Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?
Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?
Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion
Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?
Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion
Hur ser ni på er själva? Låter det bättre att kalla sig partyknarkare än bara knarkare? Jag ser inte knarkare som vedervärdiga. Jag ser dem som svaga individer. Det finns mycket i livet som kan göra en människa så skör att droger blir lockande. Man ska inte döma människor som tappat fotfästet om man inte vet orsaken.
Hur ser ni på er själva? Låter det bättre att kalla sig partyknarkare än bara knarkare? Jag ser inte knarkare som vedervärdiga. Jag ser dem som svaga individer. Det finns mycket i livet som kan göra en människa så skör att droger blir lockande. Man ska inte döma människor som tappat fotfästet om man inte vet orsaken.
Det kan höra ungdomen till att partyknarka lite och testa gränserna, experimentera och vara nyfiken... där kan jag ändå ha viss förståelse. MEN, efter 30 är det ju bara patetiskt och tragiskt om man fortfarande håller på. Sen ska man ju vara medveten om att man är med och sponsrar kriminaliteten i samhället. Man får vara ovanligt korkad om man inte ser den kopplingen.
Det kan höra ungdomen till att partyknarka lite och testa gränserna, experimentera och vara nyfiken... där kan jag ändå ha viss förståelse. MEN, efter 30 är det ju bara patetiskt och tragiskt om man fortfarande håller på. Sen ska man ju vara medveten om att man är med och sponsrar kriminaliteten i samhället. Man får vara ovanligt korkad om man inte ser den kopplingen.
[quotew=80792843][quote-nick]Jlund skrev 2020-11-27 21:36:06 följande:[/quote-nick]Fast vem har sagt att ingen ser den kopplingen? Då tycker du halva Holland, Tyskland och Frankrikes äldre än 30 är tragiska och patetiska[/quote]
Japp, det är patetiskt (speciellt när äldre håller på). Och korkat. Sen om så halva Holland, Tyskland och Frankrike (varför tar du upp just dessa länder?) partyknarkar skiter jag ärligt talat i. Tur att det även finns folk som tänker längre än näsan räcker...
Fast vem har sagt att ingen ser den kopplingen? Då tycker du halva Holland, Tyskland och Frankrikes äldre än 30 är tragiska och patetiska
Alla missbruk börjar som partyunderhållning. Även rökning, att "feströka". Sedan blir det party varje fredag- och lördagskväll varje vecka. En rökare t ex som "feströker" varje fredag- och lördagnatt klassas ändå som rökare om t ex en läkare ska operera patienten och måste sluta. En rökare är en rökare även om det röks varje lördag. Likaså med knark. En knarkare är en knarkare om det knarkas varje gång på fest. En ickeknarkare är någon som kanske EN gång prövar en drog (på fest eller inte) och sedan aldrig mer. Jag tycker man är knarkare om man regelbundet knarkar och i vilket sammanhang spelar ingen roll eftersom lika mycket knark kommer in i kroppen oavsett om du samtidigt är full på fest, social med folk, eller sitter ensam hemma. Det är obetydligt vilket sammanhang man knarkar, super eller röker, det är bara en ursäkt som man säger till sig själv i självförnekelse att "eftersom jag är i ett socialt sammanhang när jag drogar mig så har jag INGA problem" ????