• Svar på tråden Munknull
  • Anonym (Meränvanilj)
    Anonym (Nej!) skrev 2020-12-23 00:55:47 följande:
    Och hur tror du att vi ska få pojkar att respektera flickor när ni vuxna (mestadels män) förespråkar och normaliserar just det våldssex som man ska försöka lära ut och skydda dom från när de blir äldre?!

Vuxna ska fungera som förebilder, men vi kommer aldrig kunna få pojkar att respektera flickor så länge det finns vuxna som normaliserar denna norm som många kvinnor försöker bryta.
    Jag har tre barn och är mkt noga med att uppfostra dem till tänkande och etiska människor. Mitt sexliv håller jag för mig själv, och kommer aldrig ge min son en dunk i ryggen och nåt underförstått om kvinnors ev underordning. Har mkt samtal om umgås/respektera och hur vridna saker kan vara på nätet. 
    Jag har tidigare i tråden försökt nyansera och även problematisera detta med se/våld/dominans och hur det hänger ihop. 
    Anser inte alls att porren är oskadlig, särskilt om man konsumerar mkt i ung ålder. Med det är det inte sagt att det man gör i porrfilmer inte kan vara bra...
    Jag ägnar mig gärna åt vanilj och har de hårdare inslagen och ren BDSM som krydda. Träffar jag mn KK en helkväll är det 20% BDSM och resten avslappnad random-sex med lite spontana inslag av annat. Allt efter hur vi känner oss.
    Jag började prova på lite sådant redan i tonåren då jag hade turen (?) att träffa på en undergiven tjej som gillade både hårt o kinky. Men var oerfaren och gick inte alls långt, var nog mer hon som stod för ideerna. Sen har det undan för undan utvecklats och känner fortfarande att det finns mer att hitta. Detta hade inget med porren att göra då (90-talet, tonåren) eller nu. Kan ju kolla porr, men tycker i regel det är lite enahanda och utan krydda.
    Mina barn får absolut inte kolla porr, och vi har flera ggr pratat om att känna efter och göra det som känns rätt i förhållande till andra människor.
    Så att jag gillar att munknulla och piska kvinnor har inget med min allmänna människosyn att göra. 
    Är dessutom välutbildad i pedagogik/psykologi/ osv då jag är lärare....
  • Anonym (Kvinnas porrskadade man)
    Anonym (Nej!) skrev 2020-12-23 01:14:08 följande:
    Och jag tror du missförstår, du tänker att det handlar om kvinnor som uttryckligen säger nej till att ställa upp på saker män vill göra men det är inte det jag syftar på, utan alla de kvinnor som går med på saker som de egentligen inte vill men inte VÅGAR säga nej till då normen ser ut som så att om de inte ställer upp på saker för att behaga männen de har sex med så är de tråkiga och dåliga i sängen.

DET är ett stort samhällsproblem! Normaliseringen av kvinnoförnedrande sex pga porrens inverkan.
    Är det kvinnor som lever i såna förhållanden - jag tvivlar inte alls på att det finns - så är jag den förste att rekommendera dem att lämna dessa förhållanden och män. En riktig man vårdar och försvarar sin kvinna och utsätter henne inte för övergrepp. Bara ynkedomar behandlar kvinnor illa.
  • Anonym (Nej!)
    Anonym (Kvinnas porrskadade man) skrev 2020-12-23 01:14:12 följande:

Vad är det för våldssex du pratar om? Tror du att vi håller på och slår varandra? Gör varandra illa? Du har ingen som helst aning och du verkar inte ens vilja lyssna eller förstå. 

Du får väl välja själv på vilken detaljnivå du vill prata med dina barn, men det viktigaste av allt är att de förstår att man ALDRIG gör något mot sin partners vilja, oavsett vad de väljer att göra i sängen. 

Munknull, en kuk långt ner i halsen, analsex.
  • Anonym (Meränvanilj)
    Anonym (Nej!) skrev 2020-12-23 01:14:08 följande:
    Och jag tror du missförstår, du tänker att det handlar om kvinnor som uttryckligen säger nej till att ställa upp på saker män vill göra men det är inte det jag syftar på, utan alla de kvinnor som går med på saker som de egentligen inte vill men inte VÅGAR säga nej till då normen ser ut som så att om de inte ställer upp på saker för att behaga männen de har sex med så är de tråkiga och dåliga i sängen.

