• Jlund

Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?

Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?

Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion

• Svar på tråden Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?
  • klyban
    Anonym (gg) skrev 2020-11-28 10:46:00 följande:
    Men snälla du, om du inte knarkat så borde du knappt ens uttala dig, jag har haft missbruksproblem i 15 år, nu varit ren i 8 år. Droger jag tagit är hasch, alla opioder som finns, amfetamin, kokain, ecstacy, mdma, 10 olika bensosorter inklusive kinesiska "lagliga" och andra kinesiska droger som inte finns här, lsd, crystal meth, svampar av olika slag, amfetamin, alla adhd-mediciner man kan få, lyrica osv osv osv

Jag ser både anständig och bra ut, har en utbildning och är fast anställd, har familj osv. Men missbruket har ju haft stora psykiska följder för mig. Naiv är jag inte, det är precis tvärtom. 

Mitt missbruk startade med partyknarkande för övrigt, ungefär hälften av de jag partyknarkade med av mina närmaste vänner/kontakter har fått livslånga missbruksproblem.

Det är liksom mer till missbruk än att man blivit beroende eller inte.

Det har psykiska följder ofta som är svåra att förklara för någon som aldrig tagit droger.

Och min erfarenhet är den precis omvända, och procentuellt så är det väldigt få som blir missbrukare.
    Låter som du har en psykisk ohälsa i botten, stämmer det?
    De är tyvärr mycket mer benägna att överdriva, och då blir det aldrig bra.

• Anonym (gg)
    klyban skrev 2020-11-28 11:38:00 följande:

Och min erfarenhet är den precis omvända, och procentuellt så är det väldigt få som blir missbrukare.
    Låter som du har en psykisk ohälsa i botten, stämmer det?
    De är tyvärr mycket mer benägna att överdriva, och då blir det aldrig bra.

Nej, Klyban, du verkar däremot lida av ett missbruksproblem, folk med missbruk i botten tenderar att försköna missbruk och förminska sitt problem.
  • Xlr8

Jag kommer nog lämna det partyt om jag märker.

Om något händer eller polis kommer skulle det ev ge mig problem att bli associerad med er.

Någon som röker ngt så andra ofrivilligt kan bli påverkade/utslag på drogtester etc är vidriga.

Och det borde vara skott pengar på dom som lämnar kanyler, så andra kan av misstag sticka sig på dom

Så länge ni håller det på en vettig nivå bryr jag mig inte.

Men det är samma som med alkohol.

Redigt fulla människor har jag inget för heller.

• klyban
    Anonym (gg) skrev 2020-11-28 11:46:12 följande:
    Nej, Klyban, du verkar däremot lida av ett missbruksproblem, folk med missbruk i botten tenderar att försköna missbruk och förminska sitt problem.

Det är för få procentuellt som blir missbrukare för din tes ska fungera.
    Min erfarenhet är 100%, och betvivlar inte för en sekund att du har en annan.
    Men att du inbillar dig att de få som är missbrukare skulle stödja nått annat än de är få¨procentuellt.

Förklara gärna hur jag har missbrukar problem och inte rökt/ätit cannabis på åratal pga ryggen blev bra?
    Eller vad det bara en ad hominem pga avsaknad av hållbar argumentation?

• Anonym (Krog/resturang)
    Anonym (gg) skrev 2020-11-28 10:46:00 följande:

Men snälla du, om du inte knarkat så borde du knappt ens uttala dig, jag har haft missbruksproblem i 15 år, nu varit ren i 8 år. Droger jag tagit är hasch, alla opioder som finns, amfetamin, kokain, ecstacy, mdma, 10 olika bensosorter inklusive kinesiska "lagliga" och andra kinesiska droger som inte finns här, lsd, crystal meth, svampar av olika slag, amfetamin, alla adhd-mediciner man kan få, lyrica osv osv osv

Jag ser både anständig och bra ut, har en utbildning och är fast anställd, har familj osv. Men missbruket har ju haft stora psykiska följder för mig. Naiv är jag inte, det är precis tvärtom. 

Mitt missbruk startade med partyknarkande för övrigt, ungefär hälften av de jag partyknarkade med av mina närmaste vänner/kontakter har fått livslånga missbruksproblem.

Det är liksom mer till missbruk än att man blivit beroende eller inte.

Det har psykiska följder ofta som är svåra att förklara för någon som aldrig tagit droger.

