• Jlund

Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?

Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?

Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion

• Svar på tråden Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?
  • Anonym (gg)
    klyban skrev 2020-11-28 23:12:37 följande:

Heroin är en parentes mot de droger som verkligen används, och överlägset nummer ett är cannabis.

Men ja, heroin har en större problematik.

Cannabis har vi diskuterat förr tror jag, jag är inte emot cannabis som medicin, har själv neurologiska smärtor där det hjälper mig bättre än opioder. Har heller aldrig haft ett beroende av cannabis, tycker inte om ruset det ger.
  • Shameless
    Jlund skrev 2020-11-27 04:34:48 följande:

Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?

Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion

Helt okej.
  • Allis1000
    klyban skrev 2020-11-28 10:32:50 följande:

Tyvärr är det åsikter som saknar en saklig grund och är byggt på okunskap och bias om nått man inget vet om

Ja, du får hata droger, men om man gör det av fel anledningar, blir det inte rätt konstigt?

Jag menar då att man pratar om saker som inte ens existerar delvist eller helt.

Att man inte tycker om droger går även göra med kunskap, tystar dig inte, utan utbildar dig om vad som är vad.

Att inte vilja ta droger eller tom hata dom, det går alldeles utmärkt även med fakta.

Du biter dig fast som en igel. Förnumstig liten Besserwisser.

Du har ingen aning om min kunskap. Jag har bra mycket mer personlig erfarenhet av droger än du. Du som inte provat droger säger du.

Du bara spyr ur dig att andra människor inte har kunskap eller erfarenhet om vad de pratar om. Du har ingen aning!!!

Släpp betet nu Klyban! Sluta bita dig fast som en autistisk grävling! Lär dig var gränserna går!

Droger är skit! Folk som tar droger slutar utvecklas. Jag tycker de är jättetråkiga. Jag vill umgås med genuina människor.

Tack o hej från mig Klyban! Nu pausar jag tjafset med dig! Adjö!
  • klyban
    Anonym (gg) skrev 2020-11-28 23:27:17 följande:
    Cannabis har vi diskuterat förr tror jag, jag är inte emot cannabis som medicin, har själv neurologiska smärtor där det hjälper mig bättre än opioder. Har heller aldrig haft ett beroende av cannabis, tycker inte om ruset det ger.

Tycker inte heller om ruset det ger, men hjälpte mig förbi en svår ryggsmärta.
    Dock säger man inte mycket med att lyfta heroin, även om det har helt klart en större destruktivitet.

Sen partyar man nog inte på heroin speciellt ofta, känns inte så i alla fall.
    Utan där dominerar centralstimulerande helt klart.
    Fattar inte heller de som partyar på cannabis, låter bara jobbigt faktiskt.

• klyban
    Allis1000 skrev 2020-11-29 08:00:18 följande:
    Du biter dig fast som en igel. Förnumstig liten Besserwisser.
    Du har ingen aning om min kunskap. Jag har bra mycket mer personlig erfarenhet av droger än du. Du som inte provat droger säger du.
    Du bara spyr ur dig att andra människor inte har kunskap eller erfarenhet om vad de pratar om. Du har ingen aning!!!
    Släpp betet nu Klyban! Sluta bita dig fast som en autistisk grävling! Lär dig var gränserna går!

Droger är skit! Folk som tar droger slutar utvecklas. Jag tycker de är jättetråkiga. Jag vill umgås med genuina människor.

Tack o hej från mig Klyban! Nu pausar jag tjafset med dig! Adjö!

Kan du skriva om ditt inlägg med nått sakligt och utan ad hominem?
    Och arguments för sak och inte person?
    För du är medveten att min person är inget argument för nått?

Jag har omfattande kunskaper i ämnet, kanske det är det som skrämde dig och för den sakliga diskussionen.
    Men adjö och Hej då, då!

Men du får gärna komma tillbaka till den sakliga diskussionen.

• Anonym (gg)
    klyban skrev 2020-11-29 12:57:59 följande:

Tycker inte heller om ruset det ger, men hjälpte mig förbi en svår ryggsmärta.
    Dock säger man inte mycket med att lyfta heroin, även om det har helt klart en större destruktivitet.