DET är ett stort samhällsproblem! Normaliseringen av kvinnoförnedrande sex pga porrens inverkan.
    Det där har du rätt i, det är verkligen ett problem. Har en tonårsdotter...
    Men det jag gör med min kvinna har ju inget med det att göra. Så om hon gillar både munknull, analt och att bli bunden/piskad har ju ingen bäring på det. Helt olika saker. Så om vuxna kvinnor gillar munknull.....helt ok! Yngre oxo naturligtvis, man kan ju upptäcka det tidigt... 
  • Man 78
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-23 01:01:19 följande:
    Här är några citat från Nej!:

? Finns ingen kvinna som på riktigt gillar att bli munknullad, det tillför liksom inget... 

Det är bara porrskadade män som gillar när kvinnor gör sådant, det är kvinnoförnedrande och männen som önskar att kvinnor låter sig munknullas bör söka hjälp.?

? För att det inte tillför normala kvinnor något. Det är sådant som bara gynnar mäns njutning.?

? Och ni män som så benhårt argumenterar om hur skönt det är att få knulla en kvinna i munnen, skulle ni själva gilla att få en dildo nerkörd i halsen så ni spyr och inte kan andas? Om inte, varför i hela friden tror ni att kvinnor gillar det?! Jo för att ni är porrskadade och har en vidrig kvinnosyn! Det är sjukt att se kvinnor på det sättet, försök att inse det.?
    Du, och några till, gör ett bra jobb att med logiska argument försöka resonera er framåt i denna diskussion. Men det verkar vara ett låst läge där i skyttegravarna. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Nej!) skrev 2020-12-23 01:18:44 följande:
    Munknull, en kuk långt ner i halsen, analsex.
    Du tycker alltså fortfarande att munknull och analsex är ?våldssex? Och inte bör normaliseras? I så fall påstår du ju samtidigt att vi som faktiskt gillar sånt är onormala. Vilket du ju uttryckligen sagt flera gånger i tråden. jag håller med om att det är ett allvarligt problem när människor utför sexuella aktiviteter mot sin vilja. Men du har helt fel angreppssätt på problemet. Lösningen är inte att döma ut vissa, lite ovanligare aktiviteter som onormala och ?våldssex?. Gör du det så skambelägger du samtidigt dem som faktiskt gillar sånt. Även bland de unga människor du försöker utbilda och uppfostra så finns det några som kommer att gilla sånt i framtiden. Lösningen är istället att lära unga att aldrig göra något de inte vill, punkt. Specifika aktiviteter är irrelevanta i sammanhanget.
  • Anonym (Kvinna)
    Man 78 skrev 2020-12-23 01:23:07 följande:
    Du, och några till, gör ett bra jobb att med logiska argument försöka resonera er framåt i denna diskussion. Men det verkar vara ett låst läge där i skyttegravarna. 
    Tack, ja, jag försöker. Sexnegativa attityder är skadliga, därför vill jag inte låta dem stå oemotsagda. Men som du säger så verkar jag inte nå fram. Får se hur länge till jag orkar.
  • Man 78
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-23 01:30:07 följande:
    Tack, ja, jag försöker. Sexnegativa attityder är skadliga, därför vill jag inte låta dem stå oemotsagda. Men som du säger så verkar jag inte nå fram. Får se hur länge till jag orkar.
    Snart jul i alla all :)
    Problemet är ju inte vad folk väljer att göra i sängen utan problem utanför sängen tex brist på kunskap, självkänsla eller hur man uppför sig mot varandra och när detta sedan blandas ihop med sex kan det bli tokigt. 
  • Anonym (Kvinna)
    Man 78 skrev 2020-12-23 01:37:29 följande:
    Snart jul i alla all :)
    Problemet är ju inte vad folk väljer att göra i sängen utan problem utanför sängen tex brist på kunskap, självkänsla eller hur man uppför sig mot varandra och när detta sedan blandas ihop med sex kan det bli tokigt. 
    Alltid nåt :)

Ja, det är precis det jag försöker förklara för Nej!, dvs. att specifika sexuella aktiviteter är irrelevanta. ALLT är ok, så länge det sker under samtycke. Det vi behöver lära unga är att säga nej när de inte vill, inte att den och den aktiviteten är ?onormal?. Men hon verkar inte mottaglig för detta resonemang.
  • Man 78
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-23 01:51:43 följande:
    Alltid nåt :)

Ja, det är precis det jag försöker förklara för Nej!, dvs. att specifika sexuella aktiviteter är irrelevanta. ALLT är ok, så länge det sker under samtycke. Det vi behöver lära unga är att säga nej när de inte vill, inte att den och den aktiviteten är ?onormal?. Men hon verkar inte mottaglig för detta resonemang.
    Jag anser att skuldbeläggning av vissa sexuella aktiviteter är ett betydligt större problem än vad folk väljer att pyssla med.

Jaja du får köra på som du vill som tur är ;) 
Svar på tråden Munknull