Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?
Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?
Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion
Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?
Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion
Beror på, vill du stigmatisera?
Använder man knarkare, så låter det som man inte vill förstår frågan.
Utan bara sparka på nått man inte riktigt förstår sig på.
Om knarkare betyder man tar en drog, vad vill man säga med det?
Och få är eller blir beroende på alla som tar en drog, och speciellt inte i gruppen "partyknarkare".
Häftig är dina ord, ingen annans.
Jag har aldrig partyknarkat.
Dock rökt/ätit cannabis pga svår ryggvärk, men sen när ryggvärken gav vika.
Så tog det mig några månader och insåg, oops inte tagit sedan ryggen blev okey.
Och detta efter en massa opiater.
Dock är det få av partyknarkarna som blir missbrukare enligt diagnosverktygen i sjukvården.
Svenssonsdrogarna stör jag mig på för dom skiter i att deras behov av en kick förstör för många människor. För att dom ska få sina droger mördas människor över hela världen. Fattiga utnyttjas både vid framställning och smuggling. Det skapar en massa kriminalitet. Och det mest tragiska att först köper svenssonsdrogarna först droger sen klagar dom på gängskjutningar och kriminalitet. Dom tycks inte se sambandet. Bästa sättet att få bort gängskjutningar vore att börja jaga köparna. För att inte tala om alla som tar droger och sen sätter sig i en bil. Och det jävliga är att åker dom ditt på det så avskriver ofta åklagaren det för att det blir för mycket jobb när det är drograttfylla. Hörde en polis som var rätt frustrerad på det. Dom tog in en kille som farit av vägen för drograttfylla. Några timmar senare fick dom åka på en krasch då var han ute igen och körde.
Dom som tar droger för att dom mår dåligt kan jag tycka synd om men inte partyknarkare.
Svenssonsdrogarna stör jag mig på för dom skiter i att deras behov av en kick förstör för många människor. För att dom ska få sina droger mördas människor över hela världen. Fattiga utnyttjas både vid framställning och smuggling. Det skapar en massa kriminalitet. Och det mest tragiska att först köper svenssonsdrogarna först droger sen klagar dom på gängskjutningar och kriminalitet. Dom tycks inte se sambandet. Bästa sättet att få bort gängskjutningar vore att börja jaga köparna. För att inte tala om alla som tar droger och sen sätter sig i en bil. Och det jävliga är att åker dom ditt på det så avskriver ofta åklagaren det för att det blir för mycket jobb när det är drograttfylla. Hörde en polis som var rätt frustrerad på det. Dom tog in en kille som farit av vägen för drograttfylla. Några timmar senare fick dom åka på en krasch då var han ute igen och körde.
Dom som tar droger för att dom mår dåligt kan jag tycka synd om men inte partyknarkare.
Det är ju bara så onödigt! Även om du inte bryr dig om din hälsa, så är det ju faktiskt så att pengarna du/ni lägger på droger bidrar till den negativa trend vi har i samhället med gängkriminalitet osv.
Moget inlägg kära du, Var länge sen nu, men kanske 1-3 gånger per år om du vill veta. Utesluter inte att det kommer hända igen. Jag är intresserad av allmänhetens åsikter och kunskap i frågan.. Men dina argument verkar ju ha tagit slut nu. Jag lovar att detta pågår i delar av din umgängeskrets, du vet bara inte om det.
nej absolut inte men när folk är 30+ och känner att de behöver ha ett rus av alkohol för att ha kul tycker jag redan där att det är tragiskt. Om man sen behöver gå olagligt för att uppnå det är det ännu mer tragiskt. Känner typ att jag vill få er att förstå att grunden till att ha kul ligger inte i en flaska eller i ett piller utan i en riktig känsla. Och den känslan ska inte behöva framkallas kemiskt 
Du har skapat ett tankemonster utan riktig grund, för de allra flesta som tar berusning gör det för en guldkant i tillvaron och inget som styr en och alkohol är den vanligaste.
Det är du som säger jag diggar droger, jag förklara en sak.
Alla missbruk ur den medicinska diagnostiseringen är skadligt beteende, brukare lider inte av några psykiskt bara för de tar en drog och lider de av en, så är den redan närvarande före drogen.
Shopping, sex och spelmissbruk är också missbruk som har svåra konsekvenser för den inblandande.
Folk som är berusande av alkohol är störande, det är inte alltid säkert med droger.(Finns givetvis nyanser i allt, men rent generellt)
Alkohol är den mest destruktiva droger vi har i vårt samhälle och med en extrem omfattning.
De på alkohol skapar upp mot 80% av allt fysiskt våld i samhället(vissa år, andra 50-60-70) och under påverkan av alkohol.
Alkohol är en samhällesförstörare som vida överstiger droger(Som också har sin problematik och skador som ska adresseras givetvis, för missförstå inte en gång till), droger kan myc, men nu eftersom kriminellanätverk bråkar om marknadsandelar, så har ett annat våld ökat.
Men under berusning så är alkohol extrem på skapa skador i samhället.
Nu har jag aldrig brukat våld under alkohol, men jag är störde som många andra.
Du borde ta ett steg tillbaka och fundera på vad du faktiskt säger, och det betyder inte att du behöver tycka om droger eller ens tolerera dom i din närhet ändå, men ett öppet sinne så lär man sig saker.
Och kanske man ska börja agera där problemen finns istället för hitta där de inte finns.