakt på något vis. Meningslöst att diskutera med en knarkare.
Dömer dem har jag inte gjort. Det innebär ju att jag ser personerna som mindre värda eller liknande, vilket jag ju inte gör. däremot att det eventuellt kan gå dåligt för dem, är ju ett faktum.
Du kan inte ha kunskap om hur droger fungerar mentalt utifrån ett eget perspektiv, nej.
Frågan om psykisk ohälsa vad pga du skrevs om psykisk ohälsa.
Och steg två, det var en fråga som är enkel att svara ja/nej på, dock skulle det förklara en hel del med det massa intag av olika substanser.
Du läste in nått som inte ens existerade, bara en sådan sak.
Det som du kallar förminska, kallar jag för fakta, fakta är att få procent går och bli missbrukare.
Som jag sade, om man skulle gå med min erfarenhet, så säger den just detta.
Dock är jag inte så korkad och tro det är så, utan jag vet att på cannabis är det ~4%(Källa:NIDA) som får en problematisk konsumtion av cannabis.(Cannabis är förövrigt den ÖVERLÄGSET största drog efter alkohol)
Och att dessa har en hel del problematik.
Och vad jag har, är just sakligheten i diskussionen, inte en åsikt utan grund.
I den sakligheten är det fakta jag ger dig, vet inte riktigt varför du är såpass upprörd över fakta.
Verkar som du vill läsa in annat än det jag skriver, sluta med det.
Det är ju mer än lovligt självförhärligande av dig att tro att dina privata gissningar är mer exakta än när nästan 700 kroganställda i Stockholm intervjuas i en studie.
Ungefär hälften av de kriganställda har någon gång under det senaste halvåret sett någon kroggäst som verkar påverkad av droger.
Det är ganska långt ifrån gissningen att "85% tar både det ena och det andra" innan de går ut.
Vadan detta behov av att försöka trivialisera droger?
Alkohol orsakar upp till 80% av allt våld i hemmen, så man får lite perspektiv på vad som är vad.
I den sakliga diskussionen så är inte fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus ens som nått meningslöst.
Om nu du inte bara bestämt dig att argument är inget att bry sig om, och fakta, forskning..... är saker som man inte heller ska bry sig om.