Sen partyar man nog inte på heroin speciellt ofta, känns inte så i alla fall.
    Utan där dominerar centralstimulerande helt klart.
    Fattar inte heller de som partyar på cannabis, låter bara jobbigt faktiskt.

Centralstimulerande är ju nästan mer destruktivt för psyket och kroppen än vad heroin är. För en del tar det kanske dock längre tid att bli beroende, men min första centralstimulerande var crystal meth, och den blev i alla fall jag beroende av ganska omedelbart. Jag slutade dock med den efter en kort tid pga att jag lämnade landet där det fanns mycket tillgång, i sverige är det ju ingen vanlig drog.

Jag har träffat en hel del greker och engelsmän som tagit heroin mer i festsammanhang, men beroendet kommer ju oftast ganska fort.
  • klyban
    Anonym (gg) skrev 2020-11-29 13:12:25 följande:
    Centralstimulerande är ju nästan mer destruktivt för psyket och kroppen än vad heroin är. För en del tar det kanske dock längre tid att bli beroende, men min första centralstimulerande var crystal meth, och den blev i alla fall jag beroende av ganska omedelbart. Jag slutade dock med den efter en kort tid pga att jag lämnade landet där det fanns mycket tillgång, i sverige är det ju ingen vanlig drog.

Jag har träffat en hel del greker och engelsmän som tagit heroin mer i festsammanhang, men beroendet kommer ju oftast ganska fort.

Bara om man överdriver sin konsumtion och man tar vid valda tillfällen, då kommer den inte nära den problematik som heroin har.
    Sen har du en del av dess centralstimulerade som inte går ta mer än 4ggr per år och om de ska få full effekt.(och en del tror det går ta oftare och trycker i sig massa mediciner på detta)

Låter konstigt att ta heroin för party, möjligtvis tillsammans med en centralstimulerande.

Meth börjar säljas mer och mer faktiskt, men det är verkligen en parentes fortfarande.

• Xenia
    Anonym (Krog/resturang) skrev 2020-11-28 12:55:12 följande:
    Du dömer de människor som partydroger och antar att det eventuellt kommer gå dåligt för dom, därav din irritation på att jag skulle normalisera detta är jag absolut inte har gjort det.

Klart jag kan ha kunskap om ämnet även om jag inte har brukat droger. Annat är bara dumt att säga.

Jag blandar inte mig i vad vuxna människor gör på krogen, jag är inte där för att avråda eller råda gällande olika preparat som berusar. Jag är där för att hålla i stora event och ta hand om gäster och se till så att festen är i gång och att gästerna har det roligt.

Jag förstår inte varför du påstår att jag skulle normalisera det hela.
    Men hur kan du veta att 85% partyknarkar? Hänger de på bardisken eller sitter vid bordet och snortar kokain?
  • Anonym (gg)
    klyban skrev 2020-11-29 13:30:15 följande:

Bara om man överdriver sin konsumtion och man tar vid valda tillfällen, då kommer den inte nära den problematik som heroin har.
    Sen har du en del av dess centralstimulerade som inte går ta mer än 4ggr per år och om de ska få full effekt.(och en del tror det går ta oftare och trycker i sig massa mediciner på detta)

Låter konstigt att ta heroin för party, möjligtvis tillsammans med en centralstimulerande.

Meth börjar säljas mer och mer faktiskt, men det är verkligen en parentes fortfarande.

Vad menar du med 4 ggr per år? Alla går att ta hela tiden om man vill, men tex ecstacy förlorar effekten om man tar det ofta, pga det förstör dina dopaminreceptorer, vilket även amfetamin och kokain gör f.ö. fast i lägre grad. Där går det på hjärta och kärl först. De är neurotoxiska allihop. Vilka mediciner pratar du om?

Mitt ex fick hjärtstillestånd av ecstacy i normal dos f.ö., så det finns all anledning att vara försiktig. Han har inga underliggande sjukdomar, den sortens ecstacy visade sig sedan ha tagit livet av ganska många människor. 
  • Anonym (gg)
    klyban skrev 2020-11-29 13:30:15 följande:

En lägre dos heroin för någon som är hyfsat van vid heroin kan kännas lite uppåt och euforiskt. Alla tar ju inte så de ligger utslagna och medvetslösa.
Svar på tråden Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?