Anonym (Nej!) skrev 2020-12-23 00:55:47 följande:
Och hur tror du att vi ska få pojkar att respektera flickor när ni vuxna (mestadels män) förespråkar och normaliserar just det våldssex som man ska försöka lära ut och skydda dom från när de blir äldre?!
Vuxna ska fungera som förebilder, men vi kommer aldrig kunna få pojkar att respektera flickor så länge det finns vuxna som normaliserar denna norm som många kvinnor försöker bryta.
Jag har tre barn och är mkt noga med att uppfostra dem till tänkande och etiska människor. Mitt sexliv håller jag för mig själv, och kommer aldrig ge min son en dunk i ryggen och nåt underförstått om kvinnors ev underordning. Har mkt samtal om umgås/respektera och hur vridna saker kan vara på nätet.
Jag har tidigare i tråden försökt nyansera och även problematisera detta med se/våld/dominans och hur det hänger ihop.
Anser inte alls att porren är oskadlig, särskilt om man konsumerar mkt i ung ålder. Med det är det inte sagt att det man gör i porrfilmer inte kan vara bra...
Jag ägnar mig gärna åt vanilj och har de hårdare inslagen och ren BDSM som krydda. Träffar jag mn KK en helkväll är det 20% BDSM och resten avslappnad random-sex med lite spontana inslag av annat. Allt efter hur vi känner oss.
Jag började prova på lite sådant redan i tonåren då jag hade turen (?) att träffa på en undergiven tjej som gillade både hårt o kinky. Men var oerfaren och gick inte alls långt, var nog mer hon som stod för ideerna. Sen har det undan för undan utvecklats och känner fortfarande att det finns mer att hitta. Detta hade inget med porren att göra då (90-talet, tonåren) eller nu. Kan ju kolla porr, men tycker i regel det är lite enahanda och utan krydda.
Mina barn får absolut inte kolla porr, och vi har flera ggr pratat om att känna efter och göra det som känns rätt i förhållande till andra människor.
Så att jag gillar att munknulla och piska kvinnor har inget med min allmänna människosyn att göra.
Är dessutom välutbildad i pedagogik/psykologi/ osv då jag är lärare....