Jag har absolut rätt att uttala mig gällande droger även om jag inte har prövat själv. Det har vart en del av min vardag i 25år då kollegor och gäster bland annat brukar droger till party mestadels. Jag har ingen erfarenhet av att en majoritet gör det till en ovana och får samma problematik som du tyvärr har haft

Däremot så upplever jag att du dömer andra utifrån din egna erfarenhet
  • Anonym (gg)
    klyban skrev 2020-11-28 12:21:55 följande:

Det är för få procentuellt som blir missbrukare för din tes ska fungera.
    Min erfarenhet är 100%, och betvivlar inte för en sekund att du har en annan.
    Men att du inbillar dig att de få som är missbrukare skulle stödja nått annat än de är få¨procentuellt.

Förklara gärna hur jag har missbrukar problem och inte rökt/ätit cannabis på åratal pga ryggen blev bra?
    Eller vad det bara en ad hominem pga avsaknad av hållbar argumentation?

Nej, jag svarade ungefär som du gjorde. Det är en härskarteknik att antyda att meningsmottståndare måste lida av psykisk ohälsa, bara för de inte håller med dig. Men jag utgår också ifrån att jag får den typen av vibbar från många av dina inlägg, har du inte själv missbruksproblem så förstår jag inte varför du alltid förminskar sådana problem, eller effekter droger har på människor.

Jag upplever att du saknar kunskap.

Jag tror knappast du har gjort en landsomfattande undersökning och också haft tillgång till alla dessa personers privatliv, det ingår ju lite i problematiken att vara oärlig med sig själv och andra omkring sig. 
  • Anonym (gg)
    Anonym (Krog/resturang) skrev 2020-11-28 12:26:10 följande:
    Jag har absolut rätt att uttala mig gällande droger även om jag inte har prövat själv. Det har vart en del av min vardag i 25år då kollegor och gäster bland annat brukar droger till party mestadels. Jag har ingen erfarenhet av att en majoritet gör det till en ovana och får samma problematik som du tyvärr har haft

Däremot så upplever jag att du dömer andra utifrån din egna erfarenhet
    Vem har jag dömt?

Jag tror ni som uttalar er som att det i grunden inte är någon fara att partyknarka av olika skäl, är de naiva här.

Det finns tusen skäl att avråda unga människor från att använda droger. Du kan de facto inte ha kunskapen när du inte har egen erfarenhet.
    Flash Gordon skrev 2020-11-28 07:02:24 följande:

Det finns inga som helst belägg för att 85% av kroggästerna stoppar i sig "den ena och andra drogen". 

Stockholm stad gör undersökningar kring droger på krogen och det enda som kommer i närheten av "85%" är de kroganställdas eget droganvändande.

Två av tre anställda under 25 uppger att de använt någon typ av narkotika.

Utslaget på alla anställda är det 60% som säger att de använt narkotika.

Om du jobbar på krogen och inte tagit droger är du alltså i en minoritet.,

www.stad.org/sites/default/files/media/STAD%20rapport%2062_2.pdf

Nu svarar ju inte alla ärligt på undersökningar heller, av samma anledning som man inte talar om för alla eller vilka dom helst att man tar droger vid olika tillfällen heller.

Jag talar bara om vad jag ser när jag jobbet i utelivet runt om i Sverige.

Vad sedan undersökningarna säger är en annan sak än vad som sker ute i nöjeslivet.
    Anonym (gg) skrev 2020-11-28 12:32:51 följande:

Vem har jag dömt?

Jag tror ni som uttalar er som att det i grunden inte är någon fara att partyknarka av olika skäl, är de naiva här.

Det finns tusen skäl att avråda unga människor från att använda droger. Du kan de facto inte ha kunskapen när du inte har egen erfarenhet.

Du dömer de människor som partydroger och antar att det eventuellt kommer gå dåligt för dom, därav din irritation på att jag skulle normalisera detta är jag absolut inte har gjort det.

Klart jag kan ha kunskap om ämnet även om jag inte har brukat droger. Annat är bara dumt att säga.

Jag blandar inte mig i vad vuxna människor gör på krogen, jag är inte där för att avråda eller råda gällande olika preparat som berusar. Jag är där för att hålla i stora event och ta hand om gäster och se till så att festen är i gång och att gästerna har det roligt.

Jag förstår inte varför du påstår att jag skulle normalisera det hela.
  • Anonym (Kvinna)

Jag bryr mig inte. Viljan att berusa sig är otroligt vanlig och jag har full förståelse för att alla inte är intresserade av en fylla på alkohol. 

Svar på tråden Